Povratak luksuzu

Luksuzna moda u vrijeme krize je - profitirala

27. srpanj 2021.
Fotografija: Profimedia

Grupacija pod kojom se nalaze neki od najsnažnijih modnih brendova u 2021. godini zadovoljno trlja ruke, jer rezultati su nadmašili očekivanja, a umjesto očekivanih gubitaka broji se zarada koja stiže od kupaca željnih poznatih luksuznih zadovoljstava.

Sjećate se crnih prognoza s početka pandemije koje su se odnosile na luksuzno tržište, u vrijeme prvog lockdowna? Zatvaranje trgovina, goleme količine odjeće koju nema tko kupiti niti kamo nositi, predviđalo se da će modnu industriju zdravstvena kriza jako pogoditi i uzrokovati gubitke koji se mjere s onima iz Drugog svjetskog rata. Analitičari nisu bili u krivu, kriza se itekako osjetila i zbrajali su se gubitci, no jasno, na svojoj koži to su najviše osjetili mali i nezavisni modni brendovi, nekima od njih kriza je i presudila. S druge strane, luksuzne modne kuće brzo su stale na noge, štoviše, bilježe zaradu veću no ikad.

Louis Vuitton, Dior, Fendi, Loewe i Celine u prvoj su polovici 2021. godine zabilježili ostvarenje profita uz rekordne prodaje. Modne linije i ponajviše torbice ovih brendova koji su pod okriljem grupacije LVMH su, nakon što su mjere u svijetu popustile, zabilježile odlične rezultate u prodaji. Dok je na snazi bio lockdown, vrijeme, svoj novac i moć koju posjeduju na tržištu su koristili za boostanje marketinga i društvenih kampanja, dok su se  neki od njihovih rivala borili za opstanak. Najprofitabilnijim se pokazao Louis Vuitton, a neki od brendova povećali su svoje prisustvo na tržištu - primjerice Dior je otvorio još više pop-up butika, većinom u turističkim resortima kojima se turisti ove godine polako vraćaju. 

image
Fotografija: IMAXtree

Najveća luksuzna grupacija LVMH tako je profit u odnosu na prvu polovicu 2020. godine povisila za čak 84 posto, što je nadmašilo sve proračune konzultantskih kuća. Također, to znači da je ove godine prodaja veća nego što je bila prije pandemije 2019. godine, i to za 14 posto. Sve to dovelo je i do rasta vrijednosti dionica grupacije, pa je glavešina Bernard Arnault u jednom trenutku bio bogatiji čovjek od Jeffa Bezosa.

image
Fotografija: Profimedia

Bojazni o propasti luksuzne mode i njenog tržišta nema, najsnažniji modni brendovi sa snažnom bazom kupaca osigurani su od kriza poput ove koja je pogodila cijeli svijet, a bez obzira na uvjete u kojima se nalazimo, oni koji su u prilici nikada neće prestati kupovati luksuz. Inače, LVMH je prošlog tjedna kupio 60 posto udjela brenda Off-White te je uložio u novi brend dizajnerske zvijezde Phoebe Philo. Ka-ching!