Luksuz & sport

Kako su dizajnerski sportski komadi postali najtraženija roba

18. svibanj 2022.

Fotografija: Instagram

Novi dan, nova suradnja. Prilika koju su dizajnerski brendovi prepoznali u sportu postaje njihov najjači adut, pa i oni tradicionalni modni brendovi mijenjaju sliku luksuza i priklanjaju se ‘the cool kids‘ ekipi.

Francuski dizajner Jacquemus se udružio sa sportskim brendom Nike. Prvi drop iz ove suradnje stiže sredinom lipnja ove godine i naravno da je sama objava suradnje izazvala ekstazu na društvenim mrežama. Niti sama nisam ostala ravnodušna i nakon objave javilo se uzbuđenje jer čini se da će iz ove kolaboracije zaista izaći nešto dobro - pogotovo ako cijenite i nosite sportsku estetiku i zavedeni ste onom kojom se proslavio francuski dizajner. No u današnjem modu hypea, sretnici su oni koji će uspjeti uloviti komade iz ove kolekcije. I suradnje "manje popularnih" brendova nestanu u roku jednog dana, a u ovom slučaju vjerojatno će biti riječ o minutama, barem ako sudimo po interesu na društvenim mrežama.

Jacquemus je objasnio kako je sport duboko upisan u DNK njegova brenda, a Nikeove kampanje iz devedesetih inspiracija su mu kroz rad. Očekujemo nostalgične lookove, minimalizam i praktične komade koji spajaju sport, udobnost i stylish dizajn - recept koji ne može propasti. Iz Nikea su potvrdili slično - objavili su kako će redefinirati sportsku modu kroz komade koji se referiraju na minimalizam devedesetih godina. 

Za Jacquemusa ovo je prva suradnja ovakve vrste, no Nike je već veteran modnih suradnji s luksuznim brendovima. Uspješnima su se pokazale suradnje s Off-White brendom, Louis Vuittonom, kućom Comme des garçons, a Jordanice nastale u suradnji s Diorom i dalje ostavljaju sneakerheadove bez daha.

image

Louis Vuitton i Nike "Air Force 1" tenisice, dizajnera Virgila Abloha
Fotografija: Profimedia

Za razliku od ostalih modnih suradnji, one sa sportskim brendovima uvijek se pokažu kao dobar potez - vjerojatno jer donose spoj najboljeg od oba svijeta - udobnost, praktičnost i cool efekt koji dolazi sa sportskom odjećom te prestiž i luksuzno ime koje dolazi uz dizajnerski brend. Prije ove suradnje, talijanski Gucci najavio je dolazak kolekcije koju je predstavio s Nikeovim konkurentskim bendom - Adidasom. Kada su se jesenas na Guccijevoj modnoj pisti pojavile prepoznatljive tri linije sportskog brenda, bilo je izgledno kako će kolekcija postati kultna. Adidas iza sebe već ima uspješne suradnje sa Stellom McCartney, brendom Ivy Park, s talijanskom Pradom, Yeezyjem...Od ostalih, Reebok je surađivao s Victorijom Beckham, Fila se udružila sa srpskom dizajnericom Roksandom Ilinčić, Miu Miu je jesenas predstavio suradnju s New Balance tenisicama... I to su samo neki od primjera.

image

Gucci kolekcija za jesen 2022.
Fotografija: IMAXtree

Ljubav je obostrana, no veću korist luksuzni brendovi vide u popularnim sportskim gigantima. Nakon što se otvorio svijet ovakvih suradnji, "neočekivane" se samo nastavljaju nizati i iako već na gotovo svaku od njih reagiramo s "ah, još jedna suradnja u nizu", one redovito dobro prolaze kod modne publike. Takva estetika u duhu je današnjeg vremena i savršeno odgovara našim potrebama, istovremeno nudi odmak od klasične odjeće i daje fuziju različitih svjetova, a spoju nespojivog teško je odoljeti. 

Sportske suradnje za tradicionalne modne kuće su dobar put do šire publike koja nužno ne "pati" na samo dizajnerske komade već želi unikatne i drugačije modne komade. Također, na dio kupaca koji su skloni streetwear kombinacijama i urbanom modnom stilu - generacija Z. Također, kroz njih mogu osuvremeniti svoj status i pokazati svoju buntovnu stranu. Roksanda Ilinčić izjavila je kako su ove kolekcije ogledalo našeg društva i vremena - nakon pandemije, sportska odjeća postala je redovni dio našeg modnog vokabulara. Ilinčić inače, sportsku estetiku do sada nije njegovala - njezin dizajn karakteriziraju odvažne haljine, odijela i color-blocking. Jasno, i sportski brendovi imaju koristi od ovakvih suradnji, u smislu profita i zalaska u svijet luksuza, ali i privlačenja mlađih generacija na svoju stranu. 

image

Adidas x Gucci kampanja
Fotografija: Profimedia

Inače, prva suradnja luksuznog i sportskog brenda dogodila se 1998. godine, što zahvaljujemo Jil Sander koja je pozvala Adidas na suradnju. U posljednjih dvadeset godina, athleisure i sportska estetika uspješno su zakoračili među igrače luksuzne mode i potpuno promijenili pravila igre. Nike se pokazao kao zlatna koka, sa zaradom većom od 30 milijardi dolara u prošloj godini, a za petama mu se nalazi Adidas. I navike potrošača su se promijenile, estetika koja je poželjna, kao i sam pojam luksuza koji se propitkuje i banalizira - tenisice su postale statusni simboli baš poput luksuznih torbica od najbolje kože, a cijene nekih modela dosežu do nekoliko tisuća dolara. Sportska odjeća odavno nije samo za terene, a suradnje odavno dokazuju da fuzija dizajnerskog i praktičnog je ono što zapravo većina želi nositi i imati kroz svaki dan. Mnogi će zato jedva dočekati ljetne aktivnosti, navečer se nosi Jacquemusova drapirana haljina, a kroz cijeli dan - Jacquemus x Nike komadi.