Još 2018. godine portal Highsnobiety je objavio da je Vetements mrtav. Te godine svi portali pisali su o usponu i padu kontroverzne modne kuće koja je u kratkom roku dosegnula svoj vrhunac i počela padati jednakom brzinom kao što je rasla. Svi su imali svoje loše ili dobro mišljenje o brendu, isticale su se pozitivne i negativne strane ovog kolektiva koji od prvog dana pomiče granice. Vetements danas, tri godine nakon spornog članka nije mrtav - ili? Što se događa u pariško-gruzijsko-švicarskom modnom brendu?
Posljednje vijesti vezane za Vetements govore o promjeni imena iz Vetements u VTMNTS. Navodno proteklih godinu dana kolektiv koji je 2019. ostao bez svog osnivača i glavnog dizajnera Demne Gvasalije radi na promjeni imena, vjerojatno zbog komplikacija s očuvanjem trademarka na previše općenito ime Vetements koje na francuskom znači "odjeća". No možda je i riječ o novom listu koji brend okreće, pa povijest i staro ime ostavljaju za sobom, a novo poglavlje brenda grade uz ovo novo, bez samoglasnika. Neosporno je da je francuski kolektiv streetweara i ironične odjeće dobrano uzdrmao modnu scenu u proteklom desetljeću i ponudio ono što je u tom trenutku nedostajalo kupcima. Također je činjenica da je nakon odlaska Demne Gvasalije koji se zatim potpuno posvetio radu u Balenciagi, Vetements počeo još više tonuti, jer se već u 2018., kako smo spomenuli, nalazio u problemima. Doduše, tada su ih demantirali i kazali da su jači no ikada, no brojevi su pokazivali drugačije.
Brend je nastao iz ideje prijatelja u jednom pariškom apartmanu s ciljem da ironično, cinično i drsko odgovori na elitnu i luksuznu modnu industriju i kulturu konzumerizma. Demna i Guram Gvasalia, braća gruzijskog podrijetla vodili su anonimni kolektiv kreativaca i vodeća ideja zapravo je bila vratiti fokus na ono u modi najvažnije - odjeću. No Vetementsu se dogodio paradoks i brend je postao ono protiv čega se u samim začetcima glasno borio. Odjeća više nije bila u prvom planu, hype koji je nastao u društvu, potražnja i vrtoglave cijene koje se više nisu mogle opravdati, a samim time i pad prodaje i gubitak interesa javnosti doveli su Vetements u krizu identiteta. Nekad ekstremno skupe komade preprodavači su prodavali i po 70 posto sniženim cijenama. Poslovna strategija koja se ugledala na streetwear brend Supreme nakon prvog vala popularnosti više jednostavno nije imala smisla - možda ćete jednom kupiti t-shirt za basnoslovnu cijenu, no nećete dva puta nasjesti na isti trik. I sam Demna je svojevremeno kazao da većinu skupocjene Vetements odjeće po tolikoj cijeni on privatno ne bi platio.
Ono na čemu je Vetements stvoren 2014., i na čemu se proslavio nakon prve revije održane u gay baru "Le Depot" 2015. u Parizu bila je inovacija, kontroverza, svježina donesena na ustaljenu modnu scenu, arogancija i odjeća u duhu Istočne Europe u devedesetima, koja je obična, ali je ne može svatko imati. Ta ekskluzivnost i luksuz utkan u običnu DHL majicu ili hoodicu stvorili su nevjerojatni hype oko brenda, koji je logično morao splasnuti, a Vetements ga nije mogao (ili znao) održati. Već neke sljedeće revije održane na nekonvencionalnim lokacijama, kao što je McDonald's restoran, nisu toliko šokirale javnost kao ona prva. A hoodica s cijenom od nekoliko tisuća dolara ne može iznova biti zanimljiva i cool, kao niti oversized estetika koja se ponavlja iz kolekcije u kolekciju. Modni brend koji je nudio nešto drugačije na kraju se sveo na - profit, iako su to prekrivali uz političke poruke na svojim pamučnim majicama koje tvrde drugačije. Demna je prilikom odlaska iz svog modnog projekta rekao da je ispunio svoju misiju u brendu i da mu više nema što ponuditi. Okrenuo se Balenciagi i kreativne ideje je prenio u tradicionalnu couture modnu kuću koja je pod njegovim vodstvom danas jedna od najpopularnijih. Vjerojatno svjestan situacije u kojoj se njegov kolektiv našao, otišao je na vrijeme, a zajedno s njim i obožavatelji njegovog dizajna koji su zapravo istu estetiku, ali kvalitetniju pronašli kod Balenciage. Navodno je za Vetements ionako pripremao dizajn koji nije bio dovoljno dobar za španjolsku kuću.
U međuvremenu, revolucionarni Vetements našao se pred raskrižjem - je li se trebao ugasiti nakon što je ispunio svoj cilj i nakon što je ostavio trag na modnoj sceni? S obzirom na to da se bazira na inovaciji, hoće li pripremiti nešto svježe ili će se držati provjerenog recepta, pa dok ide, ide? Vetements je nekoliko sezona izostao s modnog kalendara bez novih kolekcija, a ove godine u siječnju predstavili su virtualnim putem kolekciju od čak 165 lookova, više nego ikada prije. Bunt, političke poruke i prepoznatljivi dizajnerski potpis su i dalje prisutni, što više zaista nije iznenađujuće. Osobito uz Demnine kolekcije za Balenciagu, koji to čini mnogo mudrije, Vetements se više ne čini relevantnim.
U svakom slučaju je ovaj kolektiv pokrenuo neke sasvim nove trendove u industriji, podijelio mišljenja i naveo sve na razmišljanje o tome zašto i kako nosimo i shvaćamo modu. Kako god gledali na njihovu filozofiju, Vetements je donio nešto sasvim novo i drugačije. A sada su osim novog imena, u najavi neki novi projekti, rekao je Guram Gvasalia. I sada kada bi trebali unijeti promjenu kako bi vratili izgubljenu popularnost, pitamo se hoće li napokon otići u drugačijem i perspektivnom smjeru ili će u bliskoj budućnosti neki od medija ponovno pokrenuti spekulacije da je Vetements mrtav - onaj izvorni iz 2014. vjerujemo da je, a u vremenu ispred nas granice možda mogu pomicati na neke nove načine.