Norveška je zemlja koju ne povezujemo s modom i dizajnom kao što je to slučaj s Danskom i Švedskom. Prije svega je poznata po golemom prirodnom bogatstvu, većinom nafti i prirodnom plinu. Ima razvijenu brodogradnju, metalurgiju i drvnu industriju, drugi je najveći izvoznik ribe i velika pomorska zemlja sa šestom najvećom trgovačkom flotom na svijetu. Zato je veselje bilo tim veće kad sam se susrela s Holzweilerovom inspirativnom norveškom obiteljskom modnom pričom, koju je početkom ove godine u velikoj reportaži toplo opisao i Vogue Scandinavia koji je s njima proveo jedan dan u Susanneinoj kući malo izvan Osla. Inovacija, kreativnost, pogled prema naprijed, obitelj - upravo ove riječi stoje iza norveške modne kuće Holzweiler.
Prije deset godina osnovali su je sestra i brat Susanne i Andreas Holzweiler i vrlo je brzo privukla pažnju svojim šalovima od najfinije vune, svile i kašmira. Kad im se dvije godine kasnije pridružila Maria, Andreasova supruga, kao kreativna direktorica, brend je posvećenost detaljima i kvaliteti pretočio u svoju prvu kolekciju odjeće. U posao su, uz Susanne, Mariju i Andreasa, uključeni svi članovi obitelji, od bake Gro, koja je zadužena za nabavu tkanina, do djeda Petera koji vodi logistiku, te Tobiasa, Susanneinog partnera, koji vodi međunarodnu prodaju.
Danas je Holzweiler međunarodno priznat modni brend s više od 120 zaposlenih, i to pretežito u centrali u Oslu te u uredima u Londonu i Kopenhagenu. Uz to je svakako najuspješniji norveški modni brend, s prepoznatljivom estetikom tzv. basic komada s malim pomakom, a primarni su im ciljevi kvaliteta tkanina i udobnost. Kroz svoje kolekcije, koje uz odjeću uvijek imaju i pripadajuće modne dodatke i obuću, tijekom godina su surađivali s mnogim umjetnicima i ikonama, neprestano vodeći računa i donoseći pozitivne promjene - od proizvodne održivosti preko pozitivnog utjecaja na društvo u kojem posluju.
Kolekcija proljeće/ljeto 2022., kojom se Holzweiler prvi put predstavlja našem tržištu kao novi član Garderobine skandinavske obitelji, zove se “U prolazu” (”In Transit”) i simbolizira procese u kojima je svaka kreativna industrija, pa tako i modna, trebala pronaći nove izvore inspiracije u razdoblju lockdowna i nemogućnosti putovanja. U periodu koji je, nadamo se, iza nas upravo su kreativci postali svjesni do koje je mjere za stvaralački proces bilo važno putovati, kretati se i istraživati male i velike stari daleko od svojeg doma.
U normalnom životu na kakav smo navikli i kakvom se, vjerujemo, vraćamo inspiracija dolazi iz posjeta izložbama, muzejima, kroz putovanja i neprestano kretanje. Tako susrećemo različite ljude i crpimo inspiraciju iz svega što nas okružuje. U situaciji lockdowna uobičajeni izvori inspiracije morali su biti zamijenjeni nečim alternativnim, tako da smo počeli promatrati svijet očima drugih, upijajući iskustva prijatelja i obitelji u drugim zemljama, čekajući ponovno prigodu da putujemo sami.
Modna revija kojom je Holzweiler predstavio svoju SS22 kolekciju snimljena je u vrlo suvremenom okruženju novog dijela Osla pod imenom Oslobukta. Modeli su se kretali među modernim zgradama da bi se u konačnici svi susreli u srcu Oslobukte. Tako je kroz reviju Holzweiler prikazan još jedan, za obitelj Holzweiler vrlo važan dio Oslo Fjorda uz Holzweiler Studio, a to je Holzweiler Platz - prvi obiteljski restoran u kojem je trgovina odjećom spojena s restoranom, čineći tako jedinstveno mjesto za izlazak i druženje.
Smješten je između Opere i Munch Museuma, na lokaciji koja objedinjuje kulturu, glazbu, kazalište i umjetnost, sve u neposrednoj blizini obale kao tradicionalnog mjesta za trgovinu i pregovore te Oslo Fjorda, koji predstavlja poveznicu s ostatkom svijeta. Time je ostvarena obiteljska strast Holzweilera prema modi i hrani, što je bio njihov životni san. Prostor nosi potpis poznatih arhitekata Snøhetta, koji stoje iza mnogih poznatih građevina, krajolika i interijera u Norveškoj, ali i diljem svijeta, poput zgrade Opere u Oslu i Muzeja suvremene umjetnosti u Lilehammeru. Tako je u Holzweiler Platzu vidljiv njihov osobni potpis, uz dodatak novih elemenata inspiriranih lokacijom na kojoj se nalazi, s posebnim naglaskom na element vode, koji je imao značajan utjecaj na dizajn i koncept prostora.
Kako pak pandemija dolazi svome kraju, iduća će im kolekcija, koja dolazi sredinom ljeta (predjesenska kolekcija), biti inspirirana sad već višegodišnjom čežnjom za opuštenim druženjima na otvorenom, uz ples i glazbu. Iz toga se razvio Holzweiler Festival - ljetni festival čiji je cilj pokazati koliko je važna povezanost među ljudima, jer su se mnogi tijekom posljednje dvije godine udaljili od prijatelja i bližnjih. Na tom tragu majice iz kolekcije izgledaju kao da su prirodno izblijedjele nakon dugog dana ispod ljetnog festivalskog sunca, a da bi se postigao upravo taj prirodni izblijedjeli efekt, trebalo je mnogo istraživanja. Sami krojevi i odjeća inspirirani su gradskim festivalima i sadrže sve komade u kojima ćete se osjećati ugodno na takvim događanjima, ali i koji će vas štititi, poput kabanica i hudica.
Temi festivala prilagođeni su i vizuali za predstavljanje, tako da je poster uzet kao glavni motiv kolekcije. Upravo je poster onaj element koji poziva ljude na okupljanje, koncerte, klupske večeri, plesne priredbe ili festivale, pa tako na neki način predstavlja simbol svega onoga što nam je posljednjih godina bilo uskraćeno. Veselimo se Holzweileru i povratku u onaj život kakav smo nekad poznavali. Veselimo se druženju, veselju i plesu u svijetu u kojem vlada mir.