Let‘s talk business

Povratak aktovke može biti više od samog modnog trenda

06. kolovoz 2021.
Fotogafija: IMAXtree

Poslovna torba dobila je novo naličje, ali i novu ulogu koja se više uklapa u potrebe žene i muškarca 21. stoljeća.

Negdje u osamdesetima smo sa zastarjelim pojmom poslovnjaka ostavili i aktovke. Kao relikt prošlih vremena, danas se ne uklapaju u modernu verziju businessa. Postale su nepraktične i izvan vremena, barem je tako bilo do ovog trenutka, kada svjedočimo povratku aktovki, ali u nekoj novoj ulozi.

Usporedno sa street style outfitima koji uključuju aktovku, povratak su doživjele i na modnoj pisti, prvenstveno na muškom tjednu mode i to u kolekcijama Louis Vuittona i Fendija. Uskrsnuće ovog nekad isključivo poslovnog komada možemo pripisati općoj nostalgičnosti koja je obilježila trendove, pa je TikTok generaciji aktovka još jedan vintage predmet koji može zaraditi pozitivan feedback. Takva retro estetika je trenutno poželjna, a koji modni predmet je više retro od onog koji je do sad bio potpuno zaboravljen. No, nije to jedini razlog zbog kojeg su ponovno u fokusu.

image
Muška kolekcija kuće Louis Vuitton za jesen 2021.
Foto: IMAXtree
--- 

Od reda ih nose snažne i uspješne žene: Lady Gaga uz nevjerojatno  visoke platforme, Olivia Rodrigo nosila je minijaturno izdanje aktovke uz Chanel odijelo od tvida za posjet Bijeloj kući, dok Bella Hadid ima primjerak s uzorkom zmijske kože u neonskoj boji. Ono što je zajedničko svakoj od njih, bez obzira na različite stilove, je namjena aktovke koja je sada izgubila svoju prvotnu ulogu - onu poslovnog dodatka. U njoj se ne nalaze papiri i tablice, sada se unutra nalazi tek mobitel - jer su i granice poslovnog i off-duty stila sve više zamagljene, tim više što nakon pandemije ne radimo isključivo u uredima.

image
Olivia Rodrigo, Lady Gaga i Bella Hadid s aktovkama
Fotografije: rexfeatures.com/IMAXtree

Girlboss look danas uključuje aktovku koja nije nužno ozbiljna niti se prilagođava muškom dress codeu, kako je to bio slučaj osamdesetih godina prošlog stoljeća kada su žene počele nositi odijela s pojačanim ramenima kako bi se uklopile u muški poslovni svijet. Korporativna povijest aktovke u novom vremenu ostaje samo povijest jer je aktualan mix and match princip i umetanje aktovki u drugačije modne stilove koji bez problema odskaču od njezine estetike. Između ostalog, one koje smo vidjeli na modnim pistama nimalo se ne uklapaju u tradicionalni poslovni izgled. Postale su tako i puno zabavnije, a njihova namjena nije više isključiva.