Novi globalni ambasadori

Modna industrija ima nove miljenike

26. svibanj 2021.
Fotografije: Profimedia

Je li prošlo vrijeme u kojem su globalni ambasadori velikih brendova bile samo zapadnjačke zvijezde? Da, čini se da igru preuzimaju pripadnici K-pop kulture.

Čak i ako ne pratite zbivanja na glazbenoj sceni, barem u prolazu ste čuli za K-pop. Glazba koja je kroz posljednjih nekoliko godina skupila masivan broj obožavatelja i to diljem svijeta, iako K-pop grupe pjevaju isključivo na korejskom jeziku. Osim na YouTubeu, pjesme planetarno popularnih izvođača vrte se na svim društvenim kanalima na kojima se nalazi i najveći broj pripadnika sljedećih generacija, budućih konzumenata. Naravno, modne kuće namirisale su dobru poslovnu priliku i okrenule se onima koji trenutno imaju možda ne najveći, ali veliki utjecaj na navike mladih generacija. Jer osim glazbe koja brzo ulazi u uho, neki od popularnih brendova od kojih su istaknuti BTS i Blackpink modno su osviješteni ali i društveno angažirani i progovaraju o važnim temama. 

Sjajan marketinški potez je zato udružiti se s članovima K-pop kulture koje će (ili već jesu) zasjeniti "tradicionalne" holivudske zvijezde sa zapada. Keira Knightley za Chanel ili Charlize Theron kao zaštitno lice za Dior redovito su bila poznata lica na velikim billboardima diljem svijeta, no od ambasadora se danas ipak očekuje veća prisutnost na svim platformama koje su aktivne. A K-pop grupe i izvođači nude upravo to. Od 2020. zaštitno lice Saint Laurenta postala je  glazbenica Rosé, članica grupe Blackpink, koja je nedavno potpisala ugovor i za Tiffany&Co. I njezine suradnice nisu ostale praznih ruku - Lisa je lice brenda Celine, Ji-soo francuskog Diora. I Matthew Williams je za zaštitno lice Givenchyja odabrao žensku pop grupu koja korača prema slavi, Aespa, što je pionirski potez, s obzirom na činjenicu da su ambasadori velikih modnih kuća do sada bila pojedinačna lica, nikada grupe.

image
Glazbenica Rosé za Saint Laurent kampanju 2021.

Ipak, veći odjek na tržištu dogodio se kada je u travnju ove godine Louis Vuitton objavio da su članovi popularne korejske grupe BTS postali ambasadori brenda. Sedam članova glazbene skupine njeguje potpuno drugačiji stil, često nose luksuzne brendove, pa i Louis Vuitton, a ovim potezom francuska kuća pod vodstvom Virgila Abloha osigurala si je sjajan marketing koji za početak, nema jednu osobnost, već sedam različitih stilova koji su prisutni na tradicionalnim i suvremenim kanalima poput društvenih mreža, a kojima će publika lakše "povjerovati" nego influencerima. Globalne zvijezde koje ne strahuju od stanja na svom bankovnom računu ne trebaju suradnju s Louis Vuittonom, no odlučili su se na taj korak s luksuznom kućom jer smatraju da je njihova odjeća nešto što zaista žele nositi - reklama u ovom slučaju nije toliko očita kao s influencerima koji promoviraju modne kuće. Također, njihov androgeni stil i veća modna sloboda slaže se s brisanjem rodnih granica koje brendovi poput Louisa Vuittona pokazuju na modnim pistama kroz svaku novu kolekciju. 

Pravila igre u odnosu ambasadora i brenda danas su poprimila novi oblik pa i obožavatelji očekuju nešto više zabavnijeg, konkretnog i iznova novog sadržaja, fotografiranje za billboard više nije dovoljno. Ne bi iznenadila vijest kako BTS i Louis Vuitton rade zajedničku capsule kolekciju - prostora za suradnje, koje bi se vjerojatno rasprodale brzinom kao i ulaznice za njihove koncerte, ima na pretek i obožavatelji ih jedva čekaju, a tu su i virtualne mogućnosti s kojima tek treba eksperimentirati. Modni brendovi takve prilike ne propuštaju.