Analiza

Mogu li se Balenciaga i Gucci ponovno vratiti na tron najpoželjnijih?

20. travanj 2023.

Fotografije: launchmetrics.com/spotlight

Po kvartalnoj analizi platforme Lyst, Gucci i Balenciaga su sa samog vrha liste pali ispod top pet najpoželjnijih brendova na svijetu.

Koliko će skandal s kontroverznom kampanjom koja uključuje djecu i medvjediće zaista naškoditi Balenciagi, krajem prošle godine nitko nije mogao procijeniti. No, stvari već mjesecima ne idu u korist Balenciage, a sada to potvrđuje analiza platforme Lyst po kojoj se Balenciaga sa samog vrha smjestila na nisko 18. mjesto najpopularnijih brendova današnjice. 

Balenciagu nije spasio intervju kojeg je Demna dao za Vogue, kao niti posljednja kolekcija koja je bila lišena svake vrste spektakla - povjerenje kupaca Demna i njegov tim moraju ponovno graditi, a u korist im ne ide niti to što su ih svi ambasadori poput Kim Kardashian prestali promovirati.

image

Posljednja kolekcija kuće Balenciaga

Čini se da se za ovaj brend, za sada, nitko ne želi vezati i još uvijek se nalaze na crnoj listi. Hoće li vratiti staru slavu i popularnost, teško je za reći, no sumnjamo da će Balenciaga opet izazivati isti hype kao prije samo godinu dana. Na dobrom mjestu nije ni Gucci, također u vlasništvu grupacije Kering, koji je ostao bez kreativnog dizajnera Alessandra Michelea, pa samim tim i bez velike baze vjernih obožavatelja. Gucci se dugo vremena držao na prvom mjestu najpoželjnijih brendova, a u 2023. je pao na deveto mjesto - tek na jesen ćemo vidjeti kakvu viziju Guccija će ponuditi novi kreativni direktor Sabato De Sarno.

image

Kolekcija kuće Prada

Pozitivnija atmosfera vlada u radionici Prade - Miuccia Prada i Raf Simons osigurali su talijanskom brendu uvjerljivo prvo mjesto na tablici, a slijedi ih Pradin sestrinski brend Miu Miu. Prada je uspješno vratila povjerenje i obožavanje svih generacija, kroz brojne ‘it‘ dodatke i sjajne kolekcije koje smo vidjeli posljednjih sezona. Na trećem mjestu nalazi se Moncler, a slijede Valentino, Loewe i Bottega Veneta.

image

Kolekcija Versacea održana u Los Angelesu

Mjesto na popisu top 20 našla je i Kim Kardashian s brendom Skims, kao i Jonathan Anderson sa svojim brendom JW Anderson. I Versace je veliki pobjednik ovog kvartala - nakon revije održane u Los Angelesu koja je na TikToku pogledana 39,8 milijuna puta, Versace ima najveći rast te se popeo na visoko osmo mjesto. Modni brendovi koji su zabilježili porast popularnosti su Magda Butrym, Khaite te Ann Demeulemeester - ime koje je nedavno preuzeo dizajner Ludovic de Saint Sernin.

Zanimljiva je situacija i na popisu najtraženijih modnih komada - uz sve luksuzne modne dodatke za kojima žude obožavatelji mode, najtraženija je bila torbica brenda Uniqlo koja dolazi po cijeni od 15 eura. Lista najpoželjnijih komada pokazuje jednaku sklonost kupaca hype komadima te funkcionalnim, suptilnim dodacima - na popisu se nalaze viralne crvene čizme kolektiva MSCHF, bodi za oblikovanje tijela brenda SKIMS, Alaïa torbica u obliku srca te Weekday traperice širokih nogavica. 

image

Uniqlo torbica najpopularniji je modni komad posljednja tri mjeseca