Tragična vijest o odlasku dizajnera Albera Elbaza potresla je modni svijet. Talentirani kreator koji je najpoznatiji po radu za modnu kuću Lanvin preminuo je u pariškoj bolnici od posljedica koronavirusa u 60. godini života. Osim po talentu i neizbrisivom tragu koji je ostavio u industriji, Elbaz se uvijek spominjao kao dizajner tople i vedre osobnosti, omiljen kod svih koji su ga poznavali.
Elbaz je 2001. preuzeo tada ne toliko popularnu kuću Lanvin i do 2015. je učinio iznimno traženom pariškom modnom kućom na sceni. Dok je Lanvin bio na vrhu popularnosti, zarade su dosezale vrtoglavih 235 milijuna eura, a renesansa koju je donio u ovu kuću uključivala je koktel haljine, efektne patentne zatvarače i stavljanje u prvi plan potrebe žene. "Esencija mode je jednostavna - učiniti da se žena osjeća predivnom, kao da leti", kazao je 2014. godine.
Večernje haljine proslavile su brend i Elbaza, no dobar glas o dizajneru čuo se i prije nego je sjeo na mjesto dizajnera u Lanvin. Nakon rada za njujorškog couture dizajnera Geoffreyja Beenea, Elbaz se zapošljava kod Guyja Larochea, a zatim prelazi u Yves Saint Laurent, u kasnim devedesetim godinama. Fantastične, ženstvene kreacije za YSL dizajnirao je dvije godine, dok ovu modnu kuću nije preuzela Gucci grupacija i zamijenila ga s Tomom Fordom. Tada započinje njegova era u Lanvinu s kojim nastavlja graditi svoj zvjezdani put. Obožavaju ga i celebrity lica poput glumice Tilde Swinton koja je često nosila Lanvinove haljine na crvenom tepihu i dodjeli Oscara.
"Naš posao nije samo stvaranje modnog showa, već kombiniranje potrebe, funkcije i mode. Sjećam se kada mi je Meryl Streep kazala kako sam joj pomogao biti boljom verzijom nje same, umjesto da sam je transformirao. Mislim da je to srž mog posla, trudim se one koji nose moj dizajn učiniti njihovim boljim verzijama", izjavio je.
Zbog neslaganja i razilaženja u mišljenjima, kako su pristojno kazali, s vlasnicom Shaw-Lan Wang, Elbaz napušta Lanvin, vjerojatno već tada s mišlju o nečem svojem, drugačijem. Nakon pet godina pauze, dizajner se u svojim pedesetim godinama odlučio na osnivanje vlastitog brenda AZ Factory, kuće pod vlasništvom švicarske luksuzne grupacije Richemont. U kratkom roku privukao je pažnju s novim brendom kojim je želio prkositi pojavi brze mode te izbjeći financijske pritiske. Prvu kolekciju prikazao je na pariškom Tjednu mode i s njom donio spoj koktel haljina i sportskih silueta uz nove tehnologije i inovacije.
"Uz tebe smo sanjali,promišljali, a sada letiš. Ljubav, povjerenje, poštovanje, uvijek. Alber, volimo te zauvijek", riječi su ispisane na stranici brenda uz koje se kolektiv oprašta od dizajnera koji je otišao prerano. Za sbe je uvijek govorio da je kreator haljina, a dizajnom je uvijek naglasak stavljao na nosivost. Odbijao je ideju da rad u modi mora biti baziran na perfekcionizmu, njega se plašio jer nakon savršenstva - što nam ostaje? Otvoreno je često govorio i o važnosti balansa između umjetnosti i komercijalizacije mode, pa njegova razmišljanja, ideje, djela i duh ostaju živjeti, kao inspiracija novim generacijama koje će pamtiti njegov dizajn. Od dizajnera se opraštamo njegovim riječima: "Stil je jedina stvar koja se ne može kupiti novcem. On nije shopping vrećica, etiketa ili modni brend, stil je ono što reflektira našu dušu prema vanjskom svijetu, čista emocija".