Puno se razgovaralo o promjenama koje su potrebne u industriji mode, no malo od tih promjena se i dogodilo. Belgijski modni dizajner Dries van Noten odlučio je stati na kraj pustim pričama i učiniti promjenu, a potporu je dobio od svojih kolega diljem svijeta.
Nakon razgovora o negativnom utjecaju industrije na planet, a zatim i krize izazvanom pandemijom koronavirusa, moda se suočila s krizom iz koje mora pronaći izlaz. Dries Van Noten, predsjednica uprave Altuzarre Shira Sue Carmi i predsjednik Lane Crawforda, Andrew Keith preko Zooma su vodili razgovore o budućnosti, a zaključak je otvoreno pismo modnoj industriji koje možete pročitati ovdje.
Spomenuto pismo potpisala su velika imena poput Gabriele Hearst, Erdema, Josepha Altuzarre, Toryja Burcha, Craiga Greena, Proenze Schouler i ostalih, čime su podržali mišljenje kolega. Složen je prijedlog novog načina funkcioniranja industrije koji je sada potreban više no ikad. Po njihovoj ideji, potrebna je promjena u kalendaru predstavljanja i prodaje sezonskih kolekcija, pa bi se primjerice kolekcije za jesen/zimu predstavljale i prodavale u kolovozu (do sada su predstavljane u siječnju), a kolekcije proljeće/ljeto se prebacuju na srpanj (do sada je to bila veljača). Dakle, sezonska odjeća će se predstavljati u pravom vremenu, pa će se izbjeći i čekanje mjesecima na kupovinu određenog komada.
Pismo se dotaknulo i modne održivosti i ekološki nastrojenog funkcioniranja, što uključuje smanjenje nabave i potrošnje materijala, samim tim smanjenje stvaranja otpada, fokus na digitalnim showroomima, prilagodba tjedana mode i manje putovanja.
"Slažemo se da trenutno okruženje, iako izazovno, predstavlja priliku za dobrodošle i važne promjene koje će olakšati naš posao. Uz zajednički rad, nadamo se da će ovi koraci omogućiti industriji da postane odgovornija prema kupcima, planetu i modnoj zajednici, kako bi se vratila kreativnost i čarolija koja je modu učinila tako važnim dijelom svijeta", zaključeno je u otvorenom pismu.