Zbog pandemije koronavirusa mnoge su modne kuće i dizajneri završili "na aparatima", no njemački kreator Danny Reinke (28) u krizi je prodisao punim plućima. Okrenuo se sebi i shvatio vrijednost trenutaka provedenih u prirodi pa ga ja to nadahnulo za proljetno-ljetnu kolekciju “Botanical Affair” koja je odnedavno dostupna kupcima. Predstavio ju je lani na Tjednu mode u Berlinu, surađujući s poznatim američkim casting menadžerom i modnim producentom Juliusom Pooleom, i oduševio stručnu javnost. Time još jednom potvrdio svoj talent, ali i ljubav prema ekologiji s kojom se “zarazio” još kao dječak, odrastajući u selu Mönkebude na obali Baltičkog mora, u obitelji ribara. No, on je krenuo drugim putem: 2009. je upisao akademiju FahModa u Hannoveru, gdje već šestu godinu predaje, a modni dizajn je studirao i u Krakowu. Sada mu je baza Berlin gdje uspješno razvija svoj brend baziran na održivosti.
Koja je poruka vaše kolekcije “Botanical Affair”?
- Naša najnovija prêt-à-couture kolekcija “Botanical Affair” za proljeće/ljeto 2022. izraz je ljubavi prema prirodi i simbol uživanja u životu punim plućima uz novootkrivenu slobodu. Želja za fizičkom blizinom postaje još veća u ovim vremenima... Biti u vrtu, kod kuće ili negdje u prirodi, jako je važno za sve nas, ali posebno je bilo na početku pandemije. Zahvalnost je motiv nove kolekcije.
Koje ste materijale koristili?
- Glavni materijali u kolekciji su ekološki lan i dupioni svila. Til je od samih početaka materijal kojeg koristim u svakoj kolekciji. Volim raditi s njim er je podatan i pomoću njega mogu dobiti velike lijepe siluete.
Što koristite od recikliranih materijala?
- Za aktualnu proljetno-ljetnu kolekciju koristio sam recikliranu jutenu vreću. Od toga sam sa svojim timom kreirao korzete i suknje.
Je li teško stvarati održivu modu?
- Greenwashing, to jest lažna zelena filozofija, veliki je problem u modnoj industriji. Zato je naša održivost u proizvodnji. Odvija se isključivo u Njemačkoj pa možemo kontrolirati cijeli proces - od tvornice do krajnjeg korisnika. Znamo da naši djelatnici imaju dobre uvjete rada. Važno je i očuvanje kulturne raznolikosti i zanatstva.
Koliko je pandemija utjecala na vaše stvaralaštvo?
- Na početku pandemije mi je nametnuta izolacija odgovarala. Bio sam prisiljen uzeti malo slobodnog vremena pa me je to definitivno malo opustilo i razbistrilo glavu. Kad razmišljate o kolekcijama svaki dan, nema šanse da se stvarno isključite. Koncept digitalne prezentacije nam je bio potpuno nov, to nas je gurnulo prema naprijed i otvorilo nove puteve. No, bit će mi drago kad nam se vrati novi-stari život. Neizmjerno mi nedostaje bliski kontakt s kupcima.
Mislite li da će pandemija bitno utjecati na budućnost mode?
- Moda se već promijenila. U posljednje dvije godine još smo se više digitalizirali. Moda se drugačije konzumira. Čak se i način kupovine promijenio. Sada kupcima moda nije najveća vrijednost.
Što sada pripremate, što je nadahnuće za iduću kolekciju?
- Sa svojim timom radim na jesensko-zimskoj kolekciji, ali još ne želim previše otkrivati. Samo ću reći da će sigurno biti drugačija od prethodne.
Koji vam je najdraži dio radnog procesa?
- Rad na haljinama od tila. Na početku, naravno, nastaju ideja i skica, no sam odjevni predmet dobiva svoj oblik na krojačkoj lutki. Raditi s metrima tkanine svaki je put izazovno, ali to me i veseli.
Što je bilo najteže na vašem profesionalnom putu?
- Izazovno je biti konstantno dobar i postojan u svom radu. Teško je započinjati modni posao u Njemačkoj, jer situacija u toj grani industrije nije bajna, no najvažnije je imati strast. Ako je imaš, možeš sve.
Je li bilo teško uspjeti nekome tko nije iz velikog grada?
- Naravno da kontakti uvijek igraju veliku ulogu, a do njih se dolazi u velikim gradovima. No, mnogo su važniji kreativnost, strast i predanost onome što radite. Ako to imate, nije važno odakle dolazite.
Na što ste najponosniji u svojoj karijeri?
– Najviše sam ponosan na svoj tim koji je iza mene i brenda. Bez njih ništa od ovoga ne bi bilo moguće. Moda funkcionira samo u timu.
Tko su vam uzori u poslu?
- U školi modnog dizajna inspirirali su me kreatori poput Alexandera McQueena i Johna Galliana. Njihove revije i čarolija dočarana na modnoj pisti bili su mi ogromna inspiracija i motivacija. Još volim gledati njihove arhivske kolekcije, iako se moja estetika jako promijenila u posljednjih nekoliko godina.
Kad ste shvatili da želite biti modni dizajner?
- Otkad znam za sebe, za mene nikad nije postojao plan B. Negdje oko 14. godine sam upisao modni tečaj u umjetničkoj školi i otad je moja želja da postanem modni dizajneri bila još jača.
Jesu li vas roditelji podržavali na tom putu?
- Nikad nisu bili previše oduševljeni idejom što želim postati modni dizajner, ali podržavali su me od početka. U međuvremenu su i oni postali moji najveći obožavatelji, a na revijama su uvijek uzbuđeniji od mene.
Od koga ste naslijedili ljubav prema modi?
- To je dobro pitanje, jer nitko u mojoj obitelji nema veze s modom. Moj djed je bio odličan tehnički crtač, a uz to se bavio ribarenjem.
I vaš otac je ribar, jeste li se vi okušali u tom poslu?
- U djetinjstvu sam morao cijelo vrijeme pomagati ocu u luci, a kao dječak sam biciklom dostavljao ribu kupcima.
Što radite u slobodno vrijeme?
- Rijetko ga imam, jer osim što radim na razvijanju svoje modne marke, predajem dizajn u školi modnog dizajna. Inače, svoje znanje često nadograđujem tako što obilazim muzeje i galerije. Bez obrazovanja nema ni kreativnosti.
Jeste li ikada bili u Hrvatskoj?
- Još nisam, ali iz Hrvatske je Dijana Žeravica, stilistica na mojoj reviji. Volio bih uskoro posjetiti vašu zemlju jer sam čuo da je prekrasna.
Postoji li neka zvijezda koju biste voljeli vidjeti u svojim kreacijama?
- U Njemačkoj odijevamo neke pjevačice i glumice na crvenom tepihu, a naše kombinacije su tražene u TV showovima, filmovima i Netflixovim serijalima. Veliki sam obožavatelj Due Lipe i njezine glazbe pa bih bio presretan kad bi ona odjenula neku našu kreaciju.
U kakvoj odjeći se vi najbolje osjećate?
- Volim nositi crno i “oversize”. Kad radim u studiju najvažnije mi je da mi bude ugodno i udobno. Posao je u tim trenucima na prvom mjestu.