Premijera dokumentarca "Martin Margiela: In His Own Words" najavljena je za 10. travnja ove godine, no film je neočekivano objavljen ni manje ni više nego na Pornhubu. Na oduševljenje fanova koji nestrpljivo očekuju dokumentarac o ovom modnom geniju, cijeli je dostupan na stranici za odrasle, iako ne sadrži scene seksa.
Nevidljivi čovjek mode, mitsko stvorenje i pravi revolucionar kuću Maison Margiela osnovao je 1988. i od tada nije svijetu pokazao svoje lice, već su njegove kreacije govorile za njega. Nikada se nije naklonio nakon revije niti dao intervju novinarima, a znatiželjnici godinama nagađaju tko je i postoji li zaista Martin Margiela. Njegova želja da se uz odjeću koju stvara veže njegovo ime, a ne lice, ostala je stvarnost do danas, kada se svi svijetu eksponiraju kroz razne platforme, virtualne i stvarne. U dokumentarnom filmu belgijski dizajner je otvorio vrata svog tajnovitog svijeta redatelju Reineru Holzemeru, no i dalje je ostao pod velom misterije, pokazujući svoje ruke kao glavni alat kojim je stvarao progresivne komade i šokirao javnost, što naglašava njegovu moć. Kao jedinstvena pojava u modnom svijetu, dizajner je dokaz da prava snaga leži u stvaralaštvu i kreativnosti.
Karijeru je započeo u doba kada su dizajneri bili javne ličnosti i zvijezde. Radio je kao asistent Jeana Paula Gaultiera u Parizu, a pri pokretanju svog brenda odlučio je da će ostati anoniman i u prvi plan staviti svoju odjeću.
Šavovi s vanjske strane, dekonstrukcija i recikliranje odjeće danas su trend kojim je Margiela šokirao još prije više od 20 godina. Njegov neobičan dizajn u prvoj kolekciji za proljeće/ljeto 1989. ostavio je modne kritičare bez riječi, no u narednim sezonama već je bio vidljiv njegov utjecaj na ostale dizajnere. Današnji nasljednik mu je gruzijski dizajner Demna Gvasalia, čiji rad u Vetementsu, a sada i u Balenciagi dijelom dolazi kao posveta Margieli: vidi se to po konceptualnoj modi, recikliranju, XXL komadima i revijama postavljenim u zabačenim ulicama ili oronulim restoranima.
Zasluge Margiela nikada nije pripisivao samo sebi, već je uvijek isticao cijeli tim. Svi su nosili bijele kute, kako bi bili ravnopravni, a kada je odgovarao na pitanja novinara, što je radio isključivo faksom, uvijek je pisao u množini. Nakon njegova odlaska brend je podlegao komercijalizaciji, a s mjesta kreativnog direktora je odstupio 2009. godine. Zamijenio ga je John Galliano, nekada kreativni direktor Diora. Po kultnim Tibi čizmicama za koje ga je inispirirala tradicionalna japanska odjeća, grubim komadima i minimalističkoj etiketi bez imena koja na sebi sadrži brojeve dizajner će uvijek biti zapamćen, kao inspiracija svim generacijama koje dolaze. U dokumentarnom filmu govori o svojoj potrebi da ostane anoniman, no i o mogućnosti da još uvijek nije napustio modni svijet zauvijek.