Prošlo je pola godine od početka pandemije koja nam je preokrenula svakodnevicu. Utjecala je i na shopping, no nije pitanje kupujemo li manje, nego što nam je u shoppingu postao prioritet. Ovogodišnje analize tržišta nisu nimalo slične onima od prethodnih godina, trendovi su drugačiji, a izbrisale su se i granice sezonskog shoppingiranja.
Resale stranica The RealReal objavila je godišnji report i dala nam uvid u navike kupaca posljednjih mjeseci. The RealReal kao tržište na kojem se osim novih nalaze i stare kolekcije odjeće, modni dodaci, nakit i namještaj, sa svojom godišnjom analizom daje točan uvid u raspoloženje svojih korisnika - njih 17 milijuna, od kolekcionara Guccija do milenijalaca koji traže Telfar torbu.
Očito je koliko je lockdown, odnosno boravak ispred televizije i ekrana utjecao na kupce. Iako nije novost da pop kultura igra veliku ulogu u formiranju trendova, ove godine konzumirali smo još više sadržaja pod čijim smo utjecajem shoppingirali - primjerice Air Jordan tenisice. Dokumentarac o Michaelu Jordanu "Last Dance" povećao je potražnju za Nike tenisicama za 25 posto. Uz to, pojavio se trend udobnosti kako smo vrijeme provodili u vlastita četiri zida pa smo u neuobičajeno vrijeme godine počeli kupovati pletiva, udobne trenirke i slične cozy predmete, iako je vruće ljeto kucalo na vrata. Željeli smo i urediti prostor u kojem se opuštamo, iz kojeg radimo i odrađujemo sastanke preko Zooma pa je tako u svibnju potražnja za dizajnerskim dekama porasla za 61 posto.
Kriza je pokazala da se u ovakvim vremenima vraćamo top high-end brendovima, a kupuju se luksuzni komadi koji su isplativa investicija. Louis Vuitton postao je po The RealReal analizi brend broj jedan, s torbama koje su bile najpretraživanije. Slijede ga modne kuće Gucci i Chanel. Na vrhu ih održavaju Gen Z-ovci, muškarci i milenijalci, koji se nakon vladavine maksimalizma vraćaju klasičnim komadima, tihom streetwearu i sportskoj odjeći. Nastavlja se brisati i granica između streetwear odjeće i luksuznih kuća. One su se popularnosti ulične mode prilagodile spretno i brzo sa sportskim komadima koji su postali hit na tržištu. Tako su u posljednjih pet godina streetwear komadi tradicionalnih luksuznih brendova porasli su za čak 911 posto i ubacili se u borbu na tržištu sa sportskim brendovima.
---
Luksuzni satovi ili prstenje i nakit postali su nova "treat-your-self" zadovoljstva koja zamjenjuju nedostatak putovanja, izlazaka i zabave. Ujedno su i pametna investicija koja ne gubi na vrijednosti. Analiza na radar stavlja i nove brendove koji su pronašli mjesto na tržištu - Marine Serre, dizajnerica koja promiče održivost traženija je za 259 posto, a rast bilježe black-owned, odnosno "crni" brendovi nakon anti-rasnih prosvjeda u SAD-u: Telfar s porastom od 246 posto, Victor Glemaud s 203 i A-Cold-Wall rose sa 111 posto.
O novim načinima razmišljaju i brendovi - nakon zatvaranja trgovina u obzir uzimaju prednosti resale tržišta na kojima kolekcijama iz prošlih sezona mogu ponovno dati život. S ekonomskom krizom i novim načinom života sigurno je da kupujemo manje, no i dalje kupujemo možda i više nego što nam je u ovom trenutku potrebno. No kupci su se okrenuli prema luksuznim modnim investicijama - kvaliteta umjesto kvantitete, više promišljaju, kupuju pametnije i vraćaju se tradicionalnim modnim imenima.