Ostavština ikone

Kako je Virgil Abloh zauvijek promijenio modnu industriju

28. studeni 2021.

Fotografija: Profimedia

Prerano preminuli Virgil Abloh imao je golem utjecaj na modnu industriju - ovo je samo dio njegove ostavštine.

Od Virgila Abloha trebali smo dobiti još mnogo toga; inovativnih kolekcija, iznenađujućih suradnji, senzacionalnih kampanja. Američki dizajner preminuo je u nedjelju nakon što se dvije godine u tajnosti borio sa smrtonosnom bolesti. Njegov utjecaj na modnu industriju bio je golem i tek će se otkrivati u idućim godinama. 

No, za početak možemo nabrojati nekoliko područja u kojima je briljirao i po kojima ćemo ga pamtiti.

Virgil Abloh bio je jedan od najutjecajnijih modnih dizajnera današnjice, kao i prvi Afroamerikanac s tolikim utjecajem u industriji. Počeo je nekonvencionalno - bio je arhitekt po struci, a bavio se i glazbom - i nikad, zapravo, nije pratio tuđa pravila. Već 2008. Times Magazine proglasio ga je jednim od najutjecajnijih ljudi na svijetu, a kritičari su često isticali kako su mu uspjeh donijeli individualnost te intelektualne i jedinstvene ideje.  

Svoj brend Off-White osnovao je 2012. te je brzo postao popularan među mlađom publikom koju je privukao inovativnim pristupom uličnoj modi. On ga je nazivao multiplatformom koja kombinira modu, umjetnost, glazbu i ulicu. 

Njegova je ideja bila - uzmi komad odjeće, izmijeni ga za 3 posto i predstavi publici. I uvijek je uspijevalo, kako za Off-White, tako i za mušku liniju Louis Vuitton, za koju je bio kreativni direktor od 2018. 

Primjerice, redizajnirao bi remen tako što bi stavio logo svog brenda ili neke druge detalje i tako ga ponudio na luksuznom tržištu. Neke hoodice s logom Off-Whitea preprodavale su se po cijeni od 1.000 dolara. 

Druga stvar po kojoj je bio poznat, po kojoj ćemo ga pamtiti i koju su mnogi vrlo brzo preuzeli od njega jer je bila ludo popularna, zvučne SU suradnje. Gotovo da nema brenda koji drži do sebe, a da nije surađivao s Ablohom; Nike, Levi's, Ikea, Evian, Moët & Chandon, Mr. Porter, Byredo, Jimmy Choo, Mercedes Benz... Bez obzira na razlike u estetici, pa čak i industriji kojom se bave, svi su htjeli dio kolača njegova uspjeha - a kolaboracija s njim to je jamčila. 

Obožavali su ga slavni jednako kao i anonimni tinejdžeri i fashionistice. Jedan od upečatljivih trenutaka bila je vjenčanica Hailey Bieber s potpisom Abloha za Off-White. Uz nju, nosila je veo posut kristalima i šljokicama na kojem je bilo ispisano: "Til death do us part", odnosno "Dok nas smrt ne rastavi".

"Virgil je u potpunosti promijenio način na koji gledam na street style i modu, način na koji je promatrao stvari me duboko inspirirao. Nikada neću moći izraziti koliko sam zahvalna što sam ga poznavala i radila s njim, od nošenja njegovih revija do toga da je dizajnirao moju vjenčanicu i svih drugih nevjerojatnih trenutaka između, uvijek sam osjećala da navija za mene. Bio je osoba koja uvijek donosi život, karizmu, ljubav i zabavu u svaku situaciju i svaku prostoriju u koju je ušao. Jednom u generaciji pojavi se tako rijedak kreativni um da nikada neću zaboraviti njegov utjecaj. Volimo te, Virgil", napisala je Hailey na Instagramu.

--- 

Serena Williams nosila je njegove kreacije iz suradnje s Nikeom tijekom svojih mečeva, primjerice na Roland Garrosu 2019., kad je nosila crno-bijeli komplet koji je došao s plaštom na kojem je na francuskom bilo ispisano: "Majka, šampionka, kraljica, božica". 

Njegova se prva kolekcija za mušku liniju Louis Vuitton dugo čekala, a kad je napokon predstavljena, bio je to gotovo revolucionaran trenutak. Nije bila stvar samo u tome kakve je komade poslao na pistu, nego činjenica da je autsajder poput njega, arhitekt i DJ koji dizajnira hoodice i streetwear, došao do pozicije u jednoj od najprestižnijih svjetskih modnih kuća i donio svoju estetiku. Svaki je posjetitelj revije dobio njegove "bilješke", koje su bile svojevrstan manifest. U njemu je istaknuo ironiju kao "filozofiju nove generacije" i "prisustvo Virgila Abloha u Louis Vuittonu". 

Luksuz je za njega bila "etiketa određena vrijednostima, kodovima i kvalitetama, njezina upotreba i definicija bile su privilegija rijetkih sve dok nova generacija nije pokorila njihovu dominaciju i promijenila paradigmu zauvijek". Definirao je streetwear kao "predvidljiv žanr odijevanja u prvoj kolekciji dizajnera otpadnika unutar modnog establišmenta, ali čije sportske karakteristike prolaze kroz kritičku trasformaciju u luksuz". Skovao je pojam "Margielaism" kao religiju mladih dizajnera poput njega, milenijalaca i njegove publike. 

image

Virgil Abloh s modelom prije revije u Parizu
Foto: Rex Features

image

Louis Vuitton proljeće/ljeto 2020
Foto: Rex Features

"Žanr modnog dizajna iz kojeg ja dolazim više se ne zadovoljava samo s time što je nov. Osjećam kao da dolazi novi establišment. Sad treba biti asertivan. Granice su pomaknute. Dovoljno je majica prodano i dovoljno je Instagram postova objavljeno koji su promijenili eko sustav, više nema povratka", izjavio je Virgil Abloh svojedobno za Financial Times. Doveo je streetwear do razine ultimativnog luksuza i bio u pravu - ništa više neće biti isto. Sve je to bilo puno prije koronavirusa i lockdowna. A kao autsajder koji je u samo 9 godina bavljenja modom došao do prestižne pozicije u Louis Vuittonu,. predstavljao je nadu za novu generaciju dizajnera, onih koji su izgledali poput njega i koji možda nisu pohađali prestižne fakultete, ali su imali jedinstvene ideje i vizije. 

"Sjajno je što dizajneri koji nikad nisu ni pomislili da bi mogli doći na takvu poziciju sada o tome razmišljaju. Sve je moguće. Osim što je Virgil sjajan u tome što radi, otvorio je umove mnogih i pokazao im da je moguće da se to dogodi i njima... Zato mi se to sviđa. Daje nadu", rekla je Naomi Campbell.