an-estetik

‘Prezirem etikete bilo kakvog tipa, to me formiralo kao dizajnera‘

04. srpanj 2020.
Fotografije: Sara Moritz 
Ines Madunić
Ines Madunić

Tko su dizajneri koji se ne opterećuju komercijalnim komadima, nego se, u izazovnim vremenima i tržištu kao što je hrvatsko, drže svoje vizije? Izdvojili smo individualce čiji je modni izričaj jedinstven i prepoznatljiv. Danas predstavljamo brend an-estetik, a ostale kreativce možete potražiti u novom broju magazina Gloria Glam.

Zato što ne želi stavljati sebe u prvi plan, nego svoj rad, osnivač i vlasnik brenda an-estetik pristao se fotografirati samo s leđa. Njegovi komadi definitivno nisu mainstream, a kaže kako je "DNK njegovog brenda dekonstruirano pletivo". 

"Svaki se komad prvo sašije i onda satima ručno dekonstruira, pretvarajući puno plošno pletivo u, kako su ih nazivali, "paučine satkane od konaca". Ta prozračna pjenasta struktura nedovršenih rubova koji zapinju za sve živo i neživo čini prepoznatljivu an-estetik modnu priču", kaže dizajner.

Na pitanje tko ili što je na njega utjecao, odnosno na njegov dizajnerski rad, spremno odgovara bez spominjanja ikakvih idola.

"Destruktivna priroda u kombinaciji s prijezirom prema etiketama bilo kojeg tipa i ljubavi prema unikatnim komadima najviše su formirali an-estetik." 

Brojne poznate Hrvatice nosile su njegove komade, ali on muze nema - barem ne u klasičnom smislu. Kad dizajnira, razmišlja da će njegove komadi nositi...

"Zove se, recimo, Yvette. Visoka je 182 cm, puši dvije kutije cigareta dnevno i zadnji put je ručala prošli četvrtak. Avokado, jasno. Jer, pazi na sebe. Šalu na stranu. Ne - nema 'savršenog klijenta'. Ako ništa drugo, zaključili smo da su etikete bez veze. an-estetik je nekad sexy, nekad edgy, nekad punk, nekad buntovan, a nekad posljednji čisti komad robe u ormaru osobe koja se nimalo ne opterećuje dosadnim i ustaljenim društvenim konvencijama. Ali, Yvette zvuči superkul, nemrem reć'."
Što se tiče opstajanja na hrvatskom tržištu i izazovnosti držanja svoje vizije rada, kaže da sve ovisi o tome koliko je ta vizija dizajnera fleksibilna. 

"Srećom, publika prepoznaje predanost disciplinu, dosljednost rukopisu te sate ručnog rada koji stoje iza svakog unikatnog an-estetik komada", kaže dizajner.

Kao komad koji savršeno opisuje njegov rad i svojevrstan je dizajnerski rukopis, izabrao je Kramer Grey Maxi Tunic. 

"Osim što se fantastično slika; Kramer Grey Maxi Tunic iz arhive u potpunosti predstavlja an-estetik. Njegov 'oversize' fit, ugrađeni 'repovi' koji mu daju dodatan sloj ili se vežu u čvor, nosiv je na dvije strane, dekonstrukcija je trajala danima... Da je crn, bio bi savršen. Ali, crni se prodao", kaže an-estetik.