Promjene na make-up planu?

Muškarci koji se šminkaju mijenjali su svijet i još ga mijenjaju

17. lipanj 2020.
Fotografije: Getty Images

Od korektora preko sjenila u puderu do balzama. Maskare, također. Sve ove proizvode koriste muškarci koji prate trendove i koji žele zadovoljiti određeni estetski kod "lijepog" koji je trenutno popularan.

Muška šminka zapravo nije nikakav tabu - ili? Koristila se odavna jer su razni rituali zahtijevali neku vrst likovne intervencije na licima muškaraca. U dvadesetom stoljeću popularna kultura, popularna glazba, osobito glam rock, afirmirali su muško šminkanje.

Muškarci koji su se šminkali, ukratko - mijenjali su svijet. Svijet umjetnosti. Svijet osjećaja. Ideju slobode. Navedimo neke od njih: David Bowie, Prince, Jared Leto, Steven Tyler. Koncept "metroseksualnosti" iz ranih 2000.-ih također je ušao u kulturnu svijest, a beauty marke počele su objavljivati ​​ciljane "šminke za muškarce". Sjetite se samo Yves Saint Laurenta koji je 2008. izdao "mušku" verziju svog Touche Éclata. Danas je u ponudi i puder Boy De Chanel, obožavan od mnogih stilista i influencera.

image
David Bowie jedan je od onih koji su mijenjali svijet
image
Prince s izdašnom crnom olovkom na očima

Kad je David Beckham početkom tisućljeća uveo novi pojam muževnosti, onaj koji je uključivao njegu lica i tijela, šminkanje koje nije namijenjeno šokiranju ili samo pojavljivanju pred kamerama, nego za cilj ima samo to da - izgledate bolje, gotovo da je izbio skandal. Sve donedavno bilo je ne samo šokantno, nego i nemuževno brinuti se za svoj izgled. Ali, ulaskom u novo desetljeće i to se mijenja. Muška je kozmetika sve bolja i prihvatljivija, a za šire mase stvari ponovno je "normaliziraju"  celebrityji, kao što su Harry Styles, Sam Smith, Billy Porter... Da ne govorimo uopće o činjenici da je najpoznatiji vizažist na svijetu - muškarac, Jeffrey Starr, koji je zaradio bogatstvo na svojoj liniji šminke. 

image
David Beckham pravi je primjer muškarca koji ne zazire od kozmetike, ali i od make-upa kojim prikriva nesavršenosti 
image
Sam Smith odnedavno često nosi make-up

Iako je i dalje šminkanje najviše pripisano ženama, make-up industrija polako kreće i na muški teritorij jer je prepoznala da je enorman dio tržišta godinama ignoriran. I taj upravo želi osvojiti. 

Muškarci koji se šminkaju, dakle, još uvijek mijenjaju svijet i čini se da će proces prihvaćanja, ili - "ravnopravnosti" u svijetu make-upa i kozmetike još potrajati. 

image
Yoshio Kubo - backstage na Milanskom tjednu mode prije dvije godine

"Iako radim u beauty industriji, volim izgledati maskulino. Moja perspektiva je, zapravo: 'Nimalo me ne zanima što itko misli - želim izgledati dobro.' Postoji puno kulturnih sterotipa koji nam govore da je šminka ženstvena, ali trebamo raditi na tome da pobijedimo te gluposti koje nam ne daju da budemo najbolje verzije sebe", izjavio je Sir John, jedan od najboljih vizažista na svijetu. Vjeruje mu čak i Beyonce, pa zašto ne bismo i mi? Zastarjeli konstrukti muževnosti, baš kao i ženstveni su stvar prošlog tisućljeća - ili bi barem trebali biti. Uostalom, brinuti se o tome što netko drugi misli o vama oduvijek je bilo nemuževno.

image
Tom Ford bronzing gel (55$)
YSL Touche Eclat Pour Homme korektor u olovci (22£)
Boy de Chanel tekući puder (68€)