"Nakon početnog šoka, pomirili smo se sa situacijom. Mi smo tim od 10 ljudi, najvažnije nam je da nikome nismo primorani dati otkaz i da ovu krizu izguramo na mišiće kao i sve do sada", gvori Rene Krasnić Velicki, vlasnica inače obiteljskog brenda Karat Jewelry čiji posao seže još u davnu 1951. godinu. Svaka generacija je onu slijedeću naučila vještine izrade nakita kao i vještine upravljanja poslovanjem. Kako kaže - modernizirali, digitalizirali, obrazovali i brendirali su se kroz godine i u posljednje dvije zauzeli su tržišnu poziciju i izvan Osijeka. Ipak, ovakva situacija i šok kod nje zaustavljaju kreativnost na neko vrijeme.
"Čovjeku treba neko vrijeme da se saživi s novom situacijom, da prođe kroz faze poricanje-strah-pomirenje. Tek kad pređem u novo normalno mogu reći da sam 'back to my old self' i da sam sposobna biti produktivna. Čini mi se da sam nadošla prekjučer. Naše poslovanje je za sada gotovo u potpunosti stalo. Funkcionira samo web shop. Koristimo ovo vrijeme da napravimo 'reda' u nekim segmentima koji su bili zapostavljeni u užurbanoj svakodnevnici. Mimo toga, danas sam se fokusirala na juneći temeljac (smijeh), krčkat će se do ponoći. Dovoljno govori gdje sam mentalno", priča Rene. Na pitanje kakav je plan za dalje spremno odgovara da ga ima, kako bi zadržala zdravi razum.
"Kad dobijemo dozvolu od Stožera civilne zaštite za rad nastavljamo kao da se ništa nije dogodilo. Proizvodi se nova kolekcija, snima se kampanja, dućani nam rade cijeli dan, ekipa se vraća na radna mjesta. Otpis doprinosa je velika stvar. Bilo bi jako teško da smo u momentu kad počnemo raditi dužni doprinosa za tri mjeseca. Realno, bračni par koji se ženi neće kupiti tri para vjenčanog prstenja nego i dalje jedan. Nakon ove pandemije, tržište će biti promijenjeno”, smatra. Njihova nova kolekcija je spremna, no trenutno je na čekanju. Snimanje kampanje sa svibnja odgođeno je za lipanj, ili do daljnjeg, doduše, teška srca jer je oko nove kolekcije bila jako uzbuđena.
"Ako ni tada ne bude moguće raditi, nadam se da će kupcima naših pet dizajnerskih kolekcija i preko 80 proizvoda biti dovoljno da si na web shopu pronađu sitnicu za sebe ili poklon za svoje najdraže", kaže Rene, ipak gubitci se osjete.
"Naši prihodi su većinski iz offline poslovanja, odnosno iz naših dućana. Dućani su zatvoreni, offline privređuje nula kuna. Web shop radi, nemam velika očekivanja, bila bih presretna da web shop uprihodi za režije. A možda se ugodno i iznenadim sutra ujutro", kaže optimistično.
Smatra da je sada ključno vrijeme za komunikaciju s kupcima i klijentima. Brendovi koji to dobro iskoriste kapitalizirat će na tome kada ovo sve prođe. Sada su svi u strahu, imaju vremena ali ne kupuju...
"Pravo je vrijeme za uspostaviti vezu sa svojim pratiteljima, za pridobiti nove pratitelje jer publika trenutno sluša i silom prilike je online. Mislim da je ključno ponašati se i dalje u duhu svog brenda, ostati dosljedan sebi, iskren prema kupcima i ne biti agresivan jer smo svi tankih živaca. Dotaknuti se problema, ponuditi svoja mikro rješenja i doprinose", govori i nadodaje - sad ćemo se i mi digitalno sabrati.
I Rene nam je izdvojila hrvatske brendove koje voli i prati:
"Jako volim Boolab kozmetku. Ovisna sam o njihovom prahu za čišćenje lica i ružinoj vodici. Super mi je brend Fckbl, cura iz Osijeka radi genijalne majice, košulje, jastuke. Obožavam Amas jewelry iz Zadra, Piccola creations, Becha design, Lukabu..."
Kako pomoći?
- Umjesto online shoppinga u stranim trgovinama, kupovinom podržite domaći dizajn - većina narudžbe prima preko društvenih mreža
- Razveselite dragu osobu poklonom iz izolacije - od odjevnog komada do dekoracije za dom ili nakita
- Domaće kreativce pronađite pod #ggzakreativce i #cantstopcreativity te ih preporučite svojim prijateljima
Našom inicijativom #cantstopcreativity nastavljamo podržavati jedni druge i nastavljamo podržavati naš dizajn - izabrali smo omiljene komade iz Karat kolekcija.