Dizajner Matthew M. Williams na pariškom Tjednu mode održao je prvu live reviju otkako je došao na mjesto kreativnog direktora modne kuće Givenchy. Dugo se čekao povratak Givenchyja na modnu pistu, osobito zbog Williamsa koji je zbog pandemije dosadašnje kolekcije predstavljao virtualno. Kolekcija za proljeće 2022. na kojoj je radio s američkim umjetnikom Joshom Smithom sigurno bi pokupila ovacije, da nije jednog detalja kojim se ponavlja kontroverzna modna povijest.
Naime, u nekoliko lookova koji su prošetali modnom pistom, modeli kao nakit nose srebrne ili zlatne ogrlice koje izgledom asociraju na omču. Kontroverzni komad prvi su primijetili Diet Prada na Instagramu i odmah podsjetili na situaciju iz 2019. godine, kada se Burberry našao na udaru kritika zbog hoodice s vezicama u obliku omče.
Londonska modna kuća tada je povukla hoodice iz proizvodnje i objavila javnu ispriku, a zatim angažirala i tim za raznolikost i inkluzivnost, kako se slični debakl ne bi ponovio. Mnogi su tada upozorili na neosjetljivost i negativnu poruku koju Burberry šalje u velikoj mjeri mladoj pubilici do koje su željeli doprijeti, ponajviše zbog rasta broja samoubojstava Također se simbol veže uz povijest američkog zapada i masovni linč. Burberryjeva pogreška s omčom dogodila se u slično vrijeme kada i incident s Guccijevom balaclava maskom i neprimjerenim Pradinim privjeskom za ključeve s blackface prikazom, zbog kojih su stizale optužbe za rasizam.
Nije prvi put da se moda pokazala neodgovornom, tim više je neobično ponavljanje istog problematičnog motiva u Givenchy kolekciji za 2022. godinu. Nitko u timu nije reagirao ili se sjetio situacije s Burberryjem? Iz Givenchyja se još uvijek nisu oglasili o omči koja je skrenula pažnju sa same kolekcije, pa njihov odgovor tek treba pričekati. Namjerno, slučajno ili jednostavno ne vide problematiku, ostaje za vidjeti.