Nastao je iz ljubavi prema prirodi i svemu prirodnom, a kroz svoje kolekcije posvećen je stvaranju kvalitetnih, održivih i svevremenskih modela odjeće i modnih dodataka po principu spore mode. Uvijek nam je zadovoljstvo upoznati i predstaviti domaće modne brendove koji vode računa o ekologiji, a Piki Poma jedan je od njih - u potpunosti povezan s prirodom.
Ovaj brend održive mode osnovale su 2020. sestre Mirna Litović i Ida Babić, inače na modnoj sceni prisutne od 2006., tada s brendom Fjaba, čije kolekcije su predstavljale na modnim događanjima poput Cro-a-Portera. Piki Poma brend su "kuhale" duže vrijeme, lansiranje im je dodatno bilo otežano zbog pandemije, nabave materijala, dobavljača, same proizvodnje, izrade i obrade, no cure su upravo predstavile novu kolekciju koja uključuje odjeću od 100 posto recikliranih vlakana trajno plisirane apstraktne teksture - suknje, haljine i tunike, koje se ne peglaju.
Odjeća je izrađena od REPREVE®, UniFi recikliranih vlakana; PET boce pretvaraju se u reciklirane, inovativne tkanine, a korištenjem REPREVE® vlakna eliminira se potreba za ponovnom uporabom nafte, smanjuju se staklenički plinovi i štedi se voda i energija, ističu dizajnerice. Iz ponude se izdvajaju i WOW klompe, od kojih je i potekla ideja o brendu, a koje su rađene od prirodnih i održivih veganskih materijala.
"Htjele smo da klompe budu etički i ručno izrađene. Dizajnirane su kako bi bile funkcionalne, dugotrajne i bezvremenske, a opet originalne i drugačije. Kao i obuća, svi naši proizvodi nastavili su dijeliti iste vrijednosti i principe.", kažu Ida i Mirna i govore više o samom održivom aspektu.
"Održivost je za nas način života. Svijest o prirodnom okolišu, uvažavanje i odgovorno djelovanje prema njemu. Naš kreativni proces uvijek polazi od pronalaženja najboljih održivih rješenja. Predane smo stalnom pretraživanju i eksperimentiranju s novim ekološkim tkaninama pa trenutno radimo s plutenom kožom, drvom i 100 posto recikliranim PES-om. Najviše pažnje posvećujemo kvaliteti, dugovječnosti i nosivosti proizvoda uz jamstvo poštene radne prakse. Trendovima posvećujemo manje pažnje. Kako rastemo, cilj nam je težiti održivosti u svakom smislu i na svim razinama. Ne stvaramo zalihe te proizvodimo po narudžbi", ističu.
Govore i kako su od početaka orijentirane više na inozemno tržište zbog veličine, ali i osviještenosti istog. Što se tiče našeg tržišta - potrebno je vremena, kažu, i nadodaju kako bi sigurno bilo lakše ostvariti vidljivost brenda kroz modna događanja kojih u Hrvatskoj nedostaje. Ono što kroz svoju modnu priču žele je ponuditi alternativu brzoj modi i pružiti jedinstvene i visokokvalitetne proizvode.
"Kao što je već vidljivo na inozemnim tržištima, mislimo da će održivost uskoro postati standard, nešto što se podrazumijeva, umjesto da se smatra trendom. Istina, sama medijska prisutnost i korištenje riječi održivo je prečesta i možda ne uvijek potpuno opravdana, ali ako je samo jednim dijelom utjecala na poticanje ekološke osviještenosti brenda ili kupca, pomogla je", zaključuju. Održivost je u njihovom slučaju korištena s opravdanjem, a osim odjeće, dizajniraju torbe i ekološki nakit.