Postoji li netko tko se ne sjeća onog spota u kojem Kelly Rowland šalje poruku Nellyju - putem Microsoft Excel tablice? "Where you at? Holla when you get there", pisalo je u poruci, a pjesma "Dilemma" i spot za pjesmu vječno su upisani u ikonične trenutke pop kulture, i vjerojatno će tako ostati sve dok bude postojalo interneta. S vremena na vrijeme, na društvenim mrežama pojavi se ta scena iz spota u obliku memea, kao podsjetnik na neka jednostavnija vremena. U međuvremenu, Kelly je priznala da nema pojma što je Excel, Blackberry je otišao u povijest, kao i većina tehnologije s početka dvijetisućitih - međutim, mlade generacije ove tehnološke relikte smatraju jako zanimljivima.
Analogna tehnologija, mobiteli na preklop (Motorola anybody?), slušalice sa žicom (AirPods su mainstream), vintage tipkovnice i plastični miševi za računala u bojama - 00' tech estetika već je neko vrijeme u trendingu na TikToku i zanimanje za nju ne pada - i više se ne odnosi samo na modne i beauty trendove o kojima smo već pisali.
Instagram profil @wired it girls, posvećen je 'it' curama koje umjesto bežičnih slušalica ponovno koriste klasične slušalice sa žicom. Navodno je trend započela Bella Hadid, još 2019., a žici su se vratile i Lily-Rose Depp, Zoë Kravitz te sestre Olsen. Hadid je kao trendseterica sigurno ubrzala povratak takvog tipa slušalica, no i bez njezine intervencije "retro" tehnologija bi pronašla svoj put natrag. Slušalice koje imaju žicu za nekoga su modni i cool statement, za nekoga poruka svijetu da se ne opterećuje silnim tehnološkim inovacijama i trendovima, a za nekoga jednostavno bijeg u prošla, jednostavnija vremena. Nostalgija za djetinjstvom uz težnju za neopterećenim stilom urodila je estetikom koja u fokus još jednom stavlja nulte godine.
Sve što je staro, jednom će postati novo - i moda funkcionira po principu cikličnosti, a s naletom Y2K trendova i estetike koja je vladala prije dva desetljeća, nije neobično što se i tehnologija vezana za ovo doba ponovno vratila. Sličnu renesansu sada doživljavaju i mobiteli na preklop. K tome, uspon vintage i second hand trenda sve je jači i predvodi ga generacija Z koja je oduševljena trendovima koje nužno nisu doživjeli, no zato ih sada rado rekreiraju - dijelom i zbog ekološke osviještenosti, dijelom zbog same estetike koju vintage nosi sa sobom.
Sve to dolazi kao svježa i nostalgična alternativa hiper-modernoj tehnologiji sadašnjice kojom smo potpuno opterećeni i o kojoj smo ovisni - svjesno i nesvjesno. Dok nam se životi pretežno odvijaju na društvenim mrežama i svim novim virtualnim prostranstvima, postoji nešto opuštajuće i oslobađajuće u povratku jednostavnim tehnologijama na kojima je odrasla jedna generacija, pa i ovakvim malim stvarima kao što su bežične slušalice. Mali odmak od trenutne kulture i stanja svijeta u kojem je teže navigirati nego prije.