Kaže se da je sigurnije uložiti u Chanel torbicu nego u nekretninu ili dionice, no izgleda da će se kupci uskoro radije okrenuti ulaganju u nekretninu - ili u Hermès torbicu. Barem ako francuska kuća nastavi s povećanjem cijena svojih torbica koje su u 2021. dosegnule vrhunac.
Od početka pandemije 2019. godine, Chanel je podignuo cijene za čak 60 posto pa je Hermès Birkin (8800 dolara) od medium Chanel flap bag modela (8700 dolara) sada skuplja za tek 100 dolara. Dok Diet Prada provocira i proziva Chanel zbog preskupog adventskog kalendara čiji je sadržaj postao predmet ismijavanja na društvenim mrežama, iz francuske modne kuće opravdavaju novo povećanje cijena. "Fluktuacije tečaja između valuta" jedan je razlog, zatim povećani troškovi proizvodnje te utjecaj pandemije koronavirusa na lanac nabave.
Sve to utječe na tržište, no analitičari ipak zaključuju kako Chanel podiže cijene ne bi li dostigao i/ili prestigao Hermès po statusu ekskluzivnosti - unatoč činjenici da je već i sa starim cijenama bio nedostupan prosječnom kupcu. I Hermès je u 2021. godini povećao svoje cijene, no na manje agresivan način, za razliku od francuske kuće koja se želi popeti na stepenicu prestižnosti više i tako iza sebe ostaviti Louis Vuitton i Gucci čije su torbice također godinama u vrhu najtraženijih.
Svjesni su u Chanelu činjenice da luksuzna kožna zadovoljstva donose najveći profit i da većina onih koji se odluče štedjeti i uložiti u luksuzno dobro, odabiru torbicu koja je bezvremenska i uvijek nosiva, poput 2.55 ili flap modela. No uz luksuzna imena kao što su Chanel, Louis Vuitton i Hermès, čije su torbice ujedno i statusni simboli, na tržištu se pojavljuju novi 'it' modeli kojima bi se kupci mogli lako okrenuti - osobito uz ovakvo vrtoglavo povećanje cijena. Chanelov napor zadržavanja kluba ekskluzivnosti mogao bi se pokazati kao potez koji će im se obiti o glavu jer i prije posljednjeg povećanja cijena, društvene mreže su bile pune komentara nezadovoljnih kupaca. Cijene rastu, a kvaliteta ostaje ista ili niža - unatoč statusu koji nosi Chanel torba i njenoj preprodajnoj vrijednosti koja ne pada, uloženi novac ne opravdava dobiveno. Štoviše, sada kada su po cijenama gotovo izjednačene, Hermès torba se čini boljom opcijom za ulaganje od Chanela.
Iako su redovi ispred francuskog butika i dalje prisutni, brend gubi dio klijenata, a povećanje cijena dodatno ih udaljava od vjernih kupaca koji će se radije okrenuti Hermèsu, Louis Vuittonu, Pradi - koja vraća stare klasike u novom obliku ili pak novim simbolima prestiža poput Bottega Veneta modela. Treba imati na umu pojavu novih ikoničnih modela, a i činjenicu da nove generacije kupaca imaju drugačije navike i želje te će se lako predomisliti ako im se određeni potez brenda ne svidi. Bez puno razmišljanja priklonit će se klubu luksuznog brenda koji zadovoljava njihove potrebe, nudi kvalitetu za povoljniju cijenu, dok je u radu transparentan, ističe se po pitanju održivosti te pravedno tretira i plaća svoje radnike.
Opravdava li dakle Chanel konstantni rast cijena? Ovisi kome je pitanje postavljeno - za nekoga će Chanel torba zauvijek ostati prestižni bezvremenski model kojeg ništa ne može zamijeniti, no čini se da se povećava broj onih koji izlaze iz Chanel trgovina praznih ruku i na pitanje "vrijedi li zaista toliko?" bez puno razmišljanja odgovaraju - "više ne".