Nijedan materijal nije u tolikoj mjeri prisutan na modnoj sceni i našoj svakodnevici kao što je traper. Iznova zanimljiv, uvijek tako cool i nezaobilazno buntovnog duha - traper, unatoč tome što je dio naše svakodnevice, nikada ne možemo nazvati dosadnim. Osobito u novoj sezoni, kada prolazi kroz svojevrsnu renesansu, pa su u igru ponovno uvedeni krojevi koji su zamijenili pripijene modele i naglasak stavili na urbanost i cool look. Vjerojatno nema boljeg trenutka od ovog za takav preokret - nakon pandemije i ere trenirki, spremni smo dočekali prilike u kojima jeans vodi glavnu riječ, a uz pokret modne održivosti, traper je bezvremenskog izgleda, kvalitetnog kroja i vintage estetike koja je toliko poželjna u novoj sezoni.
Vintage se ne odnosi samo na ponovno korištene materijale od kojih nastaju nove traperice, već podrazumijevamo i krojeve koji su se prvi puta pojavili u prošlim modnim dekadama, a danas ih u suvremenom obliku nosimo kao dio street style looka. Po uzoru na sedamdesete uz flare nogavice, ili uz baggy kroj u stilu hip hopa osamdesetih i ranih devedesetih, modna inspiracija koja dolazi iz prošlosti ne veže se uz nešto loše, sasvim suprotno. Bez obzira na to o kojem razdoblju trapera govorili, on uvijek dolazi uz popkulturalne i socijalne promjene koje su oblikovale društvo. U današnjem kontekstu, na početku novih dvadesetih godina, čiji početak prolazi u neizvjesnosti, traper se ponovno vraća kao simbol promjene i glasa nove generacije. Dakle, nije riječ o još jednom običnom odjevnom komadu, već predmetu kojim izražavamo svoj stav, karakter i samopouzdanost. Kao simbol slobodnog duha i kreativnosti, u određene denim komade utkan je način života i lifestyle kojeg živimo.
U priči o bezvremenskom traperu s karakterom, neizostavno ime je ono talijanske modne kuće Diesel i osnivača Renza Rossa koji je na traperu izgradio imperij, ali prilikom stvaranja uvijek vođen ciljevima inovacije, provokacije i pomaknutog stila. Prve traperice izradio je sa samo 15 godina i već tada napravio odmak od klasike, a danas, s novim kreativnim direktorom Glennom Martensom Diesel ulazi u novo poglavlje, preoblikuje estetiku i uvodi održivost kao neizostavan dio nove filozofije brenda.
Fokus je na kvaliteti materijala, novim modelima, tehnikama i tretmanima trapera te svježini modela koji ostaju prepoznatljivi i dugovječni. Odvažni duh i autentičan stil pritom ostaju dio Dieselove priče o traperu. Prva Glennova kolekcija za Diesel predstavljena je na Tjednu muške mode u Milanu ove godine, a novitet je i Diesel Library linija koja će ponuditi široki spektar svevremenskih i dugotrajnih traper komada - uključujući hlače, jakne, topove, suknje.
A aktualni krojevi za jesen 2021.? Ne razmišljamo o klasici, već posežemo za urbanim i military krojevima, siluetama koje se kroz kolekcije Diesela provlače kao statement i prepoznatljivi potpis. Tu mislimo na zemljane i maslinaste boje koje se idealno slažu s ispranim i tamnim nijansama trapera te komadima nastalima unikatnim patchwork tehnikama. Široki i ravni krojevi jeansa su must have, kao i isprani i dekonstruirani traper koji vuče inspiraciju iz sedamdesetih godina prošlog stoljeća, a rodne granice su izbrisane - za boyfriend modelima među prvima posežemo u novoj sezoni i cijenimo ga više no skinny kroj, a kombiniramo ga uz tenisice ili cipele na petu, čizme s potpeticom koje sežu iznad koljena, uz cargo jakne, traper i military prsluke ili majice s printom. Odvažno, autentično, cool.
Za još inspiracije pratite Instagram profil stilistice iz Diesel trgovine u Splitu i ne propustite novitete i trendove koji vladaju u gradu na obali.