Nije teško zamijetiti motiv koji se najviše provlačio kroz kolekcije za proljeće/ljeto 2023. godine. Haljine i topovi inspirirani su donjim rubljem, a dizajneri su inspiraciju shvatili poprilično doslovno. Dovoljno je pogledati kolekciju kuće Versace, koja je ponudila vamp estetiku i goth mladenke koje nose veo uz visoke čarape te duge ili kratke svilene komplete i slip haljine s obrubom od čipke. Slične slip spavaćice izgužvanog izgleda ponudio je i Burberry, u posljednjoj kolekciji koju je Ricciardo Tisci kreirao za londonski brend. Pradini horor beauty lookovi dodatno poprimaju zastrašujući izgled uz prozirne haljine koje imaju siluetu vintage spavaćice, kao iz nekog starog hororca, a donje rublje u sportskom izdanju Miuccia Prada je naglasila i u Pradinom sestrinskom brendu, Miu Miu.
Puno se govorilo i o looku kojeg je ulicom prošetala Kendall Jenner, onome s piste Bottega Venete, s pletenim puloverom i crnim najlonkama koje se, po novom, nose umjesto hlača - najviše u svrhu povećanja vidljivosti brenda. Njezina sestra Kylie nosila je Loewe potkošulju i najlonke uz trenč kaput, također za modni statement koji je ispunio stranice modnih i lifestyle portala.
Ulazak donjeg rublja u ulogu odjeće događa se već neko vrijeme, a sada smo čini se na njegovom vrhuncu. Potkošulje koje dolaze po cijeni od nekoliko stotina eura bile su tema rasprava krajem 2022. - Loewe, Prada, Bottega Veneta, imaju pamučne rebraste potkošulje koje su potpuno bazične, ali s njihovim logom postaju novi simbol luksuza. No potkošulja kao takva još se u dvadesetom stoljeću uvukla u mainstream, tada donje rublja iznenada postaje komad odjeće koji se nosi i na ulici. Bilo je to skandalozno za pedesete godine prošlog stoljeća, pa se vezalo za buntovnike i negativce koje javnost voljela, a koji su je proslavili - Marlon Brando ili James Dean najbolji su primjer. Ništa ne privlači više pažnje i iščuđavanja javnosti kao što to radi odjeća koja je izašla iz svojih konvencionalnih okvira i dobila novu funkciju, pa jednaki efekt ima i u 21. stoljeću.
Primjer je i korzet koji se nekada nosio ispod ženskih haljina, a kroz sedamdesete godine nosi se samostalno - Vivienne Westwood, Thierry Mugler i Jean Paul Gaultier popularizirali su korzet kao vanjski odjevni komad - i danas se pamti kultni look Madonne koja je nosila s korzet s konusnim grudnjacima, koji je za nju dizajnirao Gaultier. Nakon toga, on postaje izvor inspiracije za brojne dizajnere koji ga interpretiraju u svojim kolekcijama. U devedesetima, Tom Ford za Gucci kolekcije na vidjelo stavlja G-String, odnosno tangu sa slovom G na stražnjoj strani. "Nadam se da je show bio seksi", rekao je Ford za Vogue nakon revije 1997. godine. Te godine ostale su obilježene toksičnim i isključivim standardima ljepote, no ipak, slave se i danas kao ikonični.
Tange, grudnjaci kao topovi, prozirne "gole" haljine i ostalo donje rublje koje postaje vanjska odjeća i trend, i nekada i danas imaju zajedničku poveznicu, a to je opsesija ženskim tijelom i njegovim prikazivanjem koja nikada ne jenjava, danas neovisno o tome o kojem je obliku tijela riječ.
Standardi ljepote su se promijenili, no neovisno o njima, donje rublje u ulozi odjeće i dalje može predstavljati objektivizaciju tijela. S druge strane, kao što su korzeti krajem tisućljeća postali simbol ženske neovisnosti i seksualne slobode, trend donjeg rublja i sada možemo tumačiti kao želju za novom slobodom i oslobođenjem od slojeva odjeće, u koju nas je umotala pandemija koronavirusa, nakon koje modni dizajneri traže izlaz u novu eru neopterećenosti. Slično se dogodilo u 1920. godinama, nakon što je svijetom 1918. godine zavladala španjolska gripa.
U kolekcijama prikazanima na muškom Tjednu mode, opsesija tijelom i donjim rubljem jednako je prisutna, što nam govori da je ovo trend koji će se zadržati još neko vrijeme na sceni. Primjerice, dizajner Ludovic de Saint Sernin prikazuje svako tijelo u seksi izdanju, kroz odjeću kao i kroz donje rublje.
Jonathan Anderson u muškoj kolekciji za Loewe također skida slojeve odjeće i naglasak stavlja na tijelo. "Osjećam da je manje više, ali u novom smislu, smatram da se krećemo prema novom obliku suvremenog", komentirao je nakon revije i nadovezao se na misao da smo danas zatrpani sa sadržajem, odjećom i raznim "smetnjama", a u svemu tome najmanje razmišljamo o odjeći koju je zato sveo na osnove. Njegovi modeli nosili su svilene bokserice, kako bi nas podsjetio da senzualnost i dalje postoji - uz naš neizbježni voajerizam, i taj element je važan za ponovni uzlet ovog slojevitog trenda.