Tommy is home

Povratak ikone američkog preppy stila

12. rujan 2022.

Fotografije: IMAXtree

Uspjeh Tommyja Hilfigera ne leži samo u klasičnom cool dizajnu koji se odavno upisao u pop kulturu, već u dobro osmišljenom i suvremenom poslovnom modelu.

Nakon tri godine, Tommy Hilfiger se vratio s novom see-now, buy-now jesenskom kolekcijom na Tjedan mode u New Yorku. Tommy se tako vratio kući - debitantska kolekcija prikazana je ispod kišnog neba Brooklyna, u Skyline Driveu, a show je produciran u suradnji sa Zakladom Andyja Warhola. Kiša nije omela reviju koja je izgledala kao sukob prošlih, sadašnjih i budućih kultura, umjetnosti i glazbe, po uzoru na tvornicu Andyja Warhola - američki dizajner je u osamdesetima često svraćao u Andyjevu tvornicu, i do danas je inspiriran njegovim pogledom i reprezentacijom pop-kulture. Kao i Warhol, Hilfiger je nastavio propitkivati kulturu i uvijek biti korak ispred svih ostalih, što ga je i učinilo brendom koji je sinonim za američku legendu. S velikim povratkom u New York, revija je bila slavlje mode, ulične kulture i najvažnije, onoga na čemu Tommy Hilfiger počiva - američkog duha. 

Revija je bila i najveća do sada - umjesto 40 modela, prikazano je njih 80 na modnoj pisti, show je na bubnjevima zatvorio Travis Scott, a publici su se našli Kate Moss, Shawn Mendes, Kris Jenner, dok je Lila Moss nosila reviju. Ono što Hilfiger komunicira sada jest - Hilfiger brend je namijenjen za svakoga, što je naglasio i izborom castinga, a pritom je i dalje vjeran svojim izvornim dizajnerskim kodovima na kojima počiva. 

"Tijekom godina, preppy stil je neizostavni dio našeg DNK koda, uvijek sam želio da preppy bude cool i ponekad daq bude edgy. Preppy skate, preppy koledž stil, preppy hip-hop... Uvijek sam se vraćao korijenima brenda, a ovom kolekcijom želio sam preppy napraviti ponovno cool stilom koji je suvremen i relevantan u današnjem vremenu", rekao je dizajner. Novitet je novi TH monogram, nastao u suradnji s britanskim grafičkim dizajnerom Fergusom Purcellom. Kako bi ostao relevantan i u skladu s trendovima mlađih generacija, za Hilfigera je ovo treća suradnja s digitalnom platformom Roblox, odnosno virtualnom igrom. Dostupna je tako i za milijune gejmera i onih koji su digitalno mogli pratiti ovu reviju. "Zovem to phygital, jer prikazujemo se fizički i digitalno", rekao je dizajner. 

Inače, povratak na reviju najavljen je još ljetos - dizajner je objavio kako će jesensku kolekciju pokazati u rujnu (u razdoblju kada svi ostali prikazuju ljetne kolekcije za 2023. godinu). Hilfiger je 2017. godine krenuo sa see-now, buy-now modelom poslovanja, i iako se za neke modne kuće pokazao kao neprofitan, američki dizajner u tome vidi dobru poslovnu priliku. Kada su neki brendovi, poput Burberryja i Toma Forda pokušali s ovim modelom 2016., pokazao se neisplativim zbog nedovoljno brzog lanca nabave i proizvodnje, kao i nedovoljne zainteresiranosti kupaca. Međutim, s napretkom tehnologije, novim online navikama kupaca i elegantnijeg rješavanja problema s dobavljačima, izgleda kao da je pravo vrijeme za povratak ovog modela poslovanja - ono što je viđeno na modnoj pisti istog trenutka dostupno je za kupovinu. U poveznici s digitalnom generacijom kupaca, čini se kao logičan poslovni potez. Brend Tommy Hilfiger od osamdesetih do danas imao je uspone i padove, no uvijek se održava na sceni kao jedan od ikoničnih modnih brendova koji se veže za pojam američkog dizajna. Čini se da je s povratničkom revijom počelo novo uzlazno razdoblje za brend - slušajući puls tržišta i publike Hilfiger se okreće suvremenim potrebama potrošača i nudi im iznova novu viziju klasičnog Americana preppy stila - izgleda da nikada nije ‘out‘.