Yeov kaos

Kanye West je ostao sasvim sam

25. listopad 2022.

Fotografije: Profimedia

Javnost je putem društvenih mreža vršila pritisak na adidas, što je na koncu rezultiralo prekidom ugovora s Yeom. Znači li to da je Kanye nakon ovoga "otkazan"?

Antisemitske poruke i prijetnje su izgleda bile kap koja je prelila čašu u burnom odnosu između Kanyea Westa i brenda adidas. Nakon snažnog pritiska javnosti, adidas nije imao izbora nego prekinuti šest godina dugu i itekako lukrativnu suradnju s glazbenikom i dizajnerom. Službena objava o prekidu suradnje stigla je danas i javno je objavljena. 

"adidas ne tolerira antisemitizam niti bilo koji drugi oblik govora mržnje.(...) Nakon detaljnog razmatranja, tvrtka je odlučila konačno prekinuti suradnju s Yeom, zaustaviti proizvodnju Yeezy proizvoda i zaustaviti isplatu prema Yeu i njegovim tvrtkama. adidas će zaustaviti Yeezy posao.", dio je objave. Ugovor između sportskog brenda i Yea trajao je do 2026. godine, a započeo je 2016. Neosporno je da je riječ o suradnji koja je otvorila vrata za druge brendove i velike kolaboracije. Yeezy je promijenio streetwear kulturu, a profit koji je polučila ova suradnja broji se u milijardama.

Nakon raskida ovog ugovora, Kanye je službeno ostao sam na modnoj sceni - posljednjih mjesec dana testirao je granice javnosti i svojih suradnika problematičnim istupima i govorom mržnje koji je usmjerio na sve strane, što je rezultiralo kritikama, prekinutim suradnjama i odnosima te blokiranjem njegovih računa na Instagramu i Twitteru. 

Yeov krug počeo se raspadati nakon što je na svojoj reviji u Parizu nosio majicu s natpisom "White Lives Matters". Prije toga raskinuo je ugovor s Gapom, a uslijedio je i online napad na modnu kritičarku Gabriellu Kafer Johnson, zatim i antisemitske poruke na Twitteru i Instagramu. Balenciaga, kuća u vlasništvu Keringa, čiju je reviju ove sezone otvorio, također je objavila šturu objavu o prekidu suradnje s Kanyeom (iako se Demna osobno nije ogradio od odnosa). Nakon toga odnose s Kanyeom Westom prekinula je Anna Wintour odnosno Vogue. Nakon što je došao "do zida" i posvađao se sa svima, Kanye je odlučio kreirati vlastiti "svijet" pod imenom "Yecosystem" - mikro zajednicu u kojoj će sve usluge i proizvodi, među kojima su i prehrambeni, biti brendirani logom njegova imena. Navodno na tom projektu radi već godinama i vrlo uskoro "Yecosystem" bi trebao postati live, o čemu ćemo, vjerujemo, tek čuti. Više nas ništa ne može iznenaditi...