Modna inspiracija

Serija s odličnim kostimima: Kostimografkinja je pronašla i originalnu haljinu iz sedamdesetih

14. svibanj 2020.
Fotografije: Profimedia

Prva sezona serije Mrs. America osvaja na prvu svojom tematikom, protagonisticama i sjajnim kostimima koji u ovoj priči temeljenoj na stvarnim događajima imaju vrlo važnu ulogu.

Ispred ekrana nas je prikovala nova serija Mrs. America, čija je radnja smještena u 70-e godine prošlog stoljeća, tematikom jednako aktualna i danas. Temelji se na stvarnim događajima i ekranizira jedan od najvažnijih događaja u borbi za jednaka prava žena. Amandman o rodnoj ravnopravnosti te godine je prošao na Kongresu, no nakon što je trebao biti ratificiran u saveznim državama, nailazi na otpor. Feministkinje drugog vala, Gloria Steinem, Bella Abzug, Shirley Chisholm i Betty Friedan bore se protiv jedne žene, konzervativke Phyllis Schlafly koju je utjelovila genijalna Cate Blanchett koju u seriji mrzite i istovremeno volite gledati. Uz slavnu oskarovku, serija je okupila i ostala zvučna imena pa na ekranu viđamo Elizabeth Banks, Sarah Paulson, Rose Byrne, Uzo Aduba, Jamesa Marsdena i Johna Slatteryja.

image
Cate Blanchett i James Marsden kao republikanski političar Phil Crane

Blanchett kao Phyllis je konzervativka i antifeministkinja koja se oštro suprotstavila borbi za jednakost žena, supruga koja želi "sačuvati" američku obitelj i protivi se svemu što tu obitelj može ugroziti. Kao Stepfordska supruga, Phyllis je posvećena životu savršene domaćice, no ujedno je i proračunata političarka i stručnjakinja za nacionalnu obranu i naoružanje koja želi ostvariti svoje interese.

image
Cate Blanchett u strogo krojenom kompletu suknje i sakoa

Radnja je smještena u 70-e godine, a vizualni identitet ovog doba odlično je prikazan na ekranu. Osim interijera i detalja, kostimi za koje je zadužena kostimografkinja Bina Daigeler nenametljivo pričaju priču koja suprotstavlja dvije radikalne strane te se, kao i cijela serija, temelje na činjenicama i modnom stilu stvarnih likova. Sjajan je kontrast ukočene Phyllis, uvijek sređene kao primjer savršene američke supruge, u pencil suknjama, haljinama i košuljama s pussy-bow mašnama i Glorije Steinem (Rose Byrne), spisateljice, urednice i aktivistkinje. Blanchette simbolizira, noseći broš američkog orla ili križ oko vrata, savršenu suprugu i ženu posvećenu obitelji, besprijekornog izgleda u svako doba dana - i kostimi govore da je riječ o ženi koja sve uvijek ima pod kontrolom.

image
Sarah Paulson i Cate Blanchett

"Pastelne boje i suknja A-kroja su bile za antifeministkinje. Nijedna od njih nije nosila hlače. Željela sam stvoriti klasičnu američku kućanicu, urednu i čistu", kazala je Daigeler, a nit vodilja koja ju je inspirirala bile su reklame iz 50-ih i 60-ih godina koje su prikazivale kućanice, uvijek sređene, dok u kuhinji čekaju muža da dođe s posla, s osmijehom na licu. S druge strane, feministkinje nose boho look intelektualke i moderne žene tog vremena, karakterističan za opušteni stil New Yorka. Za razliku od pletenih vesti i strogo krojenih suknji, nose uzorke, zvonolike hlače, avijatičarske naočale i jeans, t-shirt te mini suknje. Odjevene su casual i opušteno te su nosile ono što žele jer su se odijevale za sebe, čime je naglašena problematika aktualna i danas - odijevamo li se za sebe i onako kako mi želimo, ili se odijevamo kako se od nas očekuje, odnosno za druge ili za muškarce.

image
Rose Byrne kao Gloria Steinem s naočalama avijatičarskih okvira 
image
Rose Byrne u wrap haljini i platformama

Neki kostimi su krojeni za seriju, no brojne komade kostimografkinja je pronašla u high-end second hand dućanima. Na Etsyju je čak naišla na Oscar de la Renta haljinu koju je u filmu Schlafly nosila na gala večeru "Death of the ERA" 1979., na kojoj je izjavila - "ERA umire večeras, moralno i ustavno" te je ista dio plakata serije, na kojem u sjeni reflektora Cate u njoj izgleda poput anđela. U stvarnosti je tu haljinu futurističkog izgleda, s plisiranim detaljima nosila na drugu večeru 1982. godine. Protagonistice nose vintage Celine i Yves Saint Laurent, a primjerice haljinu na preklop crveno-bijele boje s printom lanca potpisuje dizajnerica Diane von Fürstenberg, inače i u stvarnom životu prijateljica Glorije Steinem.

image
Rose Byrne i Kayli Carter
image
Tracey Ullman kao  Betty Friedan

Kako je riječ o stvarnim likovima, kostimografkinja je željela u potpunosti rekreirati njihove outfite, ne samo one koje su nosile u javnosti već i one u kojima su provodile privatno vrijeme, kako bi naglasila emocije. Inspiraciju je crpila iz modnih magazina iz 70-ih, od Voguea do Cosmopolitana, a koristila je i fotografije street stylea tog vremena kako bi dobila pravi uvid u tadašnju modu. Pažnju je pridavala i materijalima i teksturi kako bi na ekranu outfiti izgledali što vibrantnije. Kao modna ikona u stvarnom životu, kostimi za Gloriju bili su san snova svakog kostimografa, kazala je Bina Daigeler. U početku Gloria je nosila mini suknje s visokim čizmama, no kasnije, kako je postajala sve utjecajnija političarka, promijenila je stil i sve više nosila jeans kao svoju uniformu.

image
Rose Byrne kao Gloria Steinem
image
Cate Blanchett u haljini Oscar de la Renta
image
Sarah Paulson

Ako tražite novo televizijsko štivo, Mrs. America je nezaobilazna serija koja osim atraktivnih vizuala donosi tematiku spolne neravnopravnosti i priču koja je oblikovala današnjicu.