Sporne linije

Koliko smisla ima tužba poznatog sportskog brenda protiv Thoma Brownea

01. srpanj 2021.
Fotografije: Profimedia

Sportski brend već ima iskustva u podnošenju tužbi protiv drugih, a sada se na meti našao i američki dizajner Thom Browne.

Najpoznatije tri pruge na svijetu neupitno su one sportskog giganta adidasa koji se zdušno trudi zaštititi svoj prepoznatljivi znak. Često zato ulaze u sudske bitke s brendovima koji namjerno, slučajno ili bez ikakve namjere "ukradu" tri linije i iskoriste ih u svojim kolekcijama. Adidas je posljednju tužbu podnio protiv luksuzne kuće Thom Browne koja je svoju ponudu business i formalnih kolekcija proširila i na liniju casual i sportske odjeće i obuće koja sadrži dvije, tri ili četiri bijele pruge. 

Thom Browne je iskoristio adidasove globalno poznate i prepoznatljive three-stripe mark od kojih je brend zaradio milijune dolara kroz promociju, navode iz adidasa u tužbi. "Unatoč tome što su u kući Thom Browne upoznati s poznatim obilježjem adidasa, proširili su svoju ponudu na sportsku garderobu koja je po estetici i prugama slična adidasovoj", navode i nadodaju kako će time "oštetiti brend i zavarati javnost". 

image
Thom Browne kolekcija za jesen 2021.

Ova tužba pak ne "drži vodu", jer je riječ o dva brenda koja imaju potpuno različite klijente i ne djeluju na istom tržištu.Dok adidas prodaje sportsku odjeću koja je cjenovno prihvatljiva širokim masama, Thom Browne djeluje na luksuznom tržištu kao brend skupocjene odjeće, prenosi Highsnobiety i postavlja pitanje - "Ima li Browne koristi od toga da netko zamjeni njihove komade odjeće s onima iz ponude adidasa?"

image
Adidasove prepoznatljive tri pruge

Bijele pruge možda asociraju na sportski brend koji ovo obilježje kroz odjeću i imidž promovira više od pola stoljeća, no luksuzni brend ne koristi isključivo tri prugice niti za cilj ima kopirati - ili ukrasti dio adidasovog kolača na tržištu. Također, Thom Browne prepoznatljiv je po korištenju crveno-bijelo-plave linije na svojim komadima. No adidas budnim okom prati rad luksuzne kuće još od 2018. godine, a posebno otkako je Thom Browne nastavio suradnju s nogometnim klubom FC Barcelona, iako adidas više nije službeni sponzor momčadi. 

Inače, ovo je još jedna u nizu tužbi koje je pokrenuo adidas - već su se s ciljem zaštite tri prugice sporili s brendovima J. Crew, Juicy Couture, Skechers, od kojih mnoge često nisu bile uspješne. Službeni odgovor iz ova dva brenda još uvijek se očekuje.