Nova era

Kultni brend Imitation of Christ vraća se u pravom trenutku

16. rujan 2020.
Fotografije: Imaxtree

Na Tjednu mode u New Yorku novu kolekciju predstavio je brend koji se kontroverzama i gorućim pitanjima modne industrije bavio dok ostali za to nisu marili.

Američki brend Imitation of Christ doživio je povratak dvadeset godina nakon pokretanja. Osnivačica brenda Tara Subkoff uskrsnula je brend s novom kolekcijom za proljeće 2021. na njujorškom Tjednu mode. 

Umjetnički projekt koji je postao modni brend prije dva desetljeća bavio se temama koje tada nitko nije spominjao, a nastao je s buntom, protestom i promjenom zapisanima u DNK-u. Zabrinutost zbog zagađenja i negativnog utjecaja na okoliš, vintage moda, upcycling odjeće - pojmovi su koje je Subkoff promicala u svojoj modnoj misiji. U ovom je trenutku, dizajnerica smatra, brend relevantniji no ikada.

"Promišljena i snažna promjena zbog koje razmišljamo o svojim postupcima i ponašanjima, pokušaj da proizvedemo nešto modno osviješteno stvari su koje su uvijek bile dio ovog brenda. Koncept i manifest s kojim smo pokrenuli ovaj političko-umjetnički projekt, koji je postao modna kuća, danas je relevantniji nego ikada", komentirala je.

Tako su mlada lica na skateboardu predstavila novu kolekciju za proljeće 2021., s dozom nostalgije i grunge inspiracije iz devedesetih godina pa je kolekcija opisana kao glamurozni activewear, sve uz nužnu poruku održivosti. Kada je početkom nultih godina s Matthewom Damhaveom pokrenula brend, materijale nije naručivala već je koristila stare, već korištene i vintage komade za stvaranje novih. I nova kolekcija je upcyclana, a vintage ulove pronašla je na The RealReal stranici, što svaki odjevni predmet čini unikatom. 

Inspiraciju za novu kolekciju pronašla je u skate trgovinama u kojima prevladavala muška energija. Istovremeno je promatrala skejterice koje uče nove trikove, padaju bezbroj puta i ne odustaju. Dobra metafora za položaj žene u današnjem svijetu:  "Moraš ustati i ponoviti radnju koliko god puta je potrebno dok ne budeš bolja od muškarca. Tek tada na neki način dobiješ poštovanje", objasnila je. 

"Ove žene su snažne, samopouzdane, stylish i doslovno lete na svojim daskama. Neustrašive su, u vremenu kada nas strah od onoga što tek dolazi guši", nadodala je. Kolekcija je nastala u suradnji s mladim aktivisticama i umjetnicama koje pripadaju novoj generaciji. Mjesto kreativnog direktora u početcima brenda imala je ikona Chloë Sevigny, a danas su to Lola Valenti Roberts, Tessa Crockett i Violet Baudin Lackey.

Inače, Imitation of Christ je ugašen 2008. godine, ponovno pokrenut 2012., no već godinu dana nakon jedne modne revije ponovno je ugašen. Povratnička revija održana je ovoga ljeta u Los Angelesu ispod holivudskog znaka, pod nazivom "Americans Not Allowed in Paris", zbog restrikcija koje je za vrijeme pandemije donijela Europska Unija tik prije početka Tjedna mode u Parizu. Revija održana po pravilima zaštite od virusa Covid-19 ujedno je bila mirni prosvjed i službeno je označila povratak modne kuće s jasnom vizijom i vrijednostima koje promiču.