Posljednjih tjedana internetskim kuloarima kruži fotografija editirane Julie Fox u obliku kentaura, a ove godine i glazbenik Lil Nas X s vremena na vrijeme objavi spot ili fotografije u kojima je prikazan kao mitsko biće ili demon. Na modnim pistama slična je situacija - modna je skrenula na eskapističku rutu koja vodi u Međuzemlje, odnosno, nadrealna i mitska bića su trending.
Prebacite se na TikTok i uhvatit će vas vrtlog fairycorea, estetike koja se bazira na fantaziji, bajkama, mitologiji i bićama koja pripadaju drugim svjetovima. Ako se vratimo na modne piste - Riccardo Tisci je na pistu Burberryja, u kolekciji za proljeće 2022. poslao modele s Bambi ušima - a i Adam Driver je za potrebe njihove kampanje postao suvremeni kentaur. Dizajnerica Simone Rocha je u posljednjoj kolekciji koristila motive iz irske legende "Children of Lir", Maisie Wilen s druge strane, predstavila je gobline i zamišljena bića iz Međuzemlja, s jasnom porukom: "Duhovi i čudovišta postoje i u stvarnom životu, a nadrealno se trenutno čini veoma realnim. Maštovitost tjera modu prema naprijed".
Neki drugi svjetovi trenutno se čine kao dobar bijeg od naše stvarnosti, a dodatno je opsesija mitskim potaknuta pop kulturom i televizijom, ako krenemo od serija kao što je "Witcher" ili trenutno popularni nastavak "Igre prijestolja", "Zmajeva kuća". Iako, opsesija vanzemaljskim nije novost na modnoj sceni, javlja se u trenutcima kada je stvarnost nestabilna i zastrašujuća. Na kraju, moda je u svakom slučaju neka vrst fantazije. U devedesetima i osamdesetima, mitska bića i hibridi žene i čudovišta izazivala su uzdahe u kolekcijama Alexandera McQueena,na pisti Givenchyja ili kroz kreacije Thierryja Muglera.
"Oživljavanje mitova govori o potrebi ponovnog povezivanja s našim planetom i promjenama kroz koje prolazi. Ako pogledate u znanost ili statistike, ne postoji emocionalni ili duhovni način da zaista razumijemo svijet oko sebe", rekla je dizajnerica iza grčkog brenda Di Petsa. Njezina jesenska kolekcija fokusirana je oko božanstva grčke mitologije - Persephone, božice podzemlja, prirode, života i smrti. Drapiranjem tkanine koja se obavijala oko trudničkog trbuha komunicirala je ponovno rođenje i povezivanje s prirodom, kroz koju su isprepleteni folklorni i bajkoviti motivi.
A ne zaboravimo niti na primjere koji su upisani u DNK luksuznih brenda, a upakirani su na način koji ne izaziva prvotni šok, sasvim suprotno - Gucci Dionysus torba nosi ime po grčkom bogu vina i zabave, a Versaceov znak Meduse postao je sinonim za talijanski brend. Nike i Hermès također preuzimaju imena iz grčke mitologije. Dior pod vodstvom dizajnerice Marie Grazie Chiuri često zagrebe ispod površine stvarnosti prema svijetu mitologije i tarota koji je iznova fasciniraju. U tom pogledu, mega-brendove koji pokreću svjetske trendove lako možemo promatrati kao moderna božanstva koja skreću pažnju sa stvarnosti, a čiji se štovatelji nalaze u svakom dijelu svijeta i zaneseni njihovim fantazijama idoliziraju luksuzne komade.