Kultni status

‘Najkopiranija torba na svijetu‘ slavi 20. rođendan

08. lipanj 2020.
FOTOGRAFIJE: Promo; Profimedia
Ines Madunić
Ines Madunić

Japanski dizajner Issey Miyake 2000. je lansirao novu torbu jedinstvenog dizajna koji je uskoro postao ultrapopularan, a mnogi su ga kopirali.

Skulpturalnost i inovativnost dizajna uvijek su bile karakteristike njegovog rada, a takva je i Bao Bao torba, lansirana prije 20 godina. Prvotno se trebala zvati Bilbao, kao posveta novoj zgradi Guggenheim muzeja u tom gradu koja je izgrađena 1997. prema nacrtu Franka Gehryja i gotovo odmah postala kultna. 

image
Kultna torba slavi 20 godina

Torbe Bao Bao izrađene su od mekane tkanine, dok je vanjska površina sastavljena od polivinilskih geometrijskih oblika. Svaki put kad se torba pomakne ili u nju stavimo neki predmet, ona od plošne postane trodimenzionalna i stalno stvara nove oblike. U 20 godina lansirana je gotovo svaka moguća verzija torbe, od velikih ruksaka, tote oblika, manjih dimenzija s dugim ručkama, pismo torbica...

image
Vanjski dio sastoji se od polivinilskih geometrijskih oblika

Bao Bao gotovo je odmah postala "it torba", ali nikad nije bila toliko razvikana kao, primjerice, Hermesova Birkinica ili Fendijev baguette. Unatoč tome, radi se o jednoj od "najkopiranijih torbi na svijetu", kako je rekao direktor dizajnerske kuće Issey Miyake za Europu, Tempe Brickhill.  

image
Issey Miyake omiljeni je dizajner kreativcima

Kultni dizajner uvijek je naglašavao kako njegov posao nije moda, nego dizajn, a zbog implementiranja novih tehnologija u svoj rad uvijek je bio omiljen među kreativcima, više nego influencerima. Crna dolčevita, uvijek ista, koju je nosio Steve Jobs bila je Issey Miyake, a arhitektica Zaha Hadid obožavala je upravo Bao Bao torbu te je često nosila kimono s njegovim potpisom. 

image
Bao Bao je dostupna u različitim oblicima i bojama

Bao Bao je, ukratko, it torba za kreativce i poslovnjake koji cijene inovativnost, dizajn te obrničke vještine i znanje. 

image
Jedna je od najčešće kopiranih torbi uopće