Luciano Plaziblat
Plesač Luciano Plazibat spontano je krenuo s TikTokom i s prvim videom dobio tisuću pratitelja. Shvatio je da je to "ta" platforma - na kojoj danas ima 300 tisuća pratitelja. "Volim da me ljudi pamte kao pozitivnog, djetinjastog, a opet ozbiljnog kad treba. Na poslu me uvijek zovu ADHD (smijeh), ali ne volim govoriti o sebi - neka ljudi procijene, pa što bude." Etičnost i odgovornost mu nisu strani, ali ih unutar ovog polja uzima s rezervom. "Uvijek kažem da nije na nama da odgajamo djecu, ali opet mi biramo kako se želimo predstavljati. Zbog sebe, svojih bližnjih trudim se biti dobar primjer ljudima koji me prate i pokazati im da se u životu stvarno sve može. Što god naumiš, možeš ostvariti."
Luciano nije "samo" influencer. Svoje je djelovanje proširio na niz srodnih poslova pa tako trenutačno radi četiri posla u isto vrijeme - i, kako kaže, ima sreće što ih sve voli. "Bavim se plesom, radim na televiziji, imam svoj obrt, ulažem u neke stvari sa strane. Ima dana kad je teško i trenutačno sam u periodu kad sam neispavan i umoran jer imam osjećaj da sam od 0 do 24 u pogonu, ali to je čar ovog posla. Nikad ne znaš što će sutra doći." Svoj avatar, svoj imidž, promišlja u ovom zadanom društvenom kontekstu i ispostavljenim kriterijima: "Živimo u vremenu u kojem smo svi jako opterećeni samim sobom. Želimo biti prikazani u što boljem svjetlu, osobito kad je riječ o fizičkom izgledu. Došli smo do takvih standarda ljepote da prirodni nos više nije dovoljno lijep, da normalne usne više nisu dovoljno popunjene, da prirodno tijelo više nije dovoljno zgodno. Recimo, ja ni na društvenim mrežama ne mijenjam svoj izgled, ne koristim filtere. Izazovan je ovo period, osobito za mlade pa mislim da treba mijenjati percepciju, podizati svijest o tome." Lucianov optimizam je zarazan i daje sjajne poslovne efekte - naime, cijela dolazeća 2023. godina popunjena mu je poslovnim obvezama i planovima. Ciljeva, ambicija i volje ovom 23-godišnjaku ne nedostaje.
Ema Luketin
Ema Luketin ima 21 godinu, a već je osam godina u različitim oblicima poslovanja s društvenim mrežama - kao influencerica. Odnedavno ima i svoj beauty centar u Zagrebu. Njezini pratitelji vole skromnost i toplinu koju im isporučuje, kao i popratnu informiranost i zainteresiranost za nove teme koje dođu u "paketu". Iako joj je TikTok na početku bio platforma koja, po prilici - zbunjuje, vrlo je brzo pronašla svoje mjesto i ulogu u njemu. "Svoj virtualni identitet opisala bih kao ‘najbolja prijateljica‘ ili ‘starija sestra‘. To je ono kako mene ljudi dožive kada me prate na društvenim mrežama. Mislim da sam u tome uspjela jer sam vrlo iskrena na svojim platformama i pokazujem neke svoje slabe strane. Također, pratitelje sam privukla preporukama, od toga kako se motivirati, koje proizvode kupiti i isprobati kako bi nam život bio lakši pa sve do savjeta za školu i faks, savjeta kako pokrenuti svoj biznis i kako slijediti svoje snove."
Koliko je različita njezina publika pokazuju i najčešća pitanja koja joj pratitelji upućuju, a koja se kreću sve od preporuke mirisa za stan preko pitanja koji fakultet upisati pa sve do savjeta oko pokretanja brenda i izostanku podrške oko projekta. Ema za sebe smatra da je na društvenim mrežama i u stvarnom životu potpuno ista osoba, a pitanje odgovornosti - s obzirom na to da samo na TikToku ima 220 tisuća pratitelja - joj nije strano te ga nerijetko problematizira. "Smatram da nema smisla imati veliku platformu i ne iskoristiti je za informiranje ljudi o aktualnim događanjima, humanitarnim akcijama i načinu kako i kome pomoći... Vrlo često pokušavam iskombinirati svoj posao, koji je prije svega u području mode i beautyja, s nekim dobrotvornim ciljem pa tako često svoju očuvanu odjeću, koja je često i nenošena, prodam i svu zaradu doniram nekoj udruzi ili obitelji kojoj je potrebna pomoć. Tako ljudi zapravo doniraju svoj novac, a zauzvrat ipak dobiju neki komad odjeće. Za mene je to situacija u kojoj svi dobivaju. Osim toga, na svojim profilima se često bavim ljudskim pravima, osobito pravima žena i djece, ali i mentalnim zdravljem, koliko je ono važno i kome se javiti ako je nekome potrebna pomoć", govori Ema.
Fran Lauš
Fran Lauš publiku je osvojio fitness videima. Ovaj 28-godišnji magistar kineziologije svoju je ljubav prema nogometu, koji mu je bio primarni sport, usmjerio prema treningu u teretani, a sa svojim videima osvojio je TikTok (više od 90 tisuća pratitelja), ali i YouTube na kojem ima više od 70 tisuća pretplatnika. "Ljudi koji me prate imaju percepciju da sam totalno fitness tip, da jako pazim na prehranu i imam strogi režim, ali to nije istina. Zapravo živim dosta lagodno, imam rutinu koja mi odgovara, puno vremena provodim radeći stvari koje većina ne bi povezala s likom koji voli teretanu. Izlazim s prijateljima, idem na festivale, jedem slatko, popijem i alkohol kad je prilika. Mislim da je to možda najveća razlika u tome kako me percipiraju ljudi koji me znaju s društvenih mreža i onih koji me znaju uživo."
Iako se ne voli shvaćati previše ozbiljno i preuzimati na sebe odgovornosti političkih tema, svojem poslu odgovorno pristupa. "Jedina velika odgovornost koju osjećam je vezana uz znanje koje prenosim oko prehrane ili bilo kojeg područja kineziologije jer sam radio s ljudima koji su željeli napraviti transformaciju u svojem životu pa znam kako pogrešne smjernice i savjeti mogu dovesti do ozljeda ili lošeg mentalnog stanja. Na pitanje o lekcijama koje je naučio kroz ovaj posao izdvaja tri glavne: ako želiš da ispadne dobro, napravi to sam, pažljivo biraj ljude kojima vjeruješ i s kojima ćeš raditi i imaj razumijevanja prema drugima čak i ako ti naprave nešto što ti njima ne bi. O avataru samog sebe kaže: "Ja sam generalno malo više family friendly kao svoj avatar nego što sam to u stvarnom svijetu. Izbjegavam psovke, pazim da sam politički korektan i trudim se ne uvrijediti nikoga svojim sadržajem." Fran vjeruje u vrijednosti tradicionalnijih medija te se njima planira posvetiti u skoroj budućnosti, ali i vratiti se YouTubeu, platformi na kojoj je inicijalno krenuo stvarati sadržaj, oduševljavajući mnoge svoje vjerne pratitelje.
*Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji: Gloria Glam x Skechers