nastavak ‘turneje‘

Marnijeva revija u Tokiju kao kritika modne industrije: ‘Dosta je bilo beskorisne odjeće‘

03. veljača 2023.

Fotografija: Marni 

Razočaran mentalitetom "pokretne trake" koji vlada u modnoj industriji i uključuje, kako kaže, "previše proizvoda i previše mode", Risso je odlučio oponašati japansku kulturu i njihovu ljubav prema dugovječnosti i kvaliteti.

Nakon "izleta" na Tjedan mode u New Yorku prošle jeseni, Francesco Risso predstavio je novu kolekciju za jesen/zimu 2023. luksuzne modne kuće Marni u Tokiju. U pitanju je, kako je sam objasnio, nastavak svojevrsne Marnijeve "turneje", čiji je cilj povezati brend s njegovim kupcima diljem svijeta.

Za vrijeme tekućeg modnog mjeseca, Risso se udaljio od epicentara svjetske modne scene, i u fizičkom i u sadržajnom smislu. Odabir Tokija kao lokacije za Marnijevu reviju nije bio slučajan, no u pitanju nije, kako bi se dalo pretpostaviti, pokušaj širenja na japansko tržište jer Marni ondje posluje odlično. Naime, japanska metropola već je godinama izvor inspiracije Franciscu Rissu. Otkrio je kako Tokio posjećuje tri do četiri puta godišnje, a upravo ga je japanska kultura nadahnula u stvaranju nove kolekcije.

Razočaran mentalitetom "pokretne trake" koji vlada u modnoj industriji i uključuje, kako kaže, "previše proizvoda i previše mode", kreativni direktor odlučio je oponašati japansku kulturu i njihovu ljubav prema dugovječnosti i kvaliteti.

“Završio sam s beskorisnim predmetima. Moramo se usredotočiti na stvaranje nečega što ima dugovječnost. Tijekom pandemije smo toliko pričali o poboljšanju stvari, ali sada je gore nego prije. Došao sam ovamo odmah nakon previje u New Yorku i osjetio sam taj osjećaj smirenosti. Ovdje sam mogao disati. Nema potrebe za beskorisnošću. Rekao sam svom timu da moramo napraviti stvari koje odražavaju vrijednost našeg posla, a to je strpljenje, praksa i godine iskustva. Ne samo majice s logom i porukama i posao je završen! Ne! U tome nema dugovječnosti", istaknuo je Risso. 

U kolekciji se okrenuo Marnijevim klasicima, s puno primarnih boja, monokromatskih kombinacija te retro uzoraka poput upečatljivih točkica i prugica. Prevladavale su čiste siluete u pomalo karikaturalnom krojačkom stilu, od večernjih haljina i kratkih dječačkih hlačica u duhu 1950-ih i 60-ih do predimenzioniranih kaputa i podstavljenih komada.

Odjevni predmeti jasno su komunicirali Rissovu nostalgiju za nekim jednostavnijim vremenima, kao i poruku koju je rukom ispisao u pismima koja su goste dočekala na sjedištima uz pistu. "Zašto radim odjeću? Zato što su odjevni predmeti naši suputnici. Ne znam izrađujem li odjeću koja treba ljude ili izrađujem odjeću koja treba ljudima. Ono što znam je da danas mi treba sve manje odjeće koja je beskorisna."