Spomenute party cipele žele mnoge ljubiteljice modnih dodataka, a s obzirom na to da su s web shopova većinom rasprodane, mnoge su ih si i priuštile, unatoč cijeni od nemalo deset tisuća kuna. Za vrijeme pandemije i dok nova gospodarska kriza kuca na vrata? Baš u to vrijeme rasprodala se nova kolekcija slavne dizajnerice Amine Muaddi. Krajem svibnja kolekcija cipela prepoznatljive estetike jordansko-rumunjske dizajnerice osvanula je na stranici MyTheresa i u nekoliko sati nestala iz ponude, iako su u brojnim zemljama i dalje na snazi snažne mjere zaštite i karantene.
I dok nam je budućnost neizvjesna, a gotovo sve svečanosti i eventi otkazani ili odgođeni, kamo nositi svečane cipele? Za vrijeme lockdowna shopping navike kupaca u SAD-u i europskim zemljama promijenile su se preko noći, luksuzni brendovi suočili su se s gubitcima jer nikome na pameti nije nova svečana haljina ili luksuzna torbica, već se fokus prebacio na ugodno pletivo za stan i trenirku u kojoj možemo provesti cijeli dan. Kako smo vrijeme provodili isključivo u domovima, kupci su tražili udobne modne komade, no okrenuli su se i minimalizmu i odgovornijem shoppingiranju, slično kao i 2008. godine kada je vlada kriza, pa se ulaganje u odjeću svodi na klasične, nosive i bezvremenske modne komade.
Koja je onda tajna Amine Muaddi koja svoje cipele rasprodaje i za vrijeme pandemije, unatoč cijenama od 500 do više od 1000 dolara, a planira i novu kolekciju torbica i luksuznog nakita? Njezin brend cipela snažne estetike primjer je odličnog marketinga i komunikacije na društvenim mrežama. Sa svojom zajednicom od gotovo pola milijuna pratitelja Muaddi je nastavila komunicirati na pravi način, nudeći im sadržaj koji žele pratiti, ujedno održavajući hype oko svojih kolekcija, kao i starih modela cipela. U prilog joj idu u celebrity imena poput Dua Lipe, Gigi Hadid koje je prate i Rihanne koju možete vidjeti u njezinim cipelama - a navodno planiraju izbaciti i zajedničku kolekciju za Fenty brend.
Inače, dizajnerica je učila na greškama koje je radila u prošlosti te se s ovim brendom odlučila fokusirati na nekolicinu preprodavača luksuznih dodataka (MyTheresa, Matches Fashion...), te izbacuje dvije kolekcije na godinu i preskače predstavljanja na tjednima mode, kako se kupci ne bi zasitili njezinih proizvoda prije nego što oni stignu na police trgovina. Održavajući taj hype oko luksuznih cipela geometrijske potpetice i minimalističkih remenčića, Muaddi je zadržala vjerne kupce čak i u kriznim vremenima.
Kako je komentirao za BoF savjetnik za maloprodaju Robert Burke, tržište luksuznih modnih dodataka u kriznim se vremenima ponaša drugačije, pa iako se stežu remeni, potražnja za cipelama uvijek ostaje ista - Manolo Blahnik i Aquazzura također su zadržali svoje top klijente. Uz to, veliku ulogu ima i reputacija brenda i buzz koji se nalazi oko njega. Vidi se to i na primjeru talijanske kuće Bottega Veneta koja je unatoč pandemiji nastavila s dobrom prodajom svojih hit torbica i cipela - jer su trenutno 'in' i svi žele biti dio tog hypea, bez obzira na ono što se događa. Bez obzira hoće li moći nositi cipele samo u stanu ili možda tek za šest mjeseci, onima koji ih mogu priuštiti nove Amine Muaddi sandale naći će se u shopping košarici, osobito kada vide da se brzo rasprodaju.