Nova virtualna pomama povezana je s glazbenikom Harryjem Stylesom, brendom JW Anderson i patchwork kardiganom koji je postao viralan, zahvaljujući izazovu na TikToku. Ova društvena mreža za modne se brendove pokazala kao plodna platforma, no za popularnost kardigana, koji je trenutno rasprodan, nije zaslužna modna kuća, niti pjevač, koji se u veljači u šarenom kardiganu pojavio na probi za show Today.
TikTok koji se nalazi u vlasništvu kineske tvrtke Bytedance osnovan je 2018., a u vrijeme karantene postao je mreža koja je nadmašila Instagram, zahvaljujući izazovima - poput onih plesnih koji su skupili na milijune pregleda. Jedan od njih postao je i kardigan Harryja Stylesa koji je ujedinio obožavatelje pletenja, popularnog pjevača i TikToka.
Inače, kardigan je predstavljen na Tjednu muške mode za 2020., a cijena mu iznosi 1250 funti. Nakon nastupa britanskog glazbenika u veljači, koji osim glazbenih ima i stilske poklonike, svi oni koji su poželjeli luksuzni kardigan odlučili su ga izraditi sami - pa je tako preko noći nastao i challenge. Hashtag #HarryStylesCardigan sada broji više od 330 tisuća pregleda. Osim uštede novca, pletenje vlastitog kardigana po uzoru na model brenda JW Anderson ujedno razvija i nove vještine i odličan je hobi, te je u vrijeme lockdowna postala aktivnost osobito popularna kod mlađe generacije koja vrijeme provodi na TikToku.
Kreativni direktor britanskog brenda Jonathan Anderson također je ostao iznenađen ovim pokretom.
"Impresioniran sam i počašćen ovim trendom, drago mi je da svi žele napraviti svoj kardigan. Želim pokazati svoju zahvalnost, pa sa svima dijelim skicu za lakše pletenje", napisao je dizajner i podijelio upute, pa ako se želite okušati, pronađite ih ovdje. "Kardigan u duginim bojama evocira na sedamdesete godine, a ujedno nosi i punk notu - poput komada koji možete pronaći u ormaru roditelja", komentirao je izbor kardigana Harryjev stilist Harry Lambert.
TikTok, na kojem prevladava nova generacija kupaca Gen-Z, postaje nova platforma za marketing modnih brendova putem koje mogu interaktivno komunicirati sa svojim pratiteljima i dijeliti njihov sadržaj povezan s brendom - poput JW Andersona. Od veljače, spomenuti šareni kardigan našao se u top 10 najtraženijih muških proizvoda po analizi platforme Lyst, a za 78 posto od ožujka su skočila i online pretraživanja za pojmovima "patchwork", "crochet" i "knitted".
Zanimljivo je kod TikToka to što ne morate biti influencer da bi vaš sadržaj postao virtualan. Algoritam koji prepoznaje sadržaj dijeli ga s ostalim korisnicima, a u tome pomaže odabir pravih hashtagova, kao i dijeljenje sadržaja koji je trenutno "tražen". Uz to, jedina je platforma na kojoj copy-paste sadržaj neće dosaditi korisnicima. Jeste li već postali dio TikTok groznice?