Komadi nakita koje izrađuje Maja Miletić za mammii jewellery već su dugo na listi želja svih koji vole nešto drugačije, nešto čime mogu izraziti svoju osobnost i elegantan stil.
"Svi moji modeli nose neku priču sa sobom. Imam jednu glad za vizualnim, za umjetnošću, za pričama ljudi koji su stvarali i koji su me fascinirali kroz odrastanje. Sve te utjecaje ne mogu svrstati u jednu kategoriju jer su to ljudi koji njeguju potpuno različit vizualni izraz. Ono što ih povezuje je originalnost, vjernost sebi, nekakva nit koja se vidi kad pogledate njihove radove kroz vrijeme, makar biti potpuno različiti.
Constantin Brancusi, Alexander Calder, Henry Moore, Dries van Noten, Jonathan Anderson, Marine Serre, Raf Simons, Delfina Delettrez su neki od ljudi koje cijenim. Ali tako ih je teško svrstati u kategorije jer ogroman utjecaj osjećam kroz pisanu riječ i glazbu, a ne bih nikako mogla doslovno pokazati gdje se taj utjecaj vidi na mom radu. To je jednostavno nešto što volim. Umjetnost mi općenito daje nadu, veselje i, na neki način, blagoslov da se izrazim. I tako je već sve rečeno, i tako smo svi slični i slično razmišljamo, pa zašto bismo se onda bojali greške. To zapravo uopće nije bitno. Na neki način, što sam starija, imam sve manje ega, ali sam i sve sigurnija u sebe. Zvuči kao paradoks, ali zapravo nije", kaže Maja.
S jedne strane tako minimalistički, a s druge snažni statement, sve to može se naći u jednom paru naušnica ili prstena mammii kolekcija. Postoji li neka nit vodilja koja ih sve spaja?
"To bi možda trebao netko drugi objasniti. (smijeh) U svakom slučaju, nadam se da sam dosljedna u kvaliteti proizvoda i nekoj naraciji koja uz to ide, mislim da sam vjerna sebi kroz vrijeme, ali isto znam biti nepredvidiva. To mi se sviđa. Svakako mi je rad povezan s emocijom i nekad stihijski, što može biti prednost i mana jer je takav proizvod teže standardizirati", zaključuje. Što se tiče klijentele, Maja smatra kako je njezin nakit za sve one koji su razvili neki svoj specifičan stil u koji se mammii uklapa.
"Zamišljam svakako nekog tko dopušta taj prostor u svojoj pojavnosti da mu se svidi nešto nepredviđeno. Općenito, dobrim stilom smatram neku konkretnu bazu stvari koje osoba nosi i uz to sloj nekih sitnica koje je stekla kroz vrijeme, a koje možda nije ni sama odabrala. Tako ja nosim nakit jako često - postoje komadi koje sam napravila za sebe, naravno. Ipak, neke od predmeta koje nosim možda ne bih sama odabrala, ali su pokloni koji me podsjećaju na drage ljude. Nakit je za mene jako često uspomena. Tako nekako i stvaram. Razmišljam o obliku, o tijelu, o dizajnu, naravno, ali svaki komad ima puno širu priču", kaže dizajnerica, čiji se komadi mogu pronaći na njezinoj web stranici, kao i u zagrebačkom concept storeu Garderoba.
Za razliku od mnogih koje ovo maleno hrvatsko tržište ograničava i nerijetko frustrira, Maja ističe kako to ne vidi na takav način
"Imam tu sreću da kad me nešto 'primi', kad nešto želim izvesti, napusti me svaka sumnja u tu ideju i samo idem. Nažalost, to ne znači da nisam samokritična - jesam, beskrajno, i to najviše što se tiče završne obrade modela i same izvedbe. Ali, u suštini me nije strah pogriješiti, eksperimentirati, pokušati. To je prednost male plastike gdje ja zapravo svrstavam kategoriju nakita - mjera je mala, mogućnost igre je velika. Previše stvari želim izvesti, previše ideja imam da bih se bojala nekih odstupanja i rizika, jer sve sam to ja kroz vrijeme. Ono s čim se ja natječem je vrijeme i želja da u privatnom životu budem dobra, najviše prema svojoj djeci. Ono što nekad predstavlja izazov je dostupnost samog materijala, samih procesa izrade i alata. U nekoj drugoj zemlji bi neke stvari bilo puno lakše izvesti. Ipak, u nedostatku se nekad nađe inspiracija", kaže Maja.
Za svoj reprezentativni komad, izabrala je naušnice inspirirane prirodom.
"Izabrala sam Kala naušnice jer me kala prati od početaka u raznim oblicima i materijalima. Prvo sam ju izvodila od polimerne gline na pletenim ogrlicama, zatim kao privjeske od mjedi na svilenim vrpcama i sada u ovoj verziji. Napravljena je od srebra i smole, ručno bez kalupa. Svaka je drugačija i posebna. Njezin oblik me fascinira, toliko jednostavan plašt, a toliko prekrasna forma koja je stroža i zatvorenija kod manjih cvjetova, a kod nekih većih, uz tek mali dodir na rubu cvijeta se pretvara u nešto senzualno. Priroda je najbolji dizajner, umjetnik i matematičar."