Što čini dobrog influencera? Poticanje pratitelja na kupovinu i stvaranje profita za brend koji se pojavljuje na njihovom feedu najvažnije su vještine koje moraju posjedovati - kada se brendove koji u njih ulažu pita. S druge strane, pratitelj očekuje iskrenost i bliskost - ako influencer na svom feedu objavljuje sponzorirani sadržaj, trebao bi iza tog proizvoda/brenda stajati sto posto.
Otkako su se pojavili na street style sceni, zatim u prvim redovima modnih revija početkom 2010. godine, pa do aktualne godine, influenceri i marketing idu ruku pod ruku, a za suradnje ih angažira svaki brend koji ide u korak s vremenom. Posebno je to izraženo na modnom polju, osobito u vrijeme digitalnog. Kako piše Vogue, samo u 2019. godini brendovi su u influencere uložili čak 8 milijardi dolara - za sponzorirane članke, partnerstva i razne suradnje. Htjeli neki to prihvatiti ili ne, influencanje je posao koji zarađuje novac i stvara profit. Osobito danas, u svijetu pandemije kada je digitalno zamijenilo fizičko, čini se da influenceri polagano zamjenjuju prodaju na malo, koja postaje nepotrebna karika u lancu kupovine. Između potrošača i konačne kupovine, influenceri su most koji ih povezuje, na obostrano zadovoljstvo.
Zašto pratimo određenu osobu na društvenim mrežama - sviđa nam se njezin stil, način komunikacije, na nekoj razini se povezujete...i daje nam uvid u svoju "stvarnost" - da, znamo da Instagram život nije realan, no na profile ipak dolazimo po dozu modne inspiracije. Influencer nam daje i dodatne informacije o određenom proizvodu, ideje kako modni komad nositi na više načina (barem bi trebao), odnosno one stvari koje u trgovini ne možemo saznati o, primjerice, kaputu koji visi s vješalice ili stoji u izlogu.
Influenceri su postali naši personalizirani shopping savjetnici - otkivaju nam detalje svojih outfita i direktno nas vode na web shop gdje možemo, ako nam se sviđa, kliknuti na određeni komad i naručiti ga u svoj dom. Jednostavno, zabavno i efikasno! Profili funkcioniraju kao katalozi, a kvalitetan katalog od lošeg razlikuje autentičnost i iskrenost influencera - ako je određeni profil postao "kupus" plaćenih oglasa, a influencer na putu do zarade i besplatnih uzoraka izgubio svoj vlastiti stil, gube se i pratitelji. Na stranom tržištu takvi su slučajevi puno češći nego na našem.
I brendovi zato oprezno moraju birati koje će influencere odabrati za sponzorstvo, točnije moraju znati koja je njihova ciljana skupina te kojoj se skupini obraća influencer. Iako se sve češće govori o skorom krahu influencanja, ne čini se da je njihov kraj blizu, osobito u vrijeme pandemije kada smo bili primorani preseliti se u virtualni svijet i tamo obavljati i kupovinu. Profitiraju takozvani mikroinfluenceri koji imaju manju, ali vjernu i čvrstu zajednicu pratitelja koja im se svakodnevno vraća zbog iskrenog pristupa i prisnosti, osjećaja bliskosti koji se lako gubi kod velikog broja followera - s više sponzorskog sadržaja koji dolazi od različitih brendova ujedno gube na kredibilitetu.
Iako se uz influencanje vežu negativne konotacije, osobito na našem području (dok istovremeno svatko želi biti influencer), u velikom broju profila oni koji su se istaknuli kvalitetnim i iskrenim sadržajem opstaju i zadržavaju svoju zajednicu, samim tim stvaraju i nove suradnje. Nije influencanje puko fotografiranje na ulici, iza kvalitetnog sadržaja stoji kreativnost, volja i rad - takvi profili zamjenjuju smisao maloprodaje, jer na kraju dana, kada na Instagramu snimite baš cool čizme, jedan klik na fotku vas vodi na web shop gdje ih možete kupiti - svi su zadovoljni - za kupca je to puno jednostavniji način kupovine od skrolanja web shopom ili traženja savršenih po nepreglednim centrima. Brend pak ima garanciju da će njegova recimo odjeća dosegnuti preko influencera do velikog broja ljudi koje takav sadržaj zanima i profit mu je zajamčen. I mi kao potrošači postajemo sve "razmaženiji", pa je jednostavno, personalizirano i iz vlastitog doma postalo prioritetom.