Na tronu najpopularnijeg modnog brenda u drugom kvartalu ove godine našao se sportski gigant Nike i tako svrgnuo modnu kuću Off-White koja je prvo mjesto najpopularnijeg uvjerljivo držala tri sezone za redom. Ovo je samo jedan od pokazatelja koliko je utjecaj na industriju ostavila pandemija koronavirusa i globalni lockdown koji je navike kupaca usmjerio u neočekivanom smjeru.
Osim restrikcija zbog kojih je tržište pretrpjelo gubitke, svijet su potresli i prosvjedi održani na američkim ulicama zbog smrti Georgea Floyda, a dok se neki nisu prilagodili promjenama, Nike se pokazao kao brend koji je ostao prisutan i aktualan pa se prvi puta otkako Lyst bilježi analize trendova našao na prvom mjestu najtraženijih brendova. Na tron je skočio s trećeg mjesta na kojem se nalazio u prvom tromjesečju ove godine. Spomenimo i suradnje koje su napravile dodatan hype na društvenim mrežama, primjerice limitiranu kolekciju Dior x Air Jordan tenisica koju je Nike najavio još krajem 2019. godine.
Potražnja za njihovom sportskom i loungewear odjećom skočila je za 106 posto, a ključnim se pokazao digitalni segment poslovanja - online prodaja skočila je za 75 posto. Nike komadi pronašli su se i na popisu najpoželjnijih muških i ženskih odjevnih komada - plisirana teniska suknja kao jedan od poželjnijih ženskih komada i Nike Air Jordan tenisice na popisu najpoželjnijih komada za muškarce.
Off-White tako je pao na drugo mjesto najpopularnijih brendova, a iza njega nalazi se talijanska modna kuća Gucci. Četvrto mjesto zauzela je Balenciaga, a peto talijanska kuća Prada. Po Lystovoj ljestvici uvjerljivo se penje i Jacquemus koji se nalazi na 11 mjestu. Francuski dizajner nedavno je oduševio revijom u polju žita, a za vrijeme pandemije povećao je broj pratitelja na Instagramu koje je privukao zanimljivim i primamljivim sadržajem, kao i s fotografijama kolekcije koju je kao model nosila njegova baka, pa su usporedno s tim rasla i prodaja.
Top 10 'hottest brands'
- Nike
- Off-White
- Gucci
- Balenciaga
- Prada
- Saint Laurent
- Versace
- Burberry
- Fendi
- Bottega Veneta
Svoje mjesto na listi najpoželjnijih ponovno je pronašao Balmain kao i Adidas, a po prvi puta na njoj se nalazi i brend luksuznog streetweara baziran u Kaliforniji - Fear of God.
Novo izvješće platforme Lyst pokazalo nam je da iako su kupci promijenili shopping navike i stvorili nove trendove, snažna modna imena i dalje imaju vjernu publiku i kupce koji se okreću digitalnom shoppingiranju. Kako će izgledati modna scena do kraja 2020. godine teško je procijeniti - Gucci i Sanit Laurent objavili su kako odustaju od klasičnog modnog kalendara i predstavljanja kolekcija, no ostala luksuzna imena i dalje se žele držati postojećeg modela. U svakom slučaju, nalaze se u vremenu kada se mogu okrenuti prema novim, boljim i ekološki prihvatljivijim modelima poslovanja, kao i prema održivoj proizvodnji. Izvješće Lysta možete pogledati ovdje.