Uspon streetweara, casual odijevanja i miksanja elegantnog komada sa sportskim traje već desetak godina: s rastom popularnosti društvenih mreža, ali i kreacija Virgila Abloha te stila kakav su popularizirale Kardashianake sve su poželjniji bili i streetwear komadi. Kombinacije sakoa i trenirke ili haljine i tenisica nisu novost, a nakon 2020. granice u miješanju stilova su još tanje. U ovom trenutku, pak, niti nema mnogo prilika ni razloga za elegantno odijevanje, a udobni komadi preuzeli su prevlast.
Moda je oduvijek ogledalo naših života i trenutne situacije u svijetu, živi je organizam koji diše poput nas, a ono što nam nameće trenutna situacija je želja za sigurnom i udobnom odjećom.
Njemačka dizajnerica Jil Sander ipak smatra da smo u tome predugo uživali i da je došlo vrijeme da odjeći i izgledu posvetimo malo više vremena. U nedavnom razgovoru komentirala je potrebu za povratak nešto ljepšim modnim kombinacijama koje idu dalje od one iznošene pamučne majice.
"Ako se ujutro ne dovedete u red, čitav dan ćete si pokvariti. Ako želimo da se svijet promijeni, trebamo obnavljati i sebe", smatra ikona minimalizma koja je neko vrijeme bila odsutna sa dizajnerske scene, no sada se ponovno vraća zbog suradnje s brendom Uniqlo.
U prirodi mode je cirkularnost i ponavljanje trendova, pa i nakon ovog opuštenog dolazi ponovno era raskoši. Sve to naravno prilagođeno suvremenom stilu.
I stilistica Ivana Karapanđa smatra da je dosta ovog aktualnog opuštenog trenda i nada se povratku elegantnije mode.
"Kao odgovor na dugomjesečno opušteno odijevanje definitivno slijedi potreba za elegantnijom odjećom. Bez obzira na okolnosti, u prirodi je želja za uljepšavanjem i vjerujem da će se normalizacija uskoro uspostaviti i da će se žene poželjeti dotjerati i lijepo odjenuti". Ipak će dobar outfit podignuti raspoloženje i pružiti novu energiju s kojom je lakše ići kroz dan i sve obveze, koje unatoč teškoj situaciji, i dalje postoje.
Odijela se svakako već neko vrijeme nameću kao recept za power look, od rekreiranja kultnih izdanja poput Celine Dion u bijelom odijelu, do nekih novih dizajnerskih rješenja, svakako očekujemo njihovu renesansu.
"Definitivno će se dogoditi redizajn odijela što je uvijek zanimljivo i u duhu mode koja u svojoj definiciji sadrži potrebu za novim. Odijela, kao i haljine, su u sljedećoj sezoni u fokusu interesa jer sada se više nego ikad u biznisu mogu nametnuti oni koji i kroz odjeću prenose poruku snage, sigurnosti i povjerenja. Trenutna klima odijevanja je da odjeća treba biti funkcionalna i nije trenutak za nikakve kerefeke. Nakon ovog perioda sigurna sam da će modne kolekcije ponovno, kao i mnogo puta do sada, doživjeti renesansu i vatromet kreativnosti", kaže Ivana i naglašava da je sada teže nego ikad predvidjeti neku kratkoročnu modnu budućnost jer se na globalnom tržištu događaju velike promjene u svim segmentima, a u našoj zemlji smo, s obzirom na potrese koje doživljavamo svakog dana, u još neizvjesnijoj situaciji.
Možda će novo doba odijela označavati i novi pozitivni val krojača i majstora čije su radnje zbog brze mode već godinama na rubu preživljavanja. Kvaliteta izrade i dugotrajnost vrijednosti su koje ponovno dolaze na cijenu, zajedno s prijekopotrebnim valom modne održivosti. Pa iako ne možemo previdjeti konkretne trendove, činjenica je da nakon svake globalne krize nove kolekcije donose drugačije lice mode i potrebu za raskošnom, zabavnom i elegantnom odjećom.
U ovom trenutku je sve dozvoljeno, svi žude za isticanjem u masi sa što neobičnijim lookom. No nakon modne tranzicije i promjena koje se događaju, vjerujemo da nas očekuje nova era lijepe mode.