The cool one

Jeste li primijetili da baš svi žele nositi Pradu?

24. siječanj 2022.

Fotografije: Profimedia

‘It‘ komadi koji su preplavili društvene mreže i ulice modnih metropola najčešće nose logo talijanske kuće Prada.

Miuccia Prada zna što svijet želi nositi i prije nego smo toga svjesni. Posljednje dvije godine stvara u suradnji s Rafom Simonsom i čini se da svi žele, nose i maštaju o komadima s Pradinim suptilnom trokutastim logom. Prada je doduše, već desetljećima sinonim za luksuznu modu, odnosno anti-modu jer ono što ovaj talijanski brend redovito servira u svojim kolekcijama prkosi klasičnom pojmu luksuza. Još krajem osamdesetih godina s Nylon kolekcijom Miuccia je javnost natjerala na promišljanje o tom pojmu - kultni Prada Nylon ruksak i modni dodaci koje je predstavila od jeftinijeg materijala - poput najlona dosezali su istu cijenu kao i dodaci od luksuzne kože. No kroz devedesete, Nylon ruksak stječe status 'it' komada - i to je samo jedan od primjera koji pokazuje da je Prada (uspješno) prkosila trendovima. 

Novu ediciju Nylon kolekcija Prada predstavlja 2018. godine i ona instantno postaje hit kod celebrityja poput Kaie Gerber, kod influencerica te na svjetskim tjednima mode. Nakon izazova pandemije, Prada je u 2022. ušla kao jedan od najpoželjnijih luksuznih brendova i nije teško zaključiti da baš svatko želi imati Pradu, uključujući i nas. Uz Rafa Simonsa koji dijeli mjesto kreativnog direktora s Miucciom, duo nastavlja istraživati i reinterpretirati bogatu arhivu i predstavljati prepoznatljive siluete u suvremenom izdanju. Jasno, uspjeh se sastoji i od ostalih faktora - razumijevanja potreba svoje publike, lansiranja 'it' komada i pametno osmišljenog marketinga te digitalizacije. 

Novi hype izazvala je treća kolekcija nastala u suradnji sa sportskim gigantom adidasom. Najavljena je početkom godine i bazira se na održivom Re-Nylonu, s prepoznatljive tri linije i trokutastim logom talijanske kuće koji će se nalaziti na Forum tenisicama, torbama i modnim dodacima. 

image

Posljednja suradnja nastala s adidasom 
Fotografija: Profimedia

Doduše, posljednja Pradina kolekcija predstavljena na muškom Tjednu mode pokupila je kritike. Obožavatelji naime zamjeraju preveliku sličnost dizajna s onima Balenciage i nedostatak onoga što je Prada inače donosila - novo, autentično, suprotno od svih drugih. No to ne mijenja činjenicu da, ako nosite Pradu, pripadate u "cool klub". Spomenutu kolekciju na futurističkoj pisti nosili su holivudski veterani - Jeff Goldblum i Kyle MacLachlan, dok su zaštitna lica također i pripadnici generacije Z - Tom Holland i Emma Corrin.

image

Blagdanska kolekcija s glumcima - Julia Garner, Shira Haas, Louis Partridge i Taylor Russell su lica kampanje
Fotografija: Profimedia

Prada se tako obraća svima i pokušava ostati relevantna za svaki dio publike i klijenata, konkurirajući brendovima koji su se digitalnim alatima već približili mlađoj publici - poput Guccija. U usporedbi s 2020. godinom, prošle je brend zabilježio rast na web stranici od 60 posto, što je također rezultat dobrog rebrandinga web shopa - gdje se trenutno nalaze (ili su rasprodani) najpoželjniji komadi s imenom ove modne kuće.

Prada wishlist

image

Re-nylon jakna Prada/ visoke tenisice Macro Re-Nylon Prada/ bucket šešir Prada/ slingback cipele Prada/ torbica Prada Cleo