ANALIZA

Kako se Off-White zadržava na tronu najpoželjnijih modnih brendova

01. svibanj 2020.
Fotografije: Getty Images/Imaxtree
Lea Ladišić
Lea Ladišić

Važnost snažne digitalne zajednice pokazuje se kao jedan od najvažnijih segmenata u poslovanju luksuznih modnih brendova. Platforma Lyst izbacila je kvartalnu analizu modnog tržišta, a Virgil Abloh uzastopno dokazuje svoju dominaciju.

Francuska modna kuća Balenciaga na modnoj pisti u ožujku donijela je apokaliptično raspoloženje i savršeno opisala, ili predvidjela, trenutno stanje u svijetu. U to vrijeme uz požare u Australiji i epidemiju koronavirusa u azijskim zemljama, modna revija kao da je bila uvod u globalnu krizu uzrokovanu pandemijom virusa.

Događaji u prva tri mjeseca ove godine ostavili su traga na modnoj industriji i promijenili način na koji je konzumiramo, što pokazuje i kvartalno istraživanje platforme Lyst. U samo nekoliko tjedana promijenili su nam se životi u svim segmentima, a stanje na modnom tržištu bilo je u padu - od kupovine, nabave materijala i proizvodnje. Izvještaj o drugom kvartalu 2020. tek će pokazati kakve je posljedice pandemija ostavila na tržište, no što se tiče modnih kuća, vjernost kupaca i dalje uživa modni brend koji se na prvom mjestu najpopularnijih modnih brendova Lystovog popisa nalazi već treći kvartal za redom.

image
Virgil Abloh na predstavljanju Off-White kolekcije

Talijanska kuća Off-White uvjerljivo drži prvo mjesto najpopularnijeg luksuznog brenda, a u ovom kvartalu na Instagramu je stigla do zavidnih 10 milijuna sljedbenika, dok dizajner Virgil Abloh broji 5,2 milijuna. Brend koji je pokrenuo trend streetweara i privukao mladu generaciju nomcore stilom ima snažnu digitalnu zajednicu i dobru interakciju, što je u trenucima kada smo svi vezani za ekrane od iznimne važnosti za uspjeh brenda. Njihova zaštitna maska za lice (paprene cijene) rasprodana je i najtraženiji je modni proizvod na tržištu muške mode. Off-White je tako stalno prisutan na modnoj sceni, osobito virtualnoj, a u prilog mu ide i članak The New York Timesa iz veljače u kojem je Virgil Abloh uspoređen s velikim Karlom Lagerfeldom.

10 najpopularnijih modnih brendova

  1. Off-White
  2. Balenciaga
  3. Nike
  4. Gucci
  5. Prada
  6. Moncler
  7. Fendi
  8. Valentino
  9. Saint Laurent
  10. Versace

Balenciaga koja je u veljači izbacila kolekciju hoodica s printom koala, za pomoć požarima pogođenoj Australiji, popela se na drugo mjesto popularnih brendova u ovom kvartalu i tako pogurala Gucci na četvrto mjesto ovog popisa. Na trećem se našao sportski gigant Nike, prvi put otkako Lyst bilježi podatke. Serija globalnih inicijativa i kvalitetnog digitalnog marketinga, povećani interes za tenisicama nastalima u suradnji s preminulim Kobeom Bryantom (rast od čak 733 posto) i općeniti porast za loungewear i sportskom odjećom stavili su Nike na visoko četvrto mjesto.

image
Balenciaga runway FW/2020.

Na peto mjesto popela se talijanska kuća Prada, o kojoj se počelo više pričati nakon objave da se dizajnerici Mucciji Pradi pridružuje kao kretivni direktor Raf Simons (Dior, Calvin Klein). Prvi put na popisu top 20 najpopularnijih modnih imena našao se i francuski Jacquemus, koji je skočio na 15. mjesto zahvaljujući modnoj reviji koju su nosili supermodeli (Gigi i Bella Hadid) za kolekciju jesen/zima 2020. godine. Inače, Jacquemus se do sada u Lyst analizama nalazio samo na popisu najtraženijih modnih komada, sa svojom minijaturnom torbicom.

Iako je modna industrija tek pred vratima krize, kreativnost i inovacije njezini su temelji, a modni brendovi već imaju spremne strategije kojima će ostati aktualni i relevantni u novoj eri koja dolazi nakon globalne krize. Prijelaz na digitalno, interaktivni sadržaji i komunikacija s pratiteljima pokazat će se ključnima u narednim mjesecima.