Neki drugi svijet

Modna industrija, nadrealna bića i opsesija mitologijom

09. rujan 2022.

Fotografije: IMAXtree

Od goblina, kentaura pa sve do grčke mitologije koja je nepresušan izvor inspiracije dizajnerima, trenuta slika mode ponekad se čini kao da ne dolazi s našeg svijeta.

Posljednjih tjedana internetskim kuloarima kruži fotografija editirane Julie Fox u obliku kentaura, a ove godine i glazbenik Lil Nas X s vremena na vrijeme objavi spot ili fotografije u kojima je prikazan kao mitsko biće ili demon. Na modnim pistama slična je situacija - modna je skrenula na eskapističku rutu koja vodi u Međuzemlje, odnosno, nadrealna i mitska bića su trending

Prebacite se na TikTok i uhvatit će vas vrtlog fairycorea, estetike koja se bazira na fantaziji, bajkama, mitologiji i bićama koja pripadaju drugim svjetovima.  Ako se vratimo na modne piste - Riccardo Tisci je na pistu Burberryja, u kolekciji za proljeće 2022. poslao modele s Bambi ušima - a i Adam Driver je za potrebe njihove kampanje postao suvremeni kentaur. Dizajnerica Simone Rocha je u posljednjoj kolekciji koristila motive iz irske legende "Children of Lir",  Maisie Wilen s druge strane, predstavila je gobline i zamišljena bića iz Međuzemlja, s jasnom porukom: "Duhovi i čudovišta postoje i u stvarnom životu, a nadrealno se trenutno čini veoma realnim. Maštovitost tjera modu prema naprijed". 

image

Burberry SS/2022./Simona Rocha FW/22.
Fotografije: IMAXtree

image

Maisie Wilen kolekcija
Fotografije: IMAXtree

Neki drugi svjetovi trenutno se čine kao dobar bijeg od naše stvarnosti, a dodatno je opsesija mitskim potaknuta pop kulturom i televizijom, ako krenemo od serija kao što je "Witcher" ili trenutno popularni nastavak "Igre prijestolja", "Zmajeva kuća". Iako, opsesija vanzemaljskim nije novost na modnoj sceni, javlja se u trenutcima kada je stvarnost nestabilna i zastrašujuća. Na kraju, moda je u svakom slučaju neka vrst fantazije. U devedesetima i osamdesetima, mitska bića i hibridi žene i čudovišta izazivala su uzdahe u kolekcijama Alexandera McQueena,na pisti Givenchyja ili kroz kreacije Thierryja Muglera. 

image

Kolekcija Givenchy 1997./ Givenchy Haute Couture kolekcija/ kolekcija Thierry Mugler 1982.
Fotografije: Profimedia

image

Haute Couture kolekcija dizajnerice Iris van Herpen
Fotografije: IMAXtree

"Oživljavanje mitova govori o potrebi ponovnog povezivanja s našim planetom i promjenama kroz koje prolazi. Ako pogledate u znanost ili statistike, ne postoji emocionalni ili duhovni način da zaista razumijemo svijet oko sebe", rekla je dizajnerica iza grčkog brenda Di Petsa. Njezina jesenska kolekcija fokusirana je oko božanstva grčke mitologije - Persephone, božice podzemlja, prirode, života i smrti. Drapiranjem tkanine koja se obavijala oko trudničkog trbuha komunicirala je ponovno rođenje i povezivanje s prirodom, kroz koju su isprepleteni folklorni i bajkoviti motivi. 

image

Di Petsa
Fotografije: IMAXtree

image

Haute Couture Dior kolekcija
Fotografije: IMAXtree

A ne zaboravimo niti na primjere koji su upisani u DNK luksuznih brenda, a upakirani su na način koji ne izaziva prvotni šok, sasvim suprotno - Gucci Dionysus torba nosi ime po grčkom bogu vina i zabave, a Versaceov znak Meduse postao je sinonim za talijanski brend. Nike i Hermès također preuzimaju imena iz grčke mitologije. Dior pod vodstvom dizajnerice Marie Grazie Chiuri često zagrebe ispod površine stvarnosti prema svijetu mitologije i tarota koji je iznova fasciniraju. U tom pogledu, mega-brendove koji pokreću svjetske trendove lako možemo promatrati kao moderna božanstva koja skreću pažnju sa stvarnosti, a čiji se štovatelji nalaze u svakom dijelu svijeta i zaneseni njihovim fantazijama idoliziraju luksuzne komade.

image

Versace kolekcija za 2021.
Fotografije: IMAXtree