Visoka peta na pauzi

Je li netko vidio stiletto cipele?

18. veljača 2021.
cipele, stiletto cipele, street style
Lea Ladišić
Lea Ladišić

Hoće li visoke popetice preživjeti ovu recesiju i krizu koja im ne da priliku da se vrate u naše živote?

Sjećate li se kada ste posljednji put izašli u visokim potpeticama u proteklih godinu dana? Vjerujemo da te situacije, ako ih je bilo, možete nabrojati na prste. Naša stvarnost sada su tenisice, čupave papuče ili neka druga udobna i ravna obuća i pitamo se kada će i hoće li cipele na visoku potpeticu izaći iz ormara i ponovno dotaknuti gradski asfalt.

Po analizi tržišta koje je objavila američka tvrtka NPD Group, prodaja svečanih cipela u drugom kvartalu 2020. godine pala je za visokih 71 posto. Da je za njima pao interes potvrđuju i analize trendova koje provode platforme poput Lysta: u prošloj godini trijumf su ostvarile Birkenstock natikače, Dr. Martens čizme i Ugg buce. I s povratkom u urede, pa i s ponovnim održavanjem večernjih evenata, pitanje je hoćemo li željeti zamijeniti praktičnost za eleganciju koja podrazumijeva bolove u nogama.

image
Amina Muaddi pronašla je recept za najpoželjnije cipele
Foto: Profimedia

Ako pogledamo nekoliko godina unatrag, nove generacije milenijalaca i Z-Genovci popularizirali su trend streetweara i tenisica te su napravili zaokret prema udobnosti koja se nosi u gotovo svim prilikama. Ženstvenost više ne podrazumijeva isključivo visoku petu, a i odlazak u ured u stiletto cipelama postao je uglavnom rijetkost. I dizajneri koji ciljaju na mlađu publiku u kolekcijama sve češće nude ravnu obuću, primjerice Celine u čijoj se posljednjoj kolekciji sve vrti oko mladenačkog casual stila, tenisica i ravnih modela cipela. Više nije neobično niti da high fashion brendovi eksperimentiraju s urbanom estetikom što pokazuju i česte suradnje sportskih brendova s onim luksuznima, koje kod kupaca prolaze odlično. Dior x Air Jordan tenisice prvi su dokaz, a kao rivalski model izašle su i Prada x adidas. Ono što nam nude modne kuće refleksija je trenutnih potreba i stanja u kojem se nalazi svijet, a ono što nam trenutno treba je sigurnost i udobnost odjeće. No to ne znači da su visoke potpetice doživjele svoj kraj. 

image
Celine kolekcija za proljeće spaja udobnost i trendi look
Foto: Imaxtree

Ako pogledamo drugu stranu priče, svečane cipele, iako su sveukupno doživjele pad, ipak su se kupovale iz emocionalnih razloga - kako bi popravile raspoloženje pa makar i stajale na polici. Onaj novac koji bismo inače potrošili na izlaske, restorane ili putovanja, brzo je dobio novu ulogu koja uključuje online shopping luksuznih modnih dodataka. Ti komadi daju i dozu optimizma i nade da će jednog dana ostvariti svoju pravu svrhu. 

image
'it' cipela trenutka: The Attico natikače

Najbolji primjer prošle godine je dizajnerica Amina Muaddi koja je za vrijeme pandemije uspjela svoju kolekciju luksuznih cipela uvijek imati rasprodanu ili na niskim zalihama, a trenutno hype vlada oko natikača glomazne pete brenda The Attico, koje su također s većine stranica rasprodane. Sve to daje naslutiti da nismo odustali od visokih potpetica, a prednost trenutačno imaju one dizajnerske. Na koncu, moda funkcionira ciklički i zahtijeva promjenu, pa će se visoka potpetica sigurno vratiti na velika vrata.