Od glazbene do modne scene, utjecaj 2000. godina je u punom zamahu, a zanesenost nostalgičnim nikada nije bila jača. Pripisujemo to djelomično trenutnoj globalnoj situaciji koju ne možemo opisati kao bajnu, pa ono bajno, zabavno i optimistično tražimo u modnim dekadama koje su iza nas. S prirodnom cirkulacijom trendova nametnula se Y2K moda i trendovi stari dva desetljeća koji novim generacijama nikada nisu izgledali bolje. Za talijansku kuću Blumarine, popularnost dvijetisućitih ujedno označava njihovu novu renesansu - Blumarine je postao vruće ime koje je napokon ponovno dobilo svoj trenutak slave.
Prije 2019. godine, Blumarine nije bilo posebno zanimljivo modno ime - zato je te godine kreativno vodstvo preuzeo mladi dizajner Nicola Brognano čiji je zadatak bio uvesti mladenački duh i svježu perspektivu u zaboravljenu talijansku kuću koja je izgubila na relevantnosti. Da se vratimo na početak - Blumarine su 1977. godine u Capriju pokrenuli Anna Molinari i Gianpaolo Tarabini. Anna je bila poznata kao obožavateljica ruža i cvijeća, a estetikom su težili prema romantičnom, zanesenom i senzualnom looku, koji u sebi sadrži edgy notu. Veću količinu pažnje brend je dobio tek u devedesetim godinama s novim supermodelima poput Adriane Lime, dok su ih u celebrity redovima obožavale Britney Spears, Lindsay Lohan i Paris Hilton, koje su nosile mini suknje, traper niskog struka i topove koji spajaju romantičan i seksi look. Do sredine nultih, euforija oko Blumarinea je splasnula, a s godinama postaje samo još jedan uspavani modni brend u nizu onih koji ne donose uzbudljivi trenutak s novim kolekcijama.
Kao spasitelj se ukazuje Nicola, dizajner koji je zanat učio kod Giambattiste Vallija i Dolce & Gabbane te koji je u modnu kuću došao s jasnom vizijom i ciljem. Ova godina prolazi u znaku leptira za koji se Blumarine veže i koji je ujedno simbol Y2K mode, koju generacija Z jednostavno obožava. Samim tim, obožavaju i njegov dizajn koji se odmiče od nasljeđa talijanskog brenda, no i dalje zadržava njegove osnove - senzualnost u vidu cvjetnih motiva, pastelnih boja, uz izazovne krojeve i sassy estetiku koja je više provokativna, seksepilna i osvježavajuća.
"Želio sam predstaviti kolekciju koja govori o sreći, seksi izgledu, slobodi. Nešto što ruši pravila. 2000. godine su mi veoma bliske jer sam odrastao u tom periodu pa mi je prirodno predstaviti takav stil našoj publici. Želio sam oživjeti senzualnost, ali ne na vulgaran način, s dozom neopterećenosti i ironije", komentirao je dizajner nakon predstavljanja nove kolekcije koja je baš to - izravna posveta Y2K modi. Doduše, osim niskog struka, topova u obliku leptira i šljokica koje su posute po tijelu, gotovo svi modeli na revijama ovog brenda ističu se po premršavoj figuri koja podsjeća na vrijeme kada je anoreksičan izgled bio normalna pojava u modnom svijetu, a to je trend koji bi u prošlom vremenu trebao i ostati.
Kako god bilo, Blumarine je od uspavane modne romantičarke postao brend o kojem svi pričaju, Brognano je s talijanskom kućom na dobrom putu i uspostavio je svoj dizajnerski potpis koji nosi nostalgičnu notu. Pitanje je u kojem će smjeru krenuti kada Y2K moda prestane fascinirati kupce, jer koliko god se brzo uspeo na valu trenda nostalgije, ako se brend nastavi vezati isključivo za ovu modnu eru, istom brzinom bi ponovno mogao postati ono što je bio do nedavno - zaboravljeno talijansko modno ime koje čeka bolje dane.