Tehnologija, prošlost, sadašnjost

Muglerova seksi kolekcija i slavlje raznolikosti u sedam minuta modnog videa

01. travanj 2021.
Fotografija: Imaxtree
Mugler show

Digitalnim alatima kreativni direktor Casey Cadwallader pomiče granice prezentiranja modnih kolekcija i francusku kuću Mugler stavlja u sam vrh luksuzne mode.

Novi video modne kuće Mugler počinje scenom u kojoj dizajner Casey Cadwallader baca Bellu Hadid visoko u zrak i ona pada sve do mračne piste na kojoj se zatim predstavlja drugi dio njegove proljetne kolekcije. Modeli većinom šetaju unatrag, Bella Hadid kasnije radi akrobacije, po nekim modelima dramatično je prolivena voda, sve uz ritam trap glazbe i u sedam minuta sjajnog modnog videa. Prvi dio kolekcije prikazan je jesenas, kada je Bella 3-D tehnologijom snimljena kao Pegaz koji leti iznad Pariza.

Cadwallader je još jednom pomaknuo granice onoga što model na pisti može učiniti, i načina na koji prezentirati modu u dobu ograničenom na digitalne prezentacije. "Obećao sam svijetu da moda koja dolazi iz Muglera nikada neće biti dosadna" rekao je za Vogue dizajner koji zaista nudi sve samo ne dosadnu modu. Da se s njegovim dolaskom u francusku kuću 2018. godine Mugler preporodio, dokazuje i 2020. godina koja je unatoč svim nepogodnim prilikama za njega bila itekako radna. I pandemijski crveni tepih vrvio je Muglerom, poluprozirne kombinezone od mreže i haljine nosile su Dua Lipa (i u spotu za pjesu Levitating), Miley Cyrus, Bella Hadid, Beyonce u videospotu. Još 2019. godine na dodjeli Grammy nagrada Cardi B se pojavila u haljini inspiriranoj Botticellijevom slikom Rođenje Venere, a Kim Kardashian nosila je pripijenu haljinu na Met Gali. Mugler je ponovno postao vruće ime na modnoj sceni, donoseći senzualnost i modnu provokaciju. 

image
Bella Hadid za novu Mugler kolekciju proljeće/ljeto 2021.
Fotografija: Profimedia

Sad su novu kolekciju nosile Soo Joo Park, Alek Wek i Irina Shayk, transrodni modeli Dominique Jackson i Hunter Schafer. 

"Što se mene tiče, sva odjeća treba biti dizajnirana za svako tijelo, ne samo za mršavu figuru, ponekad, i mršava figura dolazi uz velike grudi ili stražnjicu. Dizajnom slavim svaki oblik tijela", komentirao je dizajner, pa s razlogom sve češće njegove komade žele nositi široke mase. Mnogo mladih ljudi sada želi imati Muglerov dizajn, i dalje su tu dramatični komadi na kojima počiva povijest kuće Mugler, no Casey se okreće i svakodnevnim odjevnim predmetima koji kombiniraju sportski look,  poput topa kojeg je uz traperice na pisti nosila Hadid. Efektni komadi rađeni su od reciklirane Lycre i "pametnih" materijala razvijenih tehnologijom pa plešu na granici iluzije. Konkretno, top je izrađen od rastezljivog prozirnog materijala koji oblikuje tijelo i prilagođava mu se, a istovremeno je u dodiru s kožom on nevidljiv, što djeluje poput iluzije. 

Prisutne su i "gole"  haljine upotpunjene sjajnim kristalima koji se presijavaju na svjetlu i odaju dojam kože koja svjetluca, a kroz koje dizajner svima daje malo modne maštarije u vremenu kada glamura nedostaje. Također se, s prošlom godinom, otkazala i pre-kolekcija, a Mugler se okrenuo see-now-buy-now modelu prezentiranja, što znači da sve viđeno na pisti možete kupiti odmah. 

'Odjeća treba biti dizajnirana za svako tijelo, a ne samo za mršavu figuru'

Muglerova kolekcija donosi sve ključne kodove kuće, a pritom su tu i elementi karakteristični za dizajn Thierrya Muglera. Od mrežastih kombinezona i haljina s prorezima, do sakoa koje je Thierry radio za Bowieja u devedesetim godinama. Lako se povezati s današnjim dizajnom i poželjeti ga nositi i ako ne pripadate u celebrity svijet, iako je cijela kolekcija fokusirana i na seksepil i zrači tom energijom koja slavi glamur, poput seksi revija iz devedesetih godina, estetike koja danas nije česta u kolekcijama.

image
Fotografija: Profimedia
image
Fotografija: Profimedia

Inače, Casey Cadwallader američki je dizajner koji je Mugler preuzeo 2018. godine, na sveučilištu Cornell je diplomirao arhitekturu, stažirao je kod Marca Jacobsa što ga je ohrabrilo da krene u pohod na modni svijet. Otkako je došao u francusku modnu kuću, fokusirao se na osnaživanje dizajna zapisanog u DNK Muglera, uz reinterpretaciju senzualnih komada na način koji odgovara ženi 21. stoljeća, seksi, agresivno, uz naglašenu figuru tijela i dozu provokacije, uz prisutne elemente arhitekture i korištenje materijala budućnosti. 

"U prošlosti su žene shvaćane kao objekti u muškom svijet u kojem su se borile kako bi postale ravnopravne, snažne i poštovane. Mugler im je dao ono što im je bilo potrebno za osjećaj osnaživanja: naglašena ramena, snagu, dizajnom im je dozvolio da budu moćne. U osamdesetima su se odijevale za muškarce, danas se odijevaju za powerfull look, ali čine to zbog sebe, ne kako bi ih drugi prihvatili već kako bi ostale vjerne sebi - i to je ključna razlika", komentirao je filozofiju kojom se vodi. 

image
Mugler show u Parizu 1998. godine
Fotografija: rexfeatures.com

Thierry je zaista jedinstvenim dizajnom unio revoluciju u osamdesetim i devedesetim godinama, stavljajući u fokus femme fatal i zavodljivi futurizam. Strast i posvećenost i danas se prenosi dizajnom Muglera i kao što je Cadwallader obećao, moda koja stiže iz ove francuske kuće nikada neće biti dosadna.