Fenomen repera

Nezaustavljiv u svom pohodu: Kanye West kao spasitelj Gapa

30. lipanj 2020.
Fotografije: Imaxtree/Getty Images
Lea Ladišić
Lea Ladišić

Kontroverzni lik moderne kulture koji se proslavio kao reper danas većinu carstva na kojem sjedi ne zahvaljuje glazbi, već svojoj liniji odjeće, i tu ne staje.

Voljeli ga ili ne, dizajnera, producenta i glazbenika Kanyea Westa ne možete izbjeći. Kao svojevrsni fenomen današnjeg vremena, Kanye se uvukao u pore lifestylea i showbussinesa i ne planira stati. Najavio je i predsjedničku kanditaturu za 2024. godinu, a do tada radi punom parom na svom carstvu Jeezy odjeće koja mu je između ostalih prihoda omogućila status milijardera. Nedavno je podnio zahtjev za zaštitom imena Yeezy Beauty, a linija bi trebala sadržavati obične (make-up, parfeme, proizvode za kožu, kosu i nokte, proizvode za djecu...) i naravno neobične stvari, poput aromaterapijskog jastuka. Ujedno bi postao konkurent svojoj supruzi Kim Kardashian West i šogorici Kylie Jenner, koje na svojim beauty brendovima zarađuju milijune dolara. 

image
Sa suprugom Kim Kardashian 

Nakon toga, Kanye je potpisao suradnju s američkim brendom Gap koji se i prije pandemije koronavirusa nalazio na rubu, pa bi suradnja s Westom mogla biti spas za brend najpoznatiji po traperu. A Kanye si je ostvario san iz djetinjstva - u Gapu je radio u tinejdžerskim danima u Chicagu, a 2015. je prilikom intervjua izjavio da bi želio biti novi Steve Jobs u ovoj modnoj kući, koju je čak i spominjao u nekim pjesmama s početka karijere. Sada je njihov prepoznatljivi logo plavog kvadrata obilježen s 'YZY' logom, i to na sljedećih deset godina koliko traje ugovor.

Yeezy Gap kolekcija za muškarce, žene i djecu na police dolazi 2021. i sadržavat će sve odjevne komade osim obuće, točnije tenisica, kako se linija ne bi kosila s lukrativnom suradnjom koju West ima sa sportskim brendom Adidas. Inače, tenisice koje je izbacio s Adidasom, a zatim i njegova linija odjeće predstavljena prvi put 2015. godine na Tjednu mode u Parizu za Westa su donijeli mnogo kritika, pa i izrugivanja, ali i veliku zaradu - osobito kada je riječ o tenisicama. Dobar marketing ključan je za njegov uspjeh, od Kim koju bi paparazzi fotografirali u novim komadima iz kolekcije, do hypea kojeg je gradio prije službenog lansiranja primjerice tenisica u limitiranom izdanju, koje bi se često rasprodale u istom danu.

image
Yeezy kolekcija za jesen/zimu 2020./2021.
image
Nakon revije na pariškom tjednu mode ove godine 

Komadi s njegovim potpisom dolaze po cijeni od nekoliko tisuća dolara (tenisice dosežu cijenu od 1500 dolara). Minimalistička odjeća neutralnih boja, a kasnije i kolekcija odjeće 'za crkvu' (hoodice ili čarape s religioznim natpisima) paprene su cijene. Kanye je nedavno izjavio da mu je želja dizajnirati odjeću za šire mase i za što je više ljudi moguće, što će s prihvatljivim Gap cijenama napokon postati i stvarnost. "Savršena hoodica" jedan je od komada koje Kanye ima u planu.

image
Nastup na Coachella festivalu 2019. godine 

Za Gap koji ima dugu tradiciju, ali i velike financijske probleme, hype koji Kanye nosi sa sobom biti će izlaz iz financijske krize i mogućeg bankrota. Lockdown zbog koronavirusa je prislio Gap na zatvaranje 3300 trgovina, otpušteni su radnici, a otkazane su ljetne i jesenske narudžbe. Yeezy Gap kolekcije neće izgledati poput onih prikazanih na Pariškom tjednu mode, no Kanye će vjerojatno zadržati svoje prepoznatljive karakteristike, poput mekanih boja, neobičnih krojeva, prirodnih materijala i cosy odjeće, što se slaže s politikom Gapa. 

Ako ipak više volite njegovu glazbu nego odjeću, Kanye nije zapostavio svoju karijeru s kojom se probio na scenu - nakon albuma gospel pjesama lansiranog krajem 2019., na Twitteru je reper najavio "God’s Country" - novi projekt, pjesmu ili album - nije baš jasno, ali na to su obožavatelji već navikli - "Svašta je Kanye do sada izjavio", pa tko zna što nas očekuje, komentari su s društvenih mreža.