Nogomet i moda bili su dva nespojiva svijeta, no u posljednjem desetljeću dogodilo se preklapanje koje je dovelo do potpuno smislenog, i profitabilnog spoja. Posljednjih nekoliko godina, to preklapanje intenzivnije je no ikad. Primjer koji je pokazala Kim Kardashian ide tome u prilog - poduzetnica i reality zvijezda, a prije svega možemo reći i žena koja oblikuje nove trendove nosila je nogometni dres, ni manje ni više nego od talijanskog kluba Roma. Vintage dres kojeg je nosila u Los Angelesu potječe iz devedesetih godina, čime je dodatno potvrdila popularnost retro dresova koji se nose izvan nogometnog terena.
U ljeto 2022. godine veliku pažnju pokupio je mali talijanski klub Venezia FC koji se iz bankrota s rebrandingom ponovno vratio na globalnu nogometnu no i modnu mapu. Predstavili su merch koji nisu nosili samo navijači brenda već i modne influencerice - klub se udružio s Kappom koja se poslužila nasljeđem brenda i iskoristila njihov retro dizajn dresova. Zlatni detalji uz zaštitne boje kluba - narančastu i zelenu postali su dio modnih editorijala, a stilizirane fotografije objavljene su i na njihovom Instagram profilu koji sada donosi spoj modnih i nogometnih objava. Klub se tako našao u fokusu onih koji do tada nogomet nisu niti površno pratili.
Spoj mode i nogometa u suštini potpuno je smislen - navijači i obožavatelji nogometa izražavaju pripadnost nekom klubu kroz odjeću, odnosno njihove dresove. A danas, što su atraktivniji, to će više medijskog prostora dobiti. I nogometni klubovi prepoznali su plodno tlo za suradnje s modnim imenima - zvijezde nekih od najvećih nogometnih klubova broje po nekoliko milijuna pratitelja i nose status pravih celebova, a ako i privatno cijene dobar modni stil, prostora za viralne suradnje ima na pretek.
Španjolski Real Madrid ostvario je suradnju s japanskim dizajnerom Yohjijem Yamamotom još 2014., da bi se ponovno udružili 2022. godine na slavljeničkoj kolekciji dresova kojom su proslavili 120 godina postojanja kluba. Dresovi su jasno bili dostupni za kupovinu preko web shopa brenda i kluba. Francuski klub Paris Saint-Germain već nekoliko godina uspješno surađuje s Jordanom, a u suradnji s platformom GOAT predstavili su i kolekciju dresova, kabanica, šalova i ostale odjeće imena "People of Paris", za koju su editorijal snimale zvijezde kluba Messi, Neymar i Mbappé.
Londonski street brend Palace udružio se s Juventusom za dresove koji su zadržali prepoznatljive crno bijele linije, uz dodatak neonskih slova. Palace inače gaji dugogodišnju ljubav prema nogometu - 2012. godine surađivali su sa sportskim brendom Umbro na kolekciji koja se temeljila na arhivskim dresovima engleskih klubova. Prošle godine su pak izbacili suradnju s luksuznom kućom Gucci, a dio kolekcije su i komadi koji se referiraju na nogometne dresove i dolaze po paprenim cijenama od nekoliko stotina eura.
Uoči odgođenog Euro prvenstva 2020. godine, Nike i Martine Rose osmislili su zanimljivu suradnju - navijačku majicu Engleske koja je inspirirana "Izgubljenim lavicama", neslužbenom ženskom reprezentacijom Engleske koja je igrala na Svjetskom prvenstvu 1971, no često je potpuno zanemarena u povijesti sporta.
A u istoj mjeri u kojoj se nogomet zanima za modu, zanima se i moda za ovaj sport. I prije Kim Kardashian, nogometni dres bio je predmet fascinacije u modnom svijetu, osobito među dizajnerima koji testiraju granice trenda sportske estetike. Jedna od zapaženijih suradnja odvila se 2018. godine između Nikea i Virgila Abloha za njegov brend Off-White. Kolekcija "Football, Mon Amour" sadržavala je stylish dresove koji se danas na e-Bayju mogu pronaći po cijeni većoj od 350 dolara.
"Najbolja stvar vezana za vokabular i povijest nogometa je što estetski posjeduje unikatni izgled. Uvijek su me inspirirali europski klubovi koji na dresovima ispisuju svoje sponzore, a prilikom rada na ovoj kolekciji, želio sam proslaviti različite varijante tipografija", rekao je tada Abloh.
Gruzijac Demna Gvasalia također je jedan od predvodnika - kako je i sam komentirao, u djetinjstvu je bio okružen nogometašima, šuškavim trenirkama, štovanjem sporta i religije. Kodove istočne Europe jasno reprezentira kroz modne kolekcije, pa je ona iz 2020. godine sadržavala dresove s natpisom Balenciaga. Također su Dolce & Gabbana 2016. godine posvetili kolekciju s posvetom legendarnom nogometašu Maradoni (iako su kasnije zaradili tužbu zbog korištenja njegova imena na dresovima u kolekciji, a bez njegova dopuštenja). Kim Kardashian nas je tako, u ovom slučaju, zapravo podsjetila na činjenicu da su nogomet i moda u svojoj suprotnosti zapravo nerazdvojni par od kojeg svaka strana ima koristi, kao i da si danas nogometni klub koji drži do imidža više ne može tako lako zanemariti vizualni identitet i dizajn dresa.