Upoznajte Lagom

Održivost i bezvremenski komadi u fokusu hrvatskog brenda

19. travanj 2022.

Fotografije: Borna Hojsak

Hrvatski slow fashion brend predstavio je svoju proljetnu kolekciju, povodom čega smo popričali o njihovim počecima i ženama koje nose i žive po ‘Lagom filozofiji‘.

Mia Kovač i Sara Gjini dijele prijateljstvo i posao. Od pohađanja srednje Škole za modu i dizajn zajednički su im interesi, strast prema modi i dizajnu, radna etika i stručnost u poslu. Iako su im se putevi razišli tijekom studija - Mia je nastavila školovanje na zagrebačkom Tekstilno-tehnološkom fakultetu na studiju modnog dizajna, a Sara u New Yorku, na fakultetima Berkeley College te Fashion Institute of Technology, i dalje ih je vezala težnja za zajedničkim stvaralaštvom, što su ostvarile u, neki će reći, ono  što se činilo kao najgore vrijeme za pokretanje biznisa - doba pandemije. No pokazala se to kao sjajna odluka, a njihov modni brend Lagom upravo je predstavio proljetnu kolekciju za 2022. godinu. Razgovarali smo s Mijom i Sarom o pristupu dizajnu i održivosti, esencijalnim modnim komadima i novoj kolekciji.

Kako ste došle na ideju pokretanja zajedničkog brenda?

- Na ideju pokretanja vlastitog biznisa došle smo prošle godine kada smo obje ostale bez posla i vratile se roditeljima s upitnikom iznad glave i pitanjem "što dalje"?! Pronalaženje posla u struci bila je nemoguća misija, a otvaranje vlastitog biznisa usred pandemije činila nam se kao suluda ideja. No, znajući koliko su naše vještine i vizije komplementarne, uz podršku naših obitelji, zaključile smo da je prava prilika da naše jadikovanje uz virtualne kave pretvorimo u svoj srednjoškolski san – LAGOM. Lagom je švedska riječ koju bismo mogli prevesti otprilike kao: 'sasvim dovoljno, umjereno', a kao koncept zagovara balans, umjerenost te svjesnost – načela na kojima se temelje naše stvaralaštvo i poslovanje.

Recite nam više o novoj The Eternal kolekciji... Zanimljiva je i lokacija na kojoj ste snimali kampanju...

- Konceptualiziranjem i razradom nenametljivih, a opet stilski usklađenih komada, od kojih svaki nosi jedno od internacionalnih ženskih imena koje znače 'kamen/stijena', osmislile smo sezonsku kolekciju koja onima koji je nose pruža priliku da izađu iz okvira unutar kojih se vide u svojoj svakodnevici, a istovremeno uz našu odjeću njeguju bezvremenski minimalizam i ženstvenost. THE ETERNAL samim imenom nagovješćuje perpetualne i bezvremenske odjevne komade.

image

Vizual za THE ETERNAL kolekciju za proljeće 2022.

Kolekcija je spoj minimalističkog dizajna s decentnim komadima sačinjenih od zemljanih i svijetlih tonova, a posebna pažnja je, kao i uvijek, usmjerena na kvalitetu i izradu te odabir prirodnih i održivih materijala. Fotografije i kampanja snimljeni su na Istarskom kamenolomu, čije su nam lokacije pružale brojne elemente maštovitosti - od odabira palete boja i razvoja sveukupnog koncepta kolekcije do podloge za stvaranje fascinantne vizualne priče, pod objektivom talentiranog Borne Hojsaka. Zašto kamenolom? Kamen znači trajnost, kvalitetu, vizualnu dojmljivost i trendovsku vječnost, a to je upravo ono čemu naš dizajn i produkcija teže.

Estetikom se ova kolekcija nešto razlikuje od prethodne No.1 i sada ste se više bazirale na klasičnim modnim komadima. U kojem smjeru krećete nakon ove kolekcije?

- Sklone smo eksperimentiranju i kontrastnim vizijama iz kolekcije u kolekciju. Već smo u procesu kreativne razrade naše ljetne edicije, a stilski izričaj za istu neka za sada ostane iznenađenje.

image

Lice prve kampanje No.1. bila je influencerica i model Karla Zelić 

Koje biste komade izdvojile kao posebne, a što je neizostavno u vašim garderobama?

- Kao dizajneri, vežemo se za svaku kreaciju koju stvorimo. THE ETERNAL nudi modele idealne za capsule garderobu, koju je lako stilizirati iz dana u dan. Smatramo da svaka žena treba posjedovati nekoliko basic odjevnih predmeta koji ne izlaze iz mode, poput dobrih traperica, bijele košulje, balonera, kaputa i sakoa koji se zatim mogu dopuniti sezonskim komadima.

Kako izgleda vaš kreativni proces - zajednički, a kako samostalni?

- Kreativni proces je najizazovniji, ali istovremeno i najinspirativniji faktor u našem zajedničkom stvaralaštvu. To je poput rješavanja jednadžbe, no prije svega se radi o umijeću i timskom radu. Zajedno dolazimo do vizije, a zatim iznošenjem samostalnih ideja, komuniciranjem i otvorenim međusobnim kritičkim promišljanjem detalja, prolazimo kroz praktične korake kako bismo istu i postigle. Ulažemo veliki trud kako bismo usuglasile međusobne stavove i u konačnici iznađemo obostrano zadovoljavajuće rješenje. Međusobno se nadopunjujemo i jako puno učimo jedna od druge, a ljepota partnerstva je upravo u međusobnom uvažavanju i zajedničkom rastu.

image

Svi odjevni komadi nalaze se na službenom web shopu Lagoma

Što vam je prilikom kreiranja odjeće najvažnije?

- Čvrsto vjerujemo da dobar dizajn utječe na kvalitetu života. Stoga, pristupamo modi s perspektivom dugovječnosti uz izradu manje serije kvalitetnih odjevnih predmeta. Prioritet nam je održivost i savjesne poslovne odluke, od proizvodnje do odlaganja. Naš se rad temelji na zagovaranju spore mode i visokokvalitetnog modnog ulaganja zbog potrebe za svjesnom potrošnjom i kreiranjem mode izvan sezona. Našim klijentima nudimo majstorsku izradu odjeće i dajemo im istovremeno priliku da se odmaknu od masovne ponude i pronađu vlastiti stil.

Ekološka održivost je utkana u vaš modni brend - na koje joj sve načine pristupate?

- Održivost je, nesumnjivo, prioritet našeg poslovanja. Od odabira visokokvalitetnih tkanina od prirodnih vlakana do izrade bezvremenskih odjevnih komada koji će naši kupci moći nositi godinama. Maksimalno izbjegavamo stvaranje otpada, a onaj neizbježan prikupljamo i prosljeđujemo na reciklažu ili ponovnu upotrebu. Trenutno prikupljamo ostatke tkanina koje ćemo donirati u svrhu izrade slikovnica i predmeta za poticanje vizualno-motoričke integracije kod djece s motoričkim teškoćama.

image

Bezvremenski modni komadi koji čine osnovu garderobe dio su nove kolekcije

Tko je djevojka koja nosi vaš dizajn? Kako je zamišljate?

- Naš brend se fokusira na moderne djevojke i žene koje cijene umjetnost, unikatnu estetiku, konceptualnost s kojom se mogu povezati te majstorsku izradu proizvoda koje kupuju. Svaka žena zaslužuje osjećati se sjajno, a odjeća koju nosi ima izravan utjecaj na njeno samopouzdanje. Zato smo usredotočeni na svestrane žene koje se ne ustručavaju biti svoje, žive punim plućima te ispunjavaju svoje životne izbore samouvjerenošću i stilom – bez obzira na dob.