Usred milanskog Tjedna mode krenula su šuškanja o dizajnerskoj suradnji najvećih talijanskih brendova, Fendija i Versacea. Posljednjeg dana Tjedna mode nagađanja su se ispostavila točnima i rezultirala su još jednom suradnjom koja se upisuje u modnu povijest i koja nam govori - povezivanje konkurenata sada je nova 'it' stvar i nalazimo se na samom pragu ovakvih neobičnih, ali i spektakularno predstavljenih modnih preklapanja. Donatella Versace, Silvia Venturini Fendi i Kim Jones sjeli su zajedno i odlučili držati kreativni dijalog te zamijeniti uloge kako bi naglasili važnost zajedništva, suradnje i kreativnosti. Barem su tako opisali ovaj cijeli projekt. Ukratko, Kim Jones dizajnirao je kolekciju za Versace, a Donatella je to učinila za Fendi, koristeći bogatu arhivu ovih modnih brendova, što je rezultiralo kolekcijama koje zrače Y2K estetikom, uz mnoštvo logomanije, prepoznatljivih uzoraka i seksi estetike.
Versace by Fendi stapa prepoznatljivi F logo uz motive meduze, sa snažnim utjecajem stila iz sredine devedesetih godina prošlog stoljeća. Fendi by Versace u većoj je mjeri punk, buntovan i seksepilan, s naglaskom na nulte godine i dodatak lanca te sjajnih, upečatljivih detalja. Dojam modnog spektakla pojačala su lica koja su se izmjenjivala na pisti - reviju je otvorila Kristen McMenemy, a zatvorila Naomi Campbell. Pojavila se i Kate Moss, također jedna od supermodela devedesetih godina, a zatim i njezina kćer Lila Moss, modeli Gigi Hadid, Adut Akech, Emily Ratajkowski...
"Fendace govori o potrebi za iskrenim dijalogom i prijateljstvom u modi danas, što je potrebnije od strategije poslovanja", kazali su dizajneri koji su na suradnji počeli raditi u veljači ove godine. Njihovo partnerstvo tim je više neobično jer se radi o modnim kućama koje se ne nalaze u vlasništvu istih konglomerata, za razliku od Guccija i Balenciage koji su sredinom godine također predstavili svoju suradnju, naziva Gucci Aria.
Na modnoj sceni, najpoznatija kuća koja je ostvarivala suradnje s ostalim brendovima je Moncler, koji je ipak djelovao više u ulozi kuratora, umjesto aktivnog kreatora. Gucciaga, a zatim Fendace po prvi puta donose radikalno spajanje arhive i dizajnerske vizije u jednu kolekciju, i nakon ove talijanske, jedino je pitanje čija kolaboracija nas sljedeća očekuje. Inače, na milanskom tj+Tednu mode i Versace i Fendi predstavili su svoje samostalne modne kolekcije. Ovakve suradnje sigurno su lukrativne i imaju dobar odjek na društvenim mrežama i u medijima, što ide u prilog za obje modne kuće, ali teško je procijeniti koliko su osim tog aspekta zaista smislene?