Proteklih dana oči modnog svijeta bile su uperene prema ulicama Pariza koje su, nakon pauze, ponovno zaživjele i ispunile se ljudima iz industrije mode, koji su cijeli šušur također jedva dočekali. Nakon ovogodišnjih održanih tjedana mode u New Yorku, Londonu, Milanu i konačno Parizu, svi su se uvjerili da ono digitalno i virtualno ne može i neće zamijeniti stvarni doživljaj, gužvu, strku i odjeću koju je najbolje doživjeti dok je "živa", u pokretu. Iz tog razloga Tjedan mode kao da se pratio pomnije no prije, a modni dizajneri pobrinuli su se kako bi povratak na tradicionalnu pistu ostao zapamćen. Neki su u tom naumu uspjeli, dok su neki priredili samo još jedan show u nizu. Balenciaga je jedan od brendova koji ne pripada u drugu kategoriju, sasvim suprotno - o prezentaciji, odnosno performansu u kojem su svi prisutni sudjelovali priča se i danima nakon revije. Posljednji dan prošao je u znaku Chanela koji je priredio modni vremeplov i kolekciju posvetio zlatnom dobu devedesetih i estetici Karla Lagerfelda - bez igranja na kartu nostalgičnosti dojam ne bi bio toliko efektan. Reviju Louisa Vuittona su pak omeli su prosvjednici s natpisima "Pretjerana potrošnja = izumiranje" i "Nema mode na mrtvom planetu" - i nisu u krivu. Tjedan mode zatvoren je u emotivnom tonu, s prezentacijom modne kuće AZ Factory. U čast dizajneru Alberu Elbaz, koji je ove godine preminuo od posljedica koronavirusa, okupilo se 45 modnih kuća koji su kreirali po jedan look za modni brend. Paleta emocija obilježila je pariški Tjedan mode, od neizvjesnosti i teškog osjećaja odgovornosti zbog klimatske krize, pa do uzbuđenja, radosti, opuštenost i slobode koja kao da je nanovo utkana u dizajnerske kreacije. U skladu s tim, nameću se i trendovi koji će obilježiti proljeće 2022. Izdvajamo ih u nastavku.
Kao što smo vidjeli u kolekcijama dizajnera iz ostalih prijestolnica mode, boje koje su jarke i vibrantne prevladavale su i kolekcijama francuskih modnih imena. Dopamine dressing - odjeća koja podiže raspoloženje, jedan je od vodećih modnih trendova koji je aktualan već sada, a dominirat će i nadolazećom proljetnom sezonom.
Saint Laurent potpuno je oduševio rafiniranim seksepilom u svojoj kolekciji, a taj seksi look s dozom glamura, odjeća namijenjena za večernje sate, šljokice i power look krojevi ponavljali su se u brojnim kolekcijama, od Lanvina do Loewea. Stiže nova era modnog sređivanja!
Također provokativni i jako efektni, pripijeni kombinezoni izdvajaju se kao trend koji nije za svakoga, no kada vidimo barokni cvjetni uzorak u Saint Laurent lookovima ili ženstveni kombinezon uz platformu - kao na pisti Lanvina, uzet ćemo u obzir kombinezone kao jednu od hrabrih modnih opcija - jer zašto ne bismo izašli iz zone komfora?
Kao sa seta filma "Mad Max", pustinjski apokalipsa-chic prisutan je u kolekciji modne kuće Balmain, pa i na pisti brenda Loewe, Givenchy...Paco Rabanne sugerira modni, sjajni oklop - u svakom slučaju - dizajneri su spremni i za najgori scenarij, u kojem žele održati modu na dostojnoj razini.
Za retro feeling zaduženi su kompleti, najčešće u pastelnim ili jarkim bojama, sačinjeni od mini suknje i sakoa. Najbolje primjerke jasno, možete pronaći u redovima Chanela, ali i Diora koji se inspirirao modnim šezdesetim, a kreativna dizajnerica Maria Grazia Chiuri napokon je predstavila nešto drugačiju estetiku od one na koju smo od nje već naviknuli.
Koža je i dalje itekako poželjna, ako se pita francuske dizajnere - nećete pogriješiti s crnom bojom, po mogućnosti od glave do pete. Dakle, odijela od kože, haljine jednostavnog kroja, hlače ili kaputi - sigurno je da će ovakav look osigurati wow efekt.
Cut-out detalji također graniče sa seksi lookom i krasit će većinu haljina u proljetnoj sezoni - izrezi na struku, leđima, bokovima i ostalim neočekivanim mjestima nova su definicija suptilnog seksepila i ne možemo reći da izgleda loše.