Industrija mode rijetko trpi stanje bez promjene i uvijek se teži za nečim novim, drugačijim, svježim. Traži se druga perspektiva, koja će uspavanim modnim kućama, koje su nekada dominirale industrijom, vratiti staru slavu i ponovno ih učiniti uzbudljivim brendom koji svi žele nositi. Brojna luksuzna imena susrela su se s izazovom kako ostati relevantan i u skladu s vremenom bez obzira na izmjenu generacija – valjda svi osim kuće Versace. Talijanska modna kuća osnovana je 1978. godine. Braća Gianni i Santo te njihova sestra Donatella pokrenuli su brend koji je od starta slao poruku seksepila, kontroverze, luksuza, maksimalizma. Pa ni tragedija poput ubojstva dizajnera Giannija Versacea u devedesetim godinama nije poljuljala njihov good fashion business.
---
---Tri desetljeća kasnije, Versace je i dalje itekako prisutan – viđamo taj zaštitni znak, glavu Meduze, posvuda, satenske platforme s vrtoglavom petom osvojile su društvene mreže, slavni i dalje obožavaju i na crvenom tepihu nose Versace, a raste i potražnja za vintage i pre-owned komadima talijanskog brenda. The RealReal, platforma koja prodaje vintage i second-hand luksuznu odjeću, usporedila je prvi kvartal 2021. i 2022., koji pokazuje da se potražnja za starim Versace komadima, najviše onih iz devedesetih i nultih, u tom razdoblju udvostručila. Versace komadi s printom traženiji su za 259 posto, a po Google Trends izvještaju, pojam versace vintage dress pretražuje se šest puta više nego prije godinu dana.
Današnja modna klima još jednom ide u prilog Versaceu. Milenijalci koji su odrasli uz fotografije zvijezda u njihovim kreacijama, poput J.Lo dvijetisućitih godina ili supermodela kao što su Kate Moss i Naomi Campbell devedesetih godina, danas se žele dokopati vintage Versacea. Istovremeno, mlađe generacije izložene su estetici ovog brenda kroz lookove današnjih zvijezda poput Belle i Gigi Hadid i kroz pritisak nostalgičnih trendova iz nultih godina, s kojima se na površinu vraćaju tadašnja kultna izdanja. Eskapizam u obliku Versacea apsolutno privlači svaku generaciju i tip kupca.
Ovaj luksuzni brend upravo je to - eskapizam, a Versace nikada nije dopustio da dojam javnosti o njima bude drugačiji. Trendovi se mijenjaju kao i popularne i atraktivne estetike, no ako želite izgledati bogato i luksuzno, nosit ćete Versace. Ako se želite osjećati samopouzdano, seksi i nenadmašno, odgovor je Versace. Estetika i state of mind koji dolaze s talijanskim brendom nisu se promijenili s godinama, a ista slip haljina koja se nosila sredinom devedesetih jednako suvremeno izgleda na crvenom tepihu i danas. Rijetko je koji brend uspio zadržati tako preciznu i čistu viziju i pristup dizajnu koji odolijeva izazovima prolaznosti. Tome je, između ostalog, tako jer Versace s godinama nikada nije promijenio kreativnog direktora. Za razliku od brojnih luksuznih kuća od kojih neke dizajnere mijenjaju godinu za godinom, Donatella Versace desetljećima je lice koje se povezuje s brendom i osoba koja najbolje zna što je njegova srž. Ona je istovremeno poput manifestacije Versacea i sama živi ono što prodaje na pisti. Prepoznatljiva je i jedinstvena ikona.
"Versace je san, onaj san kojeg ljudi žele biti dio. A kako bi netko postao dijelom našeg sna, ne mora nositi Versace outfit od glave do pete, dovoljno je imati mali detalj poput marame ili nekog dodatka za dom. I tako postajete dio Versacea", pričala je dizajnerica u intervjuu za GQ 2018. i najbolje objasnila što Versace znači. U vrijeme političke, ekonomske i zdravstvene nestabilnosti, on nudi bijeg u neku drugu stvarnost kroz odjeću koja odašilje good mood, luksuz, snagu, raskoš. Stvaraju i privlačnu odjeću koju svi žele nositi, što nije na odmet.
Versace najviše vole celebrityji, a koji su kanal putem kojeg talijanski dizajn dolazi u svaki kutak svijeta. Povezanost sa slavnima jedan je od razloga zbog kojih je Versace postao dio pop kulture. Gianni Versace je inzistirao na odijevanju celebrityja što je bio sjajan marketinški potez. Ljubav je bila obostrana jer slavni su obožavali, a obožavaju i danas nositi taj talijanski brend. Tu tradiciju nastavila je Donatella nakon njegove smrti i sama je u nekoliko navrata pozirala u svojim kampanja – ove godine s Bellom i Gigi Hadid, i još jednom potvrdila da je ona ključni sastojak za uspjeh ovog brenda. Brend ide u korak s aktualnim vremenom i promjenama, a pritom nikada ne okreće leđa svom izvornom identitetu. U svemu tome, Versace je jednostavno nezaustavljiv i teško je zamisliti svijet u kojem ne postoji ovakva vrsta zabavne mode koja proizvodi kultne trenutke celebrity kulture - koliko god to zvučalo trivijalno i manje važno, ne uživamo li svi razgovarati o svakom sljedećem the Versace looku?