gg #fashionisider

Priča o dvije sestre: Kako je nastao nakit namijenjen onima koji ga ne vole nositi

19. lipanj 2023.
Ana Ivančić

Kolumnistica Ana Ivančić predstavlja LIÉ STUDIO, brend koji su pokrenule blizanke Amalie i Cecilie Moosgaard s idejom da ponude jednostavne i prilagodljive komade koje bi i same voljele nositi.

Uoči Tjedna mode jesen/zima 2023. u Kopenhagenu u veljači ove godine među brojnim pozivima koji tjedno pristižu u moj inboks pažnju mi je privukao jedan e-mail. Naslov je upućivao na još jedan od brojnih brendova nakita, na koji ljubazno odgovaram riječima zahvale objašnjavajući da u ovom trenutku ne planiramo širiti ponudu Garderoba Concept Storea. Naravno, i ovaj sam put prije slanja odgovora odlučila baciti pogled na prezentaciju brenda… I tu sam zastala, odgovorila da dolazim u Kopenhagen i dogovorila sastanak. Nakon sastanka na kojem sam upoznala Cecilie Moosgaard i vidjela LIÉ STUDIO nakit uživo uzbuđeno sam javila svojim kolegama u Martićevoj da u Zagreb donosim još jedan dragulj iz ponude skandinavskih brendova. I taj je dan stigao.

Sestre… Imati sestru…

Oduvijek sam gotovo zavidjela prijateljicama koje su imale sestru i bila sretna što moje kćeri imaju jedna drugu. Tu posebnu povezanost, energiju i potencijalno veliku snagu sestrinskog odnosa nisam nikada osobno osjetila, ali sam joj mnogo puta svjedočila.

Amalie i Cecilie Moosgaard su blizanke, fotomodeli i zaštitna lica velikih modnih kuća, influencerice s više od milijun i pol pratitelja, skandinavske IT djevojke, studentice Poslovne škole u Kopenhagenu i pripadnice generacije Z te konačno - dizajnerice nakita. Dvije Dankinje koje danas privremeno žive i rade u Brooklynu svoj su brend nakita LIÉ STUDIO pokrenule krajem 2021., da bi već nakon godinu dana bio globalno popularan i danas dostupan na 50-ak probranih adresa u Europi, SAD-u i Aziji.

Od svoje 16. godine bave se modelingom i bile su jedan od "alata" u realizaciji vizije raznih kreativnih direktora, od Miuccie Prade čiju su SS16 kolekciju ekskluzivno nosile u Milanu 2015., sve do Valentina i Burberryja te poznate GUCCI SS23 revije u jesen 2022. koja je postala viralna, a sada je poznata i kao oproštajna za kreativnog direktora brenda Alessandra Michelea, na kojoj su Amalie i Cecilie sudjelovale zajedno sa 68 parova blizanaca.

Vogue Scandinavia predstavio ih je kao manekenke i fotomodele koje su stvo­­rile nakit namijenjen onima koji ga zapravo ne vole nositi ili ga vrlo rijetko nose, odnosno onima koji traže klasične komade nakita koje bez puno truda i razmišljanja mogu uklopiti u baš sve odjevne kombinacije. Pokretanje brenda i ulazak u privatni biznis opisuju kao "ludu vožnju", što je i opravdano s obzi­rom na to da su u vrlo kratkom roku postigle puno više i od svojih najluđih snova.

Nisu bile svjesne pravog utjecaja koji su kao višegodišnje influencerice imale na društvenim mrežama, pa su u početku očekivale da će njihov nakit kupovati tek bliski prijatelji. Nasuprot tome, stvarnost ih je demantirala i nakon manje od dvije godine prodaja nakita LIÉ STUDIO mjeri se u milijunima eura.

LIÉ je službeno pokrenut u studenome 2021., iako su Amalie i Cecilie puno prije počele razmišljati o stvaranju nečega prema vlastitoj zamisli što bi predstavilo upravo njih same, a ne ono što u njima vide dizajneri čije modele nose na revijama. Kada se pojavila prilika za realizaciju njihovih planova i želja, nastao je autorski brend nakita LIÉ STUDIO. Željele su stvoriti bezvremenske komade nakita koji se iznova nose, upotpunjuju svaku kombinaciju i mogu se nositi u svim prigodama.

Kako same kažu, Cecilie i Amalie su bliske od rođenja, tako da im je vrlo uska suradnja u poslu potpuno prirodna. Rade i putuju zajedno od 15. godine, pa su kao blizanke vrlo rano naučile kad je potrebno između sebe napraviti odmak, ali i prepoznati trenutak kada jedna drugoj trebaju pružiti ruku podrške. Sve to njihovo partnerstvo čini jedinstvenim, a s vremenom su shvatile da na tome trebaju biti zahvalne.

Rođene su u kolovozu 1999. u obitelji kojoj je dolazak blizanki bio veliko iznenađenje. Nikada nisu ni pokušavale živjeti drugačije nego upravo kao identične blizanke, rastući i razvijajući se jedna uz drugu. U ranom su ih djetinjstvu razdvajali po različitim frizurama i bojama odjeće te su ih neprestano uspoređivali. U toj ranoj dobi im je činjenica da su blizanke izuzetno smetala i gotovo da su se borile protiv toga, iako su voljele iste stvari, imale isti ukus i iste vrijednosti. Kako to obično biva s braćom i sestrama, tek su u odrasloj dobi shvatile sve prednosti toga što nikada nisu bile same.

Koncept i ideja LIÉ STUDIO nastali su tek godinu dana prije pokretanja brenda, a ime brenda dolazi od zadnja tri slova oba imena sestara Moosgaard - LIE. Kao i kod većine poduzetničkih projekata, odabir imena brenda bio je jedan od najtežih koraka. Željele su da ime upućuje na njihovu povezanost, a da to opet ne bude previše banalno. Konačno rješenje bilo je zadnja tri slova imena uz dodatak apostrofa čime se dobila riječ LIÉ - franc. povezanost.

Amelie i Cecilie nikada nisu nosile puno nakita, tako da je i njihov pristup njegovu dizajnu bio jedinstven - stvoriti malu kolekciju nakita koji pristaje svakoj prigodi, izuzetno je jednostavan, nosi se svaki dan i prilagodljiv je svim odjevnim stilovima. LIÉ STUDIO nakit je vrlo jednostavno međusobno kombinirati, lišen je svih trendova. Kolekcija je inspirirana New Yorkom 1920-ih godina, poznatom po upadljivoj, blještavoj i ženstvenoj modi, s time da je nakit prilagođen potrebama suvremene poslovne žene koja želi profinjen izgled.

Svoj osobni stil sestre Moosgaard opisuju kao minimalistički, udoban i bezvremenski, upravo ono što uvrije­­ženo smatramo skandinavskim stilom. Zagovaraju investiranje u kvalitetne komade odjeće koje nosimo više godina, a kao najdražu uniformu navode dobar par traperica u kombinaciji s bijelom majicom ili košuljom, crnim čizmama ili balerinkama.

Sadržaj na društvenim mrežama sestre Moosgaard kreiraju same i glavne su ambasadorice svog nakita. U tome im, naravno, koristi iskustvo koje su stekle u poslu modela, a odlične reakcije dobivaju upravo zato što slike i kratki videi izgledaju potpuno stvarno, kao da su osobe uhvaćene u svakodnevnim situacijama na ulici, trgovini, baru ili komociji vlastitog životnog prostora. Glavna lekcija koju su, kako kažu, dobile u svom poslu je da na snimanju budu što autentičnije i vjerne sebi, što onda ostavlja najbolji dojam. Uz to su zahvaljujući svojim pratiteljima stvorile zajednicu koja stvara i dodatni sadržaj na društvenim mrežama i time širi popularnost brenda.

Garderobina obitelj skandinavskog nakita postala je tako bogatija za još jedan brend koji u ponudu donosi novu energiju i novu životnu priču, a moje ladice s nakitom dobivaju nove najdraže komade. Dok ja ponovno istražujem nešto novo…