Nedavno sam na web shopu Zare vidjela bijele lakirane cipelice s kopčom i instantno se vratila u dane djetinjstva kada mi je gotovo iste takve, ali u crvenoj boji kombinirala mama uz haljinu s volančićima. Nisu mi se pretjerano sviđale tada, a sada su dostupne u veličini za odrasle i nekako su baš slatke. Sličnu haljinu s bijelom kragnicom isto nije teško pronaći u trgovinama. Istu kombinaciju dakle mogu nositi 20-ak godina kasnije, ali zašto bih se ponovno odjenula kao petogodišnjakinja?
Modni trendovi proteklih sezona nameću nam baš takav stil - ono što smo nosili u djetinjstvu sada je 'in' i to u verziji za odrasle. Teško ga je ne zamijetiti - Cecilie Bahnsen pufaste haljine nalaze se na listi želja svake trendseterice već nekoliko sezona, Shrimps torbice sa šarenim perlicama (o kojima smo pisali i ovdje) su ljetni trend, a Pradin rajf viđali smo na street style fotografijama svjetskih metropola... Modne kuće inspiriraju se danima djetinjstva i serviraju nam komade za djevojčice, a mi kao da se zaista želimo vratiti u vrijeme kada je sve bilo jednostavnije i kada smo bili mali, pa sada ponovno nosimo stvari koje smo nekada nosili u školu - poput trenutno popularnih školskih cipela ili spomenutih haljina s volanima, koje smo nosile kada su nas mame sređivale za neku priliku.
Najbolji primjer ovakve modne nostalgije je kolekcija modne kuće Gucci naziva "Rave Like You Are Five" predstavljena na muškom tjednu mode u siječnju ove godine. Alessandro Michele postavio je nove granice rodno neutralne odjeće kada su na pisti prošetali muški i ženski modeli u baby doll haljinama ili u kratkim hlačama, Mary Jane cipelama, dokoljenkama i majicama s kragnama, pritom u ruci noseći lunch box u ulozi modnog dodatka. I nova kolekcija za jesen/zimu 2021. tog brenda, predstavljena na posljednjem Tjednu mode u Milanu, nastala je pod utjecajem 'dječje mode'.
Michele je kazao kako je kolekciju stvarao s nostalgičnim osjećajem za djetinjstvom i nevinim vremenima kada smo zapravo mogli nositi bilo što, bez da nas itko osuđuje. Danas kada smo na društvenim mrežama pretjerano izloženi tuđim kritikama, kada čitamo samo loše vijesti i brinemo o budućnosti i egzistenciji, povratak u neopterećene dane ne zvuči tako loše. Zato nas veseli povratak stvari koje nas podsjećaju na djetinjstvo, poput glossy sjajila u tubama, majica s kragnama i romantičnih haljina s cvjetnim uzorkom ili volanima, pa nam se zalomi i koja impulzivna kupnja komada koje nećemo nositi baš često.